6 komentara

Odluke koje uvijek zaboravite donijeti za početak nove godine

Samo osam posto Amerikanaca ostvari odluke koje su im bile na novogodišnjem popisu. Najgore od svega je što su svima već godinama na listi prioriteta iste odluke

Fotolia
Foto: Fotolia

Čak 45 posto Amerikanaca donosi novogodišnje odluke, a samo njih osam posto ih izvrši. Ostali odustanu već u siječnju ili nakon nekoliko mjeseci. Prema nedavnom istraživanju portala mojposao.hr u Hrvatskoj na uzorku od 300 ljudi više od polovice ispitanika namjeravalo je donijeti novogodišnju odluku za 2017. godinu. Postoje i oni koji oko Božića svake godine izuste onu poznatu ''Ove godine neću donositi nikakve odluke'', i onda ih ipak donesu – 15 minuta prije ponoći. I što je najgore odluke koje su prioriteti na listama u posljednjih nekoliko godina su potpuno iste.

Prva i najpopularnija je definitvno gubitak kliograma i redovito vježbanje jer baš svi želimo imati ''six pack''. Gotovo da nema čovjeka koji ovu odluku ne upiše u svoj planer. Odmah nakon po popularnosti je slijedi ona: više putovati, a rame uz rame je i ''prestanak pušenja'' te moram ''više paziti na svoje zdravlje''. I da, početak godine je doista idealan za nove odluke, za okretanje nove stranice. No, ako već godinama pokušavate, a popis vam svakog 31. prosinca izgleda potpuno jednako, onda ste sigurno nešto zaboravili staviti na njega. Donosimo popis odluka koje svake godine zaboravite jer vam se čine nebitne. Upravo u tome i je njihova čar – uspjet ćete izazov ostvariti uz samo malo uloženog truda.

Hodanje

Zavežite tenisice ili gojzerice i počnite hodati jer svakodnevna žustra šetnja može vam produljiti život, tvrde znanstvenici sa Sveučilišta u Cambridgeu. Prema njihovu istraživanju, koje je trajalo 12 godina te obuhvatilo više od 334.000 Europljana, utvrdili su da umjerena aktivnost može produljiti život vrtoglavih 30 posto. 

Hodanje je najbolji lijek, kazao je još prije više od 2000 godina Hipokrat, a to su dokazali i znanstvenici sa Sveučilišta u Londonu. 

Analizirali su sva važnija istraživanja od 1970-ih do 2007. i otkrili da svakodnevno hodanje pola sata smanjuje rizik od srčanih bolesti kod muškaraca 18 posto, a hodanje tri sata na tjedan kod žena smanjuje rizik od srčanog udara 35 posto i moždanog 34 posto. No ono što ih je iznenadilo je da je pola sata hodanja tri puta na tjedan smanjilo rizik od smrti kod srčanih bolesnika 26 posto. Hodanjem se najzdravije skidaju kilogrami, a ova odluka obihvaća i onu više vježbanja, a da nećete niti primjetiti.

Slušanje omiljene glazbe

Ako ste nervozni, posegnite za omiljenim CD-om jer glazba smanjuje stres učinkovitije od lijekova. Pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu Trends in Cognitive Sciences. Prijašnja istraživanja pokazuju povoljan učinak glazbe na raspoloženje i zdravlje. Samo 45 minuta slušanja opuštajuće glazbe kao što je jazz prije spavanja osigurava okrepljujući san. 

Slušanje polaganih pozadinskih ritmova i bubnjeva smanjuje broj otkucaja srca te potiče polaganije disanje, koje nam pomaže zaspati. Terapija glazbom blagotvorno djeluje na pacijente koji su su pretrpjeli moždani udar slušanjem glazbe uvelike poboljšavaju izglede za oporavak. Zato liječnici takvim pacijentima savjetuju da uvijek uza se imaju iPod ili CD player, s kojeg u svakom trenutku mogu slušati omiljenu glazbu.

Restart budžeta

Žongliranje s karticama, mjesečnim ratama za kredite, minusima uzima vam previše vremena i previše živaca. Ako više ne možete pratiti koliko i gdje ste dužni, koliki su vam računi za kartice, a po noći se budite i razmišljate o tome morate konačno nešto učiniti. Nije dovoljna odluka ''srediti financije'' ili ''tražiti novi posao''. Vaš budžet treba restart, a ne dodatno opterećenje. Trebate novi početak i organiziranost. Neke banke za početak godine nude kredite s kojima sve obveze možete spojiti u jednu i doslovno krenuti ispočetka. Provjerite ima li vaša banka takvu mogućnost i kakve vam uvjete nude.

Smijte se i naučite se opuštati

Samo smijuljenjem možete sagorjeti jednak broj kalorija kao i bržim hodanjem, dokazala je dr. Helen Pilcher, komičarka koja je doktorirala na području biologije, a studija je istraživala utjecaj smijeha na promjene u tjelesnoj težini. Pa čak i sitno hihotanje pokreće mišiće i tjera ih na ‘vježbu’, a prosjeku sagorijeva desetak kalorija po satu.

Rezultati su pokazali da najintenzivniji oblik smijeha, definiran kao glasan, nekontroliran i ‘smijeh za valjanje po podu’, sagorijeva čak 120 kalorija na sat.

Za 2017. godinu trebate potpuno novi početak - restartati se! Jedan od načina je Addiko Restart kredit kojim klijenti mogu objediniti sve svoje kreditne obveze u banci i na taj način lakše upravljati svojim financijama, a moguće je ostvariti i uštede kroz smanjenje mjesečnih izdataka. Dodatna pogodnost je što 25 posto iznosa kredita klijenti mogu podići nenamjenski u gotovini.

 

Tema: Pametna kuna

Možda vas zanima i ovo:
Message