Obavijesti

Tech

Komentari 0

Splitski petogodišnjaci su učili što je investicija i prodaja...

Splitski petogodišnjaci su učili što je investicija i prodaja...
1

FINANCIJSKA PISMENOST: Vrtićanci pokazali su kako nikad nije prerano početi učiti o štednji i ulaganju. Dok je lani sudjelovao jedan vrtić, ove godine uključeni su mališani iz četiri dječje predškolske ustanove

VIDEO

Na Ekonomskom fakultetu u Splitu završena je u prosincu 2. Poduzetnička igraonica za djecu vrtićke dobi, koju je organizirao Studentski poduzetnički inkubator tog fakulteta.

Dok je lani sudjelovao jedan vrtić, ove godine uključeni su mališani od 4 do 7 godina četiri dječje predškolske ustanove. Dva vrtića su aktivno sudjelovala u projektu: DV Smokvica i DV Vrtuljak iz Splita, dok su se DV Trešnjica iz Žrnovnice i Rusulica iz Splita uključili na kraju akcije. Djeca su u jednomjesečnoj igraonici učila o cijelom poduzetničkom procesu - od ideje do prodaje svojih proizvoda, čestitki i božićnih ukrasa.

U prvoj fazi djelatnice Ekonomije posjetile su vrtiće Smokvicu i Vrtuljak te kroz igru djeci objasnile što je to poduzetništvo, tko je poduzetnik i od kakvih odjela se sastoji neko poduzeće. Djeca su tako učila što je nabava, proizvodnja, financije, marketing, prodaja... Osnovala su i svoja poduzeća Poduzetni Smokvići i Poduzetni Vrtuljak.

- Mališani su učili i osnove financijskog menadžmenta te su zaključili da ne mogu svu zaradu potrošiti na igračke i slatkiše, nego da nešto moraju ostaviti za ponovno pokretanje projekta. Naučili su i riječ ‘investicija’. Djeca su osvijestila i značenje riječi ‘konkurencija’ koju su prihvatili na najbolji mogući način, kao pozitivnu motivaciju da svaki dan budu bolji i kreativniji - ispričala je organizatorica Marina Tudor iz Centra za cjeloživotno obrazovanje i obrazovanje odraslih sa splitske Ekonomije.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

U drugoj fazi djeca su sama ili s tetama u vrtiću “odrađivala“ poslove koji se rade u svakom poduzeću - nabavili su sirovine za svoje proizvode te proizveli svoje božićne ukrase, čestitke i slično. Svakom proizvodu odredili su cijenu i način kako će ih prodati. Potrudili su se i oko pripreme reklame za prodaju tih proizvoda: plakati, pjesma, ples... U trećoj fazi Poduzetničke igraonice djeca su posjetila Ekonomski fakultet, upoznala profesore i studente te sjedila na nastavi, nakon čega su u auli fakulteta počeli s prodajom svojih proizvoda.

- Puno smo toga prodali, a novac smo stavili u kasicu. Dobro smo se i zabavili jer smo sjedili u učionici koja izgleda kao veliko kino, u kojoj je bilo puno ljudi koji nešto pišu i uče. Gledali smo slike o jednom barbi iz Hrvatske koji je napravio svoj super brzi auto - ispričala nam je petogodišnja Lorna.

Novac od prodaje su ponijeli u vrtić, a ne namjeravaju sve potrošiti na slatkiše.

- Lani su razmišljali samo o tome što će kupiti za zarađeni novac, a ove godine sami su došli do zaključka da nije dobro sve potrošiti, nego da nešto treba ostaviti za novi projekt, ali i da treba pomoći onima kojima je pomoć potrebna, što spada u društveno odgovorno poslovanje - istaknula je Tudor.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...
STEM JE ZA SVE

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...

Istraživanje IDIZ-a pokazuje da su djevojke u Hrvatskoj još nesklone STEM zanimanjima. Razgovarali smo sa stručnjakinjom za AI, dr. Lanom Žajom, zašto je tako i hoće li nas umjetna inteligencija prestići

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju
Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike
RODITELJI ŠOKIRANI

Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike

Roditelji se pitaju što košta i po 60 eura za dan, u agencijama kažu - mi smo nemoćni, svi računaju punu cijenu, a cijene su od lani porasle od 10 do 15 posto