Obavijesti

Tech

Komentari 17

Stigla 'električna E-klasa': EQE je impresivna limuzina na struju s dosegom do čak 671 kilometar

Stigla 'električna E-klasa': EQE je impresivna limuzina na struju s dosegom do čak 671 kilometar
20

Kao i kod klasične E-klase, nudi se niz izvedbi, od 'civilnih' s 245 KS, do izrazito sportske koja razvija brutalnih 687 KS. Zbog odlične aerodinamike i efikasnog pogona doseg je na razini najboljih na svijetu

VIDEO

Novi EQE stigao je u Hrvatsku. Iako se radi o isključivo električnom automobilu, već na prvu jasno nam je da je riječ o tipičnom Mercedesu uz kojeg se vežu samo superlativi. Električni pandan E-klasi, velika je limuzina dužine 494 centimetara i mase do gotovo 2,4 tone. 

Na prvi pogled jasno je da se radi o električnom Mercedesu jer prednja maska je zatvorena, čitav automobil je oblikovan više futuristički, dosta inspiriran izgledom većeg EQS-a, od kojeg preuzima i mnogo tehnologije, od pogona do drugih detalja. Iza impresivnog izgleda upakirana je vrhunska aerodinamika s koeficijentom od samo 0,22 što znatno pridonosi i manjoj potrošnji, a tako posljedično i većem dosegu. 

Unutrašnjost je tipični tehno minimalizam. Broj tipki je sveden na minimum, a većinom funkcija se upravlja ogromnim okomito postavljenim središnjim dodirnim zaslonom. Ispred vozača su raskošni dodirni instrumenti. Posebno dojmljiva je ponuda prostora koja je gotovo na razini klasične S-klase. 

Za pogon je Mercedes pripremio raznovrsnu ponudu motora i baterija tako da se nudi čak sedam različitih pogonskih varijanti. Osnovne imaju stražnji pogon, a snažnije serijski dolaze s dva elektromotora i pogonom na sve kotače. Ulazni model je EQE 300 s 245 KS i baterijom od 89 kWh. Njegov deklarirani WLTP doseg je 639 kilometara. Iznad njega smješten je 350 s istom baterijom, dosegom i 292 KS, a EQE 350+ ima istu snagu, ali veću bateriju od 91 kWh i doseg do 669 km. Ujedno to je i model s najvećim dosegom. 

Ostale izvedbe imaju pogon na sve kotače i baterije od 91 kWh. EQE 350 4MATIC ima 292 KS i doseg od 597 km. EQE 500 razvija 408 KS i ima 596 km dosega. Vrh ponude su AMG verzije EQE 43 i 53 sa 476 i 625 (687 KS u Boost načinu). 

EQE-a omogućuje punjenje vrlo visokom snagom od 170 kW, na DC napajanju i 11 odnosno 22 kW na AC struji. Mercedes nudi vrlo obećavajuće jamstvo na bateriju u trajanju od 10 godina ili 250.000 kilometara: Garantiraju da uz toliku kilometražu ili za to vrijeme raspoloživi kapacitet baterije neće pasti ispod 70 posto. S obzirom na to da većina konkurenata ne nudi više od 7,8 godina jamstva i više od 150.000 kilometara čini se da Mercedes ima nešto više povjerenja u svoju bateriju. 

Izuzmemo li električnu pogonsku tehnologiju EQE je također pravi biser tehnologija. Dići se takozvanim Hyperscreen sučeljem i dobro poznatom MBUX infotainment tehnologijom. Tu su i električno otvaranje prednjih vrata te mnogo drugih komfornih i sigurnosnih sustava. 

Osnovni EQE 300 košta 570.361 kunu što je oko 120.000 kuna više od osnovne E-klase koja je osjetno slabije motorizirana. Usporedimo li EQE s E-klasom podjednake snage (E 300) električni model je skuplji oko 50.000 kuna. Što se "više penjemo" po cjeniku električni model postaje povoljniji. Primjerice. Najskuplji EQE  AMG 53 s 625 KS tako je gotovo 400 tisuća kuna jeftiniji od  benzinskog AMG E 63 S koji ima 612 KS. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 17
VIDEO

A1 diže cijene od lipnja
za 6,9 posto

A1 diže cijene od lipnja

Povećanje naknada se odnosi na puni iznos mjesečnih naknada tarifa, paketa i opcija bez obračunatih popusta, a već ugovorene popuste korisnici i dalje nastavljaju koristiti

Tesla otpušta 300 radnika u pogonu kod Berlina
SMZBOG LOŠE POTRAŽNJE

Tesla otpušta 300 radnika u pogonu kod Berlina

Američki proizvođač električnih automobila Tesla izvijestio je da će otpustiti 300 radnika zaposlenih 'na određeno vrijeme' u pogonu kod Berlina, nakon najave otkaza širom svijeta zbog posustajanja potražnje i oštre cjenovne konkurencije
Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle