Uz malo znanja, ali i nešto više truda Prius troši manje od 4 litre na 100 kilometara. Auto svemirskog izgleda je vrlo tih, ali performanse na papiru i nisu tako uvjerljive
Toyota Prius izgleda svemirski i štedljiva je, ali samo u gradu
Nekada je bio čista egzotika, a danas česta pojava čak i na našim ulicama. Prius je izborio svoje mjesto na tržištu iako je njegova isplativost i dalje upitna. Može biti iznimno štedljiv, u gradu i osjetno štedljiviji od dizelaša, no previsoka cijena baca u vodu svaku teoriju o pravoj uštedi.
Za ponosnih 247 tisuća kuna kupac dobiva atraktivan, upečatljiv automobil koji iznutra izgleda “svemirski” i koji je vrlo tih te iznimno udoban. S druge strane kupac, unatoč snazi na papiru, dobiva i ne baš uvjerljive performanse, buku na visokim brzinama i plastiku sumnjive kvalitete u unutrašnjosti.
Prius je upečatljiv ali i skup auto, idealan samo za “ekološke fanatike”.
Na otvorenom troši oko 6 litara
Prius je smišljen kako bi štedio i tu zadaću vrlo dobro obavlja u gradu. Tijekom testa u gradskoj smo vožnji uz umjerenu i proračunatu vožnju prosječno trošili 4,0 litara, na pojedinim dionicama i manje od tri litre. Na otvorenoj cesti i autocesti sasvim druga slika - prosječnih šest litara.
Toyota Prius Sol
masa: 1455 kg
dimenzije: 448x175x149cm
obujam: 1798 ccm
snaga: 100 kW/136 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,4 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 4,0 l /100 km
cijena: 252.928 kn (testni model) 247.000 kn (bez doplata)
konkurencija: Honda Civic Hybrid i Insight, Toyota Avensis Hybrid
PLUS: iznimno niska potrošnja u gradu, tih rad pogonskog sustava u gradu, bogata oprema, tehnološke “igračke”
MINUS: cijena, buka pri većim brzinama, ponašanje CVT mjenjača, visoka potrošnja na autocesti i pri agresivnoj vožnji