NASA bi u kapsuli Orion mogla ranije poslati ljude na Mars

Američka svemirska agencija (NASA) potvrdila je da razmišlja o slanju misije s ljudskom posadom u kapsuli Orion ranije nego što je predviđeno, izvješćuje AFP i podsjeća da bi ogromna nova raketa, Space Launch System (SLS), trebala ponijeti svemirsku letjelicu Orion na trotjednu misiju oko Mjeseca.

"Orion će letjeti dalje od bilo koje svemirske letjelice ikada koja je izrađena za transport ljudskih bića", priopćila je NASA koja se nada da će kapsulu s ljudskom posadom poslati na Mars oko 2030.

"Prvi let Oriona, nazvan Istraživačka misija -1 (Exploration Mission -1; EM-1) predviđena je za 2018., bez ljudske posade. Kapsula ne bi prevozila astronaute sve do svoje druge misije EM -2 početkom 2021. Trajanje te misije predviđeno je na osam dana. No, izvršni direktor NASA-e Robert Lightfoot je 15. veljače zatražio studiju o izvedivosti slanja posade s prvim letom SLS-a i Oriona.

Zaključci se očekuju u narednim tjednima, no znanstvenici su već napravili popis stvari koje bi trebalo promijeniti da bi kapsula u svemir mogla ponijeti ljude.

"Naš je prioritet sigurnost i učinkovitost svih predviđenih misija s Orionom", kazao je Bill Gerstenmaier, zadužen za letove s ljudskom posadom. Rad na novoj studiji o slanju posade mogao bi odgoditi misiju EM -1 do sredine 2019.

Istraživanje Revoluta: Hrvatska četvrta najpopularnija zemlja za odmor među turistima u Europi