Nova generacija legendarnog sportskog Subarua sad se zove samo WRX STI. Nakon što je Mitsubishi ukinuo Lancera EVO, Subaru ostaje jedini svoje vrste
Sirova snaga pod kontrolom; Japanski ratnik opet napada
Bokser motor, turbo, 300 KS, pogon na sve kotače, tri samoblokirajuća diferencijala... Vožnja u novom WRX STI je adrenalinski užitak, no vozač se ni u jednom trenutku ne osjeća neugodno ili nesigurno te uvijek ima osjećaj potpune kontrole nad automobilom. Upravo je to sažetak dojmova nakon prve vožnje legendarnog Subarua na trkaćoj stazi u Italiji. Automobil koji je ispisao dio relijaške povijesti u prepoznatljivoj plavoj boji budi emocije. Posebice kod vozača koji znaju što mogu očekivati od japanske zvijeri. Ubrzanje od 100 km/h za samo 5,2 sekunde i maksimalnih 255 km/h samo donekle oslikavaju sposobnosti ovog automobila.
Vratili se klasičnom limuzinskom obliku
U odnosu na prethodnika WRX STI je minimalno narasao te nudi prostraniju unutrašnjost i 460 litara prtljažnika. Ipak, pravim zaljubljenicima važniji su podaci vezani uz vozne karakteristike. Automobil ima 2.5-litreni bokser motor s turbopunjačem i intercoolerom, 300 KS i 407 Nm. Motor je elastičniji nego kod prethodnika, no prava eksplozija snage događa se tek iznad 3000 okretaja. Zvuk motora je odličan, iako bi za potpuni doživljaj mogao biti nešto glasniji. Automatski pogon na sve kotače zaslužan je za vrlo neutralno ponašanje u vožnji. Snaga se po osovinama raspoređuje automatski, no pritiskom na tipku moguće je više snage prebaciti sprijeda ili straga.
Na taj način se osjetno mijenja ponašanje automobila u vožnji. Iste posljedice ima i okretanje prekidača za SI-Drive kojim se može birati između tri načina ponašanja motora - Inteligent, Sport i Sport Sharp. U najekstremnijem načinu rada uz isključen ESP Subaru WRX STI pruža pravi užitak na trkaćoj stazi no još uvijek ostavlja vrlo siguran dojam. Pohvale zaslužuje i upravljač koji je osjetno izravniji nego kod prethodnika, te precizan mjenjač iznimno kratkog hoda ručice.
Unutrašnjost je sportski uređena, dominiraju crna i crvena boja, a na središnjoj konzoli je i digitalni instrument koji između ostalog može prikazivati pritisak turbopunjača. Po prvi puta kod ovog automobila u ponudi su dvije razine opreme, a osim plave tu je još pet, diskretnijih boja karoserije. Novi Subaru WRX STI na naše tržište stiže već ovog tjedna, a cijene su zbog emisije CO2 od 242 g/km i pripadajuće trošarine prilično visoke. Čak 459.890 za osnovnu i 512.490 kn za bogatije opremljenu izvedbu.