Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Pomaganje u učenju je hit u školi, svi imamo bolje ocjene

U velikom projektu o volontiranju u školama, provedenim diljem cijele Hrvatske, najtraženiji program je bio upravo suradničko učenje, a mnogi će ga nastaviti i iduće godine

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
0 komentara

Prvotna zamisao bila je da se ovim projektom pomogne domskoj djeci jer ih u našoj školi ima vrlo mnogo.
To ih je trebalo socijalizirati i integrirati u školu. Međutim, ispalo je da pomoć pri učenju koriste svi učenici, uglavnom od petog do osmog razreda i da si svi međusobno pomažu, kaže nam Antonija Lešić, razrednica osmaša iz zagrebačke Osnovne škole Pavleka Miškine.

Oni su nositelji Programa suradničkog učenja u sklopu velikog projekta Školski volonteri, koji je u školama diljem Hrvatske provodio Forum za slobodu odgoja s partnerima. Profesorica Marija Miletić pomogla je Antoniji da osposobi učenike cijelog jednog razreda da daju instrukcije svima kojima je to potrebno, pa i jedni drugima. Instrukcije daju i neki učenici u nižim razredima.

- Odlična sam u matematici i fizici i uglavnom iz tih predmeta dajem instrukcije. U početku su učenici bili zatvoreni i sve je išlo polako, ali sad su se opustili i bez problema mi prilaze i traže pomoć. Tad se dogovorimo o slobodnom vremenu, dođemo u ovu učionicu predviđenu za instrukcije i vježbamo - priča nam Marta Žarković. Rječita osmašica ističe kako učenici ovim putem često mogu naučiti puno više nego kad nastavnici u zadanom vremenu objašnjavaju gradivo na satu.

- Nastavnici nemaju vremena pozabaviti se svima ponaosob i detaljnije im tumačiti ono što im je problematično. Zato sam tu ja, poznajem učenike bolje, znam točno kakvi su i sve im polako objasnim - kaže Marta.
A Rafael Kokot je najtraženiji kad su u pitanju geografija i povijest.

- Osim što je zabavno, davanje instrukcija dobro mi dođe jer usput ponavljam gradivo. A taj osjećaj kad netko kome si pomogao dobije peticu je neprocjenjiv - rekao je Rafael.

Dodaje da mu je, poznavajući razmišljanje svojih vršnjaka, puno lakše nego profesorima naći neku asocijaciju uz pomoću koje će lakše zapamtiti gradivo.

Slična iskustva podijelili su i učenici ostalih škola koji su sudjelovali dvogodišnjem projektu “Školski volonteri”, a koji je predstavljen na konferenciji u organizaciji Foruma za slobodu odgoja.

40 učenika Osnovne škole Pavleka Miškine bilo je uključeno u projekt pomoći u učenju
21 škola bila je uključena u volonterske programe u sklopu dvogodišnjeg projekta
3/4 učenika bilo je jako zadovoljno pomaganjem drugima
96,5% srednjoškolaca planira i dalje volontirati
33% učenika je izrazilo da imaju bolji odnos s okolinom

Iako je suradničko učenje bilo daleko najpopularniji volonterski program, projekt je u sve tri regije (Zagreb, Osijek i Split) izazvao sjajne reakcije. Umjesto 18 planiranih, uključila se 21 osnovna i srednja škola, a 1600 učenika sudjelovalo u 75 akcija u najrazličitijim područjima - ekologiji, humanitarnom radu, kreativnim područjima itd.
Za svaku je školu kreiran jedinstven volonterski program koji je ušao i u školske kurikulume za prošlu i ovu školsku godinu, a sve je rezultiralo i završnom publikacijom koja donosi izvanrednu analizu dobrobiti volontiranja, ali i građanskog odgoja među današnjim tinejdžerima u Hrvatskoj.

Vjerojatno najznačajniji rezultat je pozitivni razvoj mladih koji su volontirali. Djevojčice su u nešto većoj mjeri bile zainteresirane od dječaka, te su više iskazivale osjećaj građanske dužnosti, zadovoljstvo školom i motivaciju. No u konačnici je njih gotovo 90 posto iskazalo kako su mnogo sretniji i samopouzdaniji nakon ovakvog iskustva. Osim toga, 72,5 posto učenika osnovnih, te čak 96,5 posto učenika srednjih škola iskazalo je kako će i dalje nastaviti s volonterskim aktivnostima.

- Još jedan vrlo važan rezultat koji je učenicima bio važan je njihovo međusobno povezivanje i osjećaj da od toga što daju i pomažu oni sami dobivaju još više. Primijetili smo i povećanje građanskih kompetencija - kazala je Eli Pijaca-Plavšić iz Foruma za slobodu medija.

A koliko je ovaj projekt važan i za nastavnike, potvrđuju nam riječi Marije Miletić iz OŠ Pavleka Miškine:

- Čak dvije godine smo se educirale za ovaj projekt, usavršavale se i razmjenjivale iskustva s drugim školama. Ravnateljica nam je u svemu izašla u susret te nam je omogućila da imamo vlastiti prostor za potrebe instrukcija kao i materijale. Danas smo mnogima primjer i na to smo ponosne. Radi se o projektu koji izuzetno veseli učenike i uz pomoć kojeg strelovito napreduju.

NOV NAČIN RAZMIŠLJANJA 
Mnogi su izrazili da pozitivnije gledaju na život te im je lakše nositi se sa svakodnevnim problemima

POMAGANJE
Više od trećine učenika izrazilo je kako im se najviše svidjela mogućnost volontiranja, a trećini učenika bilo je važno i druženje

ZADOVOLJSTVO ŠKOLOM
Učenici srednje škole nakon volontiranja su pokazali veće zadovoljstvo školom od učenika u osnovnim školama

NOVA ISKUSTVA
Učenici primjećuju kako bolje uče te se mnogo bolje organiziraju i kvalitetnije provode slobodno vrijeme

OSOBNI RAZVOJ
Učenici su izrazili kako se osjećaju ispunjeniji te strpljiviji u različitim životnim situacijama

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

POGLEDAJTE Lvl8. LISTU NAJIGRANIJIH VIDEOIGARA:

Tema: Bolje obrazovanje 2019.

Možda vas zanima i ovo:
Message