Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
4 komentara

Sad ili nikad, tko se ne mijenja, taj sasvim sigurno umire...

Ako pogledamo kroz vrijeme, možemo jasno vidjeti koja su se poduzeća uspjela transformirati, a koja gube bitku jer nisu imala hrabrosti. Zato je današnja poruka sad ili nikad, poručio je Trupčević

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
4 komentara

Kad su u pitanju svjetski trendovi, mi ih ne pratimo. Mi ih postavljamo. Izjavio je to jučer direktor Styrije za Hrvatsku Boris Trupčević otvarajući ovogodišnji Digital Takeover.

Više od 30 vrhunskih predavača te panelista iz Hrvatske i svijeta iz područja digitala sudionicima je prenijelo svoja bogata iskustva i znanja. Konferencija je potvrdila vodeći status jedinstvenog projekta u regiji, a posjetitelji su mogli sudjelovati na predavanjima, panel diskusijama i interaktivnim inovativnim formatima. Program je trajao 11 sati u pet dvorana.

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

- Vrh kompanije mora voditi primjerom. Ali jednako važna je i svaka osoba koja radi kod vas. Vaša transformacija pada ili prolazi na ljudima. Svaki dan. Mi smo prošli ključni dio tog procesa. Trajao je godinama. Veći troškovi. Novi ljudi. Novi biznis model. Pokušaji i pogreške. Bilo je dosta kušnje koja je mamila da odustanemo.

Ali to nikad nije bila opcija. Većina naših ljudi danas rade digital. Gotovo da i nema osobe u organizaciji koja nije na neki način uključena u transformaciju - naglasio je direktor Styrije za Hrvatsku.

'Transformacija je ključ'

Prema njegovim riječima, tehnologija nosi i ozbiljne poslovne izazove, a u svijetu koji se mijenja sve brže i brže transformacija je ključ.

- Pričam o digitalnoj transformaciji već godinama i već sam sebi dosadan. Obećajem da je ovo zadnji put. Ako pogledamo stvar kroz vrijeme, možemo jasno vidjeti koja su se poduzeća uspjela transformirati, a koja gube bitku jer nisu imala hrabrosti. Zato je današnja poruka sad ili nikad. Tko se ne mijenja, umire - rekao je Trupčević.

Nenad Filipović, stručnjak za digitalnu transformaciju i direktor korporacijskih obrazovnih programa IEDC - Poslovne škole Bled, govorio je o mitovima digitalne transformacije:

- Za mene je digitalna transformacija mitološka životinja, svi o tome govorimo, a rijetki su je vidjeli. Postoje uspješni primjeri, poput 24sata.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Filipović je sa svojim timom istraživao kako se tvrtke prilagođavaju digitalizaciji. Oko 40 posto ispitanika nazvao je 'dinosaurskom skupinom' jer ni ne razmišljaju o transformaciji, drugih 40 posto samo prati trendove, ali bez razmišljanja, i njih Filipović naziva “drifterima”. Najmanja skupina su inovatori, uglavnom manje tvrtke, koje stvaraju vrijednosti.

- Bez pogrešaka nema transformacije. Većina ih je korisna i iz njih se uči. Te pogreške su poželjne. Digitalna transformacija je kao da trčite punom parom u jednom smjeru i onda promijenite smjer - rekao je Filipović. Na panelu o digitalnim metrikama je Dominik Šafarić, voditelj inženjerstva i infrastrukture Styria.AI, ispričao kako Styria uz pomoć umjetne inteligencije želi redefinirati način korištenja vijesti.

Čitatelji portala 24sata, najavio je, uskoro će imati početnu stranicu kreiranu s vijestima prema njihovim osobnim interesima.

- Spremamo se za budućnost - zaključio je Šafarić.

Vodeći u native oglašavanju

Govoreći o investicijama u oglašavanje, Boris Trupčević je istaknuo da globalni trendovi pokazuju kako će velik odljev novca biti s televizije jer nema drugdje, odnosno da će digital sigurno rasti u investicijama na štetu televizije. Danski stručnjak Jesper Laursen govorio je o native oglašavanju, objasnivši zašto je bitno kako postati uspješan.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

- Hrvatska je izvrsno mjesto za native oglašavanje, na prvom je mjestu, a iza Hrvatske je SAD. Za native oglašavanje je najvažnije da sadržaj bude sličan sadržaju koji već objavljujete. Publika online ne želi da je prekidate bez razloga, nego da joj pristupite s kvalitetnim i vrijednim sadržajem. To je native - rekao je osnivač instituta Native Advertising.

Autentični influenceri

Ministar gospodarstva Darko Horvat na konferenciji je najavio kako od travnja kreće aplikacija preko koje će tvrtke pokretati poslovanje. Na panelu 'Žene u digitalnom shopping mallu' raspravljalo se o kupovnim navikama žena.

- Nedavno smo radili istraživanje o navikama žena. Čak 34 posto njih ‘operira’ gotovinom što je golemi potencijal za rast - rekla je Tonkica Zlački, glavna urednica ženskog portala miss7.

Poduzetnik i investitor Nenad Bakić govorio je o tome kako je uz pomoć digitalnih medija vratio Varteks u život.

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

- Prethodna uprava je iza sebe ostavila pustoš i marketinšku kampanju punu neautentičnosti. Umjesto da vodimo imidž kampanju koju nismo imali, koristili smo lookbook kampanju kojom smo dovodili nove klijente - rekao je Nenad Bakić.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Spomenuo je i primjer zagrebačkog umirovljenika Tonija Selamanija, kojeg je 'ulovio' u taksiju i odlučio ga nakon nekoliko desetljeća angažirati u Varteksovoj kampanji kroz digitalne medije, kao “autentičnog influencera”. Naglasio je kako treba izbjegavati lažne profesionalne influencere bez srži.

DIGITAL TAKEOVER: 'Vrijednost diploma je nikakva, ali znanje je važnije nego ikad'

Jedan od najutjecajnijih svjetskih mislilaca današnjice i autor svjetskog bestsellera Funky Business, Kjell Nordström, zaključio je konferenciju predavanjem o izazovima modernog doba i digitalizacije.

- Umjetna inteligencija i digitalizacija oslobađaju znanja. Živimo u svijetu u kojem se gotovo sve može kopirati. To mijenja pravila u poslovnom svijetu - rekao je švedski mislilac.

Govoreći o svjetskim megatrendovima, naglasio je kako digitalizacija potiče urbanizaciju.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

- Živjet ćemo na planetu na kojem dominiraju veliki gradovi koji će postati centri političke i ekonomske moći - rekao je Nordström i dodao kako je u svijetu brzih promjena najvažnije naučiti kako učiti.

- To je puno važnije od onoga što učite - zaključio je Nordström.

Business Leaders priznanja

Na konferenciji su dodijeljena i Business Leaders priznanja. Nagradu za najveću investiciju u razvoj gigabitne mreže dobio je Hrvatski Telekom.

GURAJU NAS U BUDUĆNOST Ovo su Business Leaders: Oni mijenjaju digitalnu Hrvatsku

Hrvatske pošte su dobile priznanje za doprinos u razvoju zaposlenika kao temeljne snage digitalne transformacije. Business Leaders priznanje za iskorak u korištenju digitalnih usluga prema korisnicima dobila je Zagrebačka banka.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Priznanje za inovatore u području virtualne stvarnosti dobio je osječki startup Orqa FPV. Nagradu za društveno odgovoran projekt dobili su Locastic i OmoLab za razvoj aplikacije OmoReader, koja pomaže djeci s disleksijom.

Tema: Digital Takeover

Možda vas zanima i ovo:
Message