Otkrili 50 planeta uključujući i jedan prikladan za ljudski život

Najveći novopronađeni planet HD 85512 b za više od tri puta je veći od Zemlje i udaljen je 36 svjetlosnih godina te se smatra da na njemu ima tekuće vode

Ukupno 50 novih planeta izvan našeg Sunčeva sustava, uključujući 16 slične veličine kao Zemlja, otkrili su čileanski stručnjaci metodom radijalne brzine i pomoću 3, 6 metarskog teleskopa i spektrografa HARPS. Južno-europski opservatorij (ESO) tvrdi da je to najveći broj takvih planeta ikada objavljen u jednom trenutku.

Najveći novopronađeni planet HD 85512 b je 3,6 puta veći od Zemlje. Od našeg planeta udaljen je 36 svjetlosnih godina i nalazi se u zviježđu Vela. To bi područje moglo biti bogatom vodom u tekućem obliku, zbog čega bi planet bio dobar za nastanjivanje. Planet HD 85512 b jedan je od 16 tzv. Super-Zemalja, čija je masa u prosjeku do 10 puta veća nego masa Zemlje.

Znanstvenici su planete potvrdili pomoću indirektne metode radijalne brzine kojom se prisustvo planeta u orbiti oko zvijezde utvrđuje promatranjem i mjerenjem pomaka u gibanju matične zvijezde.

- Otkrivanje HD 85512 b je daleko od granica HARPS-a i pokazuje mogućnost otkrivanja drugih Super-Zemalja u nastanjivim zonama oko zvijezda sličnih Suncu - ističe Michel Mayor, astronom Sveučilišta Ženeva.

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO