Obavijesti

Tech

Komentari 0

S učiteljicom Anitom lektira se čita u pidžami i iz ‘škarnicla’

S učiteljicom Anitom lektira se čita u pidžami i iz ‘škarnicla’
1

Anita Šojat vodi Facebook stranicu “Snaga riječi”, gdje s kolegama razmjenjuje ideje za kreativnu obradu lektire. Izračunala je da 1400 učenika u Hrvatskoj uživa u tim idejama

Čitanje lektire u pidžami, na dekici na školskom podu, s drugim prijateljima iz razreda? I to je moguće, kod Anite Šojat (53), profesorice hrvatskog i književnosti u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja u Osijeku.

- Smatram da je učitelj ključna osoba za poticanje čitanja ako dijete ne zavoli knjigu u roditeljskom krilu - kaže Šojat.

Njezini učenici tako pripremaju monologe književnog lika, izvode predstave, snimaju filmiće o likovima iz knjige, izrađuju reklame, oslikavaju slikovnice, čitaju knjige u pidžamama, igraju kvizove...

- Učenicima je trenutačno najdraži način obrade lektire ‘Lektira iz škarnicla’ - oslikaju prednju stranu papirnate vrećice kao naslovnicu, a na zadnjoj napišu uputu za uporabu; u vrećicu spreme deset predmeta koji ih asociraju na knjigu, a na satu obrazlože zašto su ih odabrali. Bude vrlo smiješno vidjeti što sve stave; od peraja, ogrlica, voća, povrća, pa i slika golih žena - smije se Šojat, dodajući kako su današnjom obradom lektire nezadovoljni i učenici i profesori.

- Djeca su opterećena lektirom i ne čitaju je ako su zahtjevi profesora previsoki, odnosno ako moraju pisati opširan dnevnik čitanja, imati pisane provjere s citatima i detaljima iz knjige, dugo odgovarati na usmenom odgovaranju. Najveći problem je nemogućnost učenika da iskažu kritički stav o djelu nego se očekuje da njihova mišljenja i interpretacija budu kao učiteljeva. Moja je teorija da je svaka lektira primjerena ako je učitelj zna približiti učenicima i motivirati ih za čitanje - pojašnjava Šojat dodajući kako joj za pripreme takve nastave, ovisno o ideji, treba više ili manje vremena.

Među prvim projektima bila joj je “Sudnica”. Učenici u razredu sjede kao u sudnici, imaju suca, porotnike, odvjetnike. Sudi se likovima iz knjiga koji su počinili neko kazneno djelo. Učenici se kostimiraju, podijele si uloge, a učionica postaje sudnica; iznose dokaze, mišljenja, koristeći elemente iz knjige na koju se odnosi.

- Nekad se do suza nasmijem koliko budu originalni u iznošenju optužbe i obrane - kaže Anita. Projekt “Noć čitanja” uključivao je čitanje lektire u školi, od 20 sati do 8 sljedećeg dana. Dođu u školu u pidžamama s jastucima i vrećama za spavanje i knjigom. Uživaju u zajedništvu, mistici koju osjete, nečemu što još nisu doživjeli.

- Čitamo lektiru, ali se i igramo, lovimo po praznoj školi, igramo žmire, naručim pizzu, plešemo. Iz tog je projekta nastala ‘Čajanka i lektira’ jer je teško ostati budan cijelu noć. Vrlo brzo otkrijete da su kroz takav pristup učenici visoko motivirani, aktivno uče, kritički promišljaju, razvijaju komunikacijske i socijalne vještine, donose svoje odluke - zaključuje Šojat, koja od 2015. radi i u stručnoj radnoj skupini za izradu prijedloga kurikuluma za program nastave hrvatskog jezika.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u