ChargePoint želi do 2025. imati 2,5 milijuna punktova za punjenje električnih automobila, a za potrebe širenja u Europu prikupili su 125 milijuna dolara
Stižu u Europu, žele da svi na svijetu kod njih pune svoje aute
Američki ChargePoint, operater jedne od najvećih mreža za napajanje električnih vozila u svijetu, cilja povećati globalnu mrežu punktova za punjenje gotovo pedeset puta do sredine sljedećeg desetljeća.
Grupa u kojoj vlasničke udjele imaju i njemačke kompanije BMW, Daimler i Siemens trenutno ima 53.000 punionica a cilj im je proširiti tu mrežu do 2025. godine na 2,5 milijuna, stoji u priopćenju.
ChargePoint, čije je sjedište u Silicijskoj dolini, proizvodi hardver i softver za punjenje. Nemaju vlastite stanice za punjenje već posluju po principu Airbnb-ja i Ubera, uspostavivši mrežu punktova na kojima klijeti mogu rezervirati termine za punjenje.
„Planiramo do 2025. godine organizirati 2,5 milijuna punktova za punjenje, na početku najznačajnijeg razdoblja u našoj povijesti i revolucije u sustavu prijevoza”, izjavio je izvršni direktor ChargePointa Pasquale Romano.
U razgovoru za Reuters Romano je kazao da se njihova odluka temelji na pretpostavci da će na tržištima koje pokrivaju, uključujući SAD i Europu, broj električnih automobila dosegnuti oko 20 milijuna.
Grupa je za potrebe širenja u Europu prikupila 125 milijuna dolara a za Reuters su prošle godine priopćili da bi do 2022. godine mogli uvrstiti dionice u burzovnu kotaciju, što signalizira sve veću potražnju za opremom za industriju električnih vozila.
Očekuje se kako će do 2030. godine električna i hibridna vozila činiti gotovo trećinu globalnog tržišta automobila. Prošle su godine činila četiri posto od ukupno 86 milijuna prodanih vozila, prema konzultantima CRU-a.
Među igračima koji se natječu za kontrolu tržišta infrastrukture za električna vozila spadaju francuska tvrtka Engie, njemački Innogy i E.ON te nordijske tvrtke Fortum i Vattenfall.