Obavijesti

Tech

Komentari 1

Nemamo semafor, ali smo prvi u državi na prometnoj učilici

Nemamo semafor, ali smo prvi u državi na prometnoj učilici
3

Mala škola iz Dubrovačkog primorja pobijedila je na natjecanju MUP-a između 291 škole i 9705 učenika, a posebno je zanimljivo da je riječ o prometno izoliranoj školi

VIDEO

Ove godine su se u natjecanje Prometna učilica uključile 291 škola i 9700 učenika iz cijele Hrvatske, ali naša mala škola koja ima samo 50 učenika postala je državni prvak, s ponosom ističe Zlatko Volarević, ravnatelj Osnovne škole Primorje Smokovljani.

Mala škola iz Dubrovačkog primorja pobijedila je na natjecanju Ministarstva unutarnjih poslova između 291 škole i 9705 učenika, a posebno je zanimljivo da je riječ o prometno izoliranoj školi koja kilometrima nema u blizini niti semafora, niti pješačke zebre. U natjecanje je bilo uključeno 46 od 50 učenika OŠ Primorje Smokovljani, a riječ je o djeci iz sedam primorskih sela: Štedrica, Imotica, Ošlje, Stupa, Topolo, Visočani i Smokovljani.

Dodajmo da u potonjem selu živi samo 15-ak stanovnika jer su se mještani, uostalom kao i iz cijelog kraja, odavno raselili za boljim uvjetima života ka Stonu, Slanom, Dubrovniku i Pelješcu.

- Kako bi djeca vidjela sve ove prometne znakove, moraju otići u 75 kilometara udaljeni Dubrovnik. Naime, i najbliža trgovina se nalazi u 12 kilometara udaljenome mjestu Slano. Prvi semafori su im na 55 km od škole – dakle, sve im je bilo virtualno. No sudjelovali su svi učenici od 2. do 8. razreda, osim četvero učenika prvog razreda zato što nisu mogli naučiti sva slova abecede i koristiti računalo jer se natjecanje odvija on-line - ispričao je Volarević.

- Najteže mi je bilo naučiti prometne znakove, a najlakše stvari o semaforu. Super je dobiti nagradu, a veseli me što sam naučio mnoštvo novih stvari. Postignuti uspjeh znači da trud može dati lijepi rezultat - rekao je Daniel Božić iz 6. razreda.

Mateji Vidojević, učenici 3. razreda, bilo je lako naučiti prometne znakove.

- Najteži su mi bili ispiti za bodove, Veseli me što mogu postići dobre rezultate, a privuklo me jer se može naučiti puno o sigurnosti u prometu - rekla je Mateja.

Projekt u školi vodi profesorica informatike i matematike Ivanka Viatović koja je motivirala sve učenike da se okušaju u Prometnoj učilici. Ponukalo ju je to što je kroz nastavu informatike shvatila da učenici računala, uglavnom, doživljavaju samo kao sredstvo za igranje.

- Zbog toga sam neprestano u potrazi za alatima kojima bi im približila druge, njima zanimljive i korisne mogućnosti računala. Tako sam otkrila i Prometnu učilicu, pa uz prethodni dogovor s roditeljima učenika, kojima sam prošle školske godine predavala, te ravnateljem uključila učenike 5. i 6. razreda.     

Oni su, naravno, pričali drugima o natjecanju i zanimljivim nagradama, pa su mi počeli prilaziti i ostali, istaknula je Viatović.

Dodajmo da je riječ o web platformi namijenjenoj za učenje, poučavanje i provjeru znanja iz prometne kulture, propisa i pravila s ciljem unapređenja sigurnosti djece i mladih sudionika u prometu. Svaki učenik koji se natječe ima lozinku kojom se logira preko CARneta kako bi pogledao prezentacije te prošao vježbe i ispite vezane uz prometna pravila. Tijekom godine učenici skupljaju bodove na osnovu kojih se biraju najbolji razred, učenik i škola.

- U obrazovnom smislu mislim da pobjeda nije važna. Važna su znanja koja su učenici dobili o prometu i prometnoj kulturi. I jednako važno da mogu učiti sami uz pomoć dobrog alata, a možda malo promijeniti svoju percepciju računala, tableta ili mobitela isključivo kao alata za igru - istaknula je profesorica Viatović.

Riječ je o poprilično prometno izoliranom kraju u kojem se stanovnici generacijama bave kamenoklesarstvom. Tako i u školi imaju kameno-klesarsku grupu, ali i dramsko-recitatorsku sekciju, likovno-dekorativnu, sekciju za izradu školskih plakata, školski zbor i orkestar s melodikama te sportsku grupu.

- Kako bismo unaprijedili nastavu, nužno nam je obnoviti knjižni fond naše knjižnice, a nemamo ni sportsku dvoranu, pa nastavu tjelesnog izvodimo na otvorenom školskom igralištu. Dio škole nam nema dovršeni krov. Inače su problemi malih škola prometna izoliranost i što naši nastavnici prelaze na dan gotovo 100 km od svojih mjesta do škole svojim autima jer nema organiziranog autobusnog prijevoza - ističe ravnatelj Volarević.

I uz probleme koji muče tu malu sredinu, učenici su sretni jer su pokazali da im se svijet može otvoriti preko računala. Ovoga tjedna u školu im stižu predstavnici MUP-a kako bi im službeno uručili diplome za osvojeno prvo mjesto na Prometnoj učilici, a dobit će i laptop.     

Nastavnici na dan prelaze i do 100 km da dođu svojim đacima     

U školi radi 20 nastavnika, od kojih 16 putuje na nastavu iz Vrgorca, Metkovića, okoline Dubrovnika, Pelješca i Ploča, pa kako bi došli na posao svakodnevno prelaze i državnu granicu s BiH, što i nije baš lako u vrijeme ljetnih gužvi.

- Inače su problemi malih škola prometna izoliranost i što naši nastavnici prelaze dnevno gotovo 100 kilometara od svojih mjesta do škole svojim automobilima jer nema organiziranog autobusnog prijevoza - ističe ravnatelj Zlatko Volarević.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...
STEM JE ZA SVE

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...

Istraživanje IDIZ-a pokazuje da su djevojke u Hrvatskoj još nesklone STEM zanimanjima. Razgovarali smo sa stručnjakinjom za AI, dr. Lanom Žajom, zašto je tako i hoće li nas umjetna inteligencija prestići

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju
Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike
RODITELJI ŠOKIRANI

Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike

Roditelji se pitaju što košta i po 60 eura za dan, u agencijama kažu - mi smo nemoćni, svi računaju punu cijenu, a cijene su od lani porasle od 10 do 15 posto