Kako ovakvi brodovi ne trebaju posadu, nema potrebe za kabinama, klimatizacijom, električnom mrežom i kanalizacijom, a to znači da bi mogli biti i puno povoljniji
Nakon automobila i letjelica stižu i brodovi bez kapetana
Nakon Googleovih automobila bez vozača, Amazonovih dostavnih letjelica, Rolls-Royce se planira priključiti trendu i to predstavljanjem teretnih brodova kojima se upravlja na daljinski.
Njihov razvojni tim Blue Ocean dizajnirao je prototip teretnog broda bez posade, nakon što je EU dala 3,5 milijuna eura za projekt MUNIN, kojem je cilj razvoj autonomnog plovila. EU projekt cilja i na rješavanje problema gustog prometa u europskim vodama te sve većih zahtjeva u zaštiti okoliša.
Kako ovakvi brodovi ne trebaju posadu, nema potrebe ni za kabinama i prostorom za njihov smještaj, klimatizacijom, električnom mrežom i kanalizacijskim sustavom. To znači i da bi teoretski takva plovila bila povoljnija.
Oskar Levander iz Rolls-Roycea navodi u izjavi i da bi brodovi bili sigurniji te manje zagađivali.
No, uz prednosti, Simon Bennet iz Međunarodne komore brodara za Bloomberg je komentirao pravne probleme ovakvih plovila. Trenutni međunarodni zakoni propisuju minimalnu posadu pa su ovi brodovi u ilegali. U industriji teškoj 375 milijardi dolara, sindikati prijevoznika navode i da brodovi na daljinski ne bi imali dovoljno znanja i vještina koje imaju profesionalni moreplovci.
- Ne mogu, niti bih ikada zamijenio oči, uši i proces razmišljanja profesionalaca - rekao je Dave Heindel, šef pomorskog odjela Međunarodnog saveza transportnih radnika. Dodaje da je ljudski element jedna od prvih crta obrane u slučaju kvara sustava ili naglih promjena vremena na moru.
Ivana Hruškovca pratite na Facebooku.