Nasa otkrila "pakleni planet" u blizini našeg Sunčeva sustava

Planet se nalazi 33 svjetlosne godine od nas i vjerojatno je najbliži planet manji od Zemlje u svemirskom susjedstvu. Malen je, vruć i vjerojatno prekriven magmom...

Mali "pakleni svijet" dosad je najbliži planet, manji od Zemlje, koji su otkrili znanstvenici NASA-e. Uočili su ga teleskopom Spitzer, a procjenjuju kako je za trećinu manji od Zemlje te se nalazi 33 svjetlosne godine od nas. Dobio je oznaku UCF-1.01

Nisu ga uočili direktnim opažanjem jer je za to premalen, ali i predaleko za bilo koji teleskop, već razlikama u svjetlu crvenog patuljka GJ 436. Istom metodom, tranzita planeta između nas i drugog sunca, pronađeni su i brojni drugi svjetovi.  NASA kaže kako je planet malen, vruć i vjerojatno nema nikakvu atmosferu te uglavnom geološki mrtav, a mogao bi biti i prekriven magmom.

Sondi Voyager, koja je sada na rubu međuzvjezdanog prostora, trebalo bi 582.000 godina da dođe do tog planeta, tako da će ga biti prilično teško analizirati detaljnije.

No, njegovo postojanje upućuje da bi u našoj blizini moglo biti još planeta velikih poput Zemlje, i pomaže znanstvenicima u razvijanju metoda za njihovo otkriće.

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'