Slijedio osjećaj: Astronom je otkrio novi Neptunov mjesec

Astronom Mark Showalter slijedio je svoj osjećaj i na slikama Neptuna pratio bijelu točku. Otkrio je da se radi o Neptunovu mjesecu, stijeni promjera 20 kilometara

NASA-in teleskop Hubble otkrio je novi mjesec u orbiti oko Neptuna. Mjesec S/2004 N1 promjera je oko 19 kilometara i najmanji je u Neptunovu sustavu, a njegovim otkrićem, broj poznatih prirodnih Neptunovih satelita popeo se na 14.

Toliko je malen da se oko 100 milijuna puta slabije vidi od zvijezda koje se jedva mogu vidjeti golim okom. Čak ga je 'promašila' i letjelica Voyager 2, koja je pored Neptuna prošla 1989. godine.

Za njegovo otkriće zaslužan je Mark Showalter iz instituta SETI, koji je proučavao dijelove prstena oko Neptuna.

- Neptunovi sateliti i lukovi kreću se iznimno brzo, tako da smo morali naći način na koji ćemo pratiti njih, a da nam ostali detalji ne smetaju. To je kao kad sportski fotoreporteri snimaju sprintere, oni su fokusirani, dok je pozadina zamagljena - objasnio je Showalter. Nastavili su pratiti bijelu točku koja se javljala na više od 150 fotografija Neptuna između 2004. i 2009. godine.

Showalter je slijedio svoj osjećaj i gledao dalje od tih dijelova prstena te otkrio točku, koja je 105.000 km udaljena od Neptuna. Novi satelit nalazi se između mjeseca Larise i Proteja, a za krug oko Neptuna treba mu 23 sata.

Hubble otkrio veliki plavi svijet na kojem pada kiša od stakla