Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
1 komentara

Savjeti investitora: Morate se mijenjati brzo i misliti globalno

Ben Levy iz američkog Bootstrap Labsa upozorava da se mlade tvrtke moraju brzo prilagođavati reakcijama s tržišta i misliti na svjetsko tržište jer će tako biti vidljiviji

Ivan Hruškovec
Foto: Ivan Hruškovec
1 komentara

Investitor i stručnjak za akvizicije, Benjamin Levy, upozorio je mlade startupe na splitskom Startup Live kako je velika vjerojatnost da 50 posto tih tvrtki za pet godina neće postojati. I to su podaci za Silicijsku dolinu, dok je u Europi to i veći postotak. No, da ih ne bi potpuno obeshrabrio ponudio je i primjere brojnih koji su uspjeli, u prvom redu Instagrama, ali i Pandore i Airbnb čiji su osnivači vlastitim sredstvima financirali projekte u ranoj fazi.

Govoreći o Bootstrap Labs, fondu kojem je cilj pronaći mlade europske tvrtke i preseliti ih u Silicijsku dolinu, rekao je kako je glavni razlog taj što to područje privlači većinu investicija. 

- Sama količina tvrtki na tom području povećat će vašu vidljivost, a bitno je i koga znate i kraj koga sjedite. Tako je moguće i na kavi, ili nekom drugom mjestu sresti nekoga iz primjerice Googlea, Facebooka ili drugih tvrtki. A kada se "face" iz velikih tvrtki upletu u mlade startupe, to može puno koristiti u širenju riječi o vama - rekao je Levy. 

Mislite veliko, tako ćete biti zanimljiviji velikima, kaže Levy

'Razmišljajte o korisnicima i brzo se mijenjajte'

Tvrtkama je savjetovao da grade proizvode koji će se moći koristiti bilo kad i bilo gdje, biti bitni za korisnika, i lako djeljivi. Upozorio je mlade poduzetnike da razmišljaju o korisnicima i dizajnu te da moraju biti sposobni brzo se mijenjati u odnosu na informacije koje će dobiti s tržišta.

Također je istaknuo kako živimo u globalnom tržištu te da na to treba misliti. Aplikacije ili proizvodi na kojima se radi moraju se moći prilagoditi za velika tržišta jer ako nećete misliti veliko, nećete biti zanimljivi velikim kompanijama, upozorava Levy. 

'U Europi se može napraviti više s manje novca'

Uspoređujući europske kompanije s američkima, za 24sata je rekao kako različita tržišta i kulture nude i drugačije pristupe rješavanju problema te dodao da to može biti kvaliteta, ali i nedostatak. Istaknuo je kako europske tvrtke imaju prednost, a to je da mogu napraviti više s manje novca. 

- Svugdje trebaju lokalna rješenja i aplikacije i to je odlično. No, problem u Hrvatskoj koji rješava naša aplikacija može se javiti i u Grčkoj, a tehnologija za izradu rješenja ostaje ista. Samim time, ako držimo oči otvorene, omogućit ćemo si širenje - rekao je Levy. 

Pojasnio je i kako odabiru europske kompanije u koje će investirati. Naglašava da oni traže prvenstveno tvrtke koje već imaju proizvod s kojim su ostavili trag na tržištu te da se mora raditi o ideji koja se može primijeniti u SAD-u, iako će je trebati prilagođavati. Dodaje da ne biraju kompanije za kratkoročnu suradnju, već imaju nekoliko startupa s kojima planiraju dugu suradnju i razvoj.

Na pitanje može li nešto kao Silicijska dolina uspjeti u Europi, Levy je rekao kako ih je dosad puno pokušalo replicirati taj model, no bez previše uspjeha. Dodao je kako sada u Velikoj Britaniji pokušavaju postati središnje europsko mjesto za inovacije, no nije previše optimističan prema uspjehu ponavljanja Silicijske doline. Objasnio je kako je puno razloga za to.

- Nisu samo investitori i poduzetnici bitni, Silicijska dolina imala je puno toga što joj je išlo u prilog. Povijesno je mjesto nastanka najbitnijih tehnoloških tvrtki, a to mjesto danas ima i svoj duh - rekao je i dodao kako u Europi treba promijeniti mentalitet, a to traje. Naglašava da koliko god bi mi htjeli da je Europa jedno tržište, da ona to nije zbog različitosti svih nacija, a u tom smislu je američko tržište odlično. 


Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message