Teslina divovska tvornica baterija neće koristiti ni plin, napajat će se obnovljivim izvorima energije, a jedina zagađenja bit će vozila koja dolaze, a nisu električna
Teslina gigatvornica proizvodit će energije koliko će je i trošiti
Golema Teslina tvornica u Nevadi ne bi trebala biti "samo" jedna od najvećih zgrada na svijetu, nego i posve ekološka zgrada.
Ova 'gigavornica' će proizvoditi velike količine baterija za električne automobile, ali i za druge namjene. Serijska proizvodnja bi trebala
smanjiti troškove proizvodnje za čak 30 posto
. Kada 2020. godine tvornica bude posve dovršena proizvodit će godišnje više baterija nego što se u cijelom svijetu proizvelo 2013. godine.
No, taj projekt Elona Muska ne impresionira samo svojim golemim brojevima nego i podatkom da će jedno takvo industrijsko postrojenje biti i prilično 'zeleno'. Tvornica uopće ne bi trebala pridonositi ispuštanju zagađenja u zrak.
- Od samog začetka ovog projekta, od prvog koncepta htjeli smo zgradu koja neće zagađivati. Ono što će biti najvidljivije je to što ćemo
cijelu zgradu prekriti solarnim panelima
. Cijeli krov je dizajniran u tom smjeru. Svu mehaničku opremu smo maknuli s krova, nećemo postaviti ništa što baš nije nužno za konstrukciju. Tako ćemo imati maksimalnu površinu za postavljanje solarnih panela. Ali, to samo po sebi nije dovoljno pa ćemo i po okolnim brdima također postaviti panele - otkriva JB Straubel, Teslin glavni tehnički direktor.
U Tesli su se jasno vodili idejom da tvornica maksimalno iskoristi obnovljive izvore energije.
- Također smo htjeli kontrolirati emisiju zagađenja. Nismo htjeli koristiti nikakvo fosilno gorivo za potrebe postrojenja. Nula posto zagađenja za okoliš, to nam je cilj. Nećemo čak ni provesti prirodni plin do tvornice. To je dakako bio i veliki izazov, ali pomoglo je što smo već na početku odlučili da idemo u tom smjeru. Potom bi na svakom koraku ipak pronašli novo rješenje i inovacije. Jedina zagađenja su od vozila koja dolaze, a da nisu električna. S time ćemo se pozabaviti kasnije - pojašnjava Straubel.
Zašto mnoge druge zgrade ne slijede ovaj primjer i ne izbjegavaju zagađenja? Teslini inženjeri kažu da jednom kada je zgrada već priključena na plin puno teže donositi odluke da se ta energija ne koristi.