Obavijesti

Tech

Komentari 14

Tragedija Hindenburga označila je i kraj ere za zračne brodove

Tragedija Hindenburga označila je i kraj ere za zračne brodove
9

Jedna od najpoznatijih nesreća 20. stoljeća bila je ona njemačkog cepelina Hindenburga. U eksploziji zračnog broda poginulo je 36 ljudi u američkom gradu Lakehurstu

VIDEO

Tijekom 30-ih godina prošlog stoljeća izgledalo je kao da će cepelini biti budućnost komercijalnih letova, a jedan od zračnih brodova koji su spajali Europu i Ameriku bio je Hindenburg. 

9
| Foto: Wikimedia commons

Njemački cepelin eksplodirao je na današnji dan 1937. godine, dok se pokušavao usidriti u američkom Lakehurstu. Sve što je ovo tehnološko čudo predstavljalo, u manje od minute je nestalo u plamenoj buktinji u kojoj je poginulo 36 ljudi, ali čudom 62 putnika i članova posade je preživjelo. 

Uz potonuće Titanica i eksploziju shuttlea Challenger, tragedija Hindenburga može se svrstati među najpoznatije nesreće 20. stoljeća. Stravičnu nesreću snimili su brojni fotoreporteri, a radijski izvještaji i danas zvuče šokantno. 

Posljednji preživjeli član posade Hindenburga bio je Werner Franz, koji je prije dvije godine preminuo u 93. godini. Na cepelinu je radio kao poslužitelj, a nakon ove nesreće vratio se u Njemačku te je radio kao zrakoplovni tehničar tijekom Drugog svjetskog rata. 

Luksuzna nebeska krstarica

Hindenburg je bio najveći zračni brod, dugačak čak 245 metara i volumena 200 milijuna motora. Preko Atlantika je mogao letjeti maksimalnom brzinom od 135 km/h, a pogonila su ga četiri dizelska motora od 1200 KS. 

Putovanje od Europe do SAD-a koje bi brodom trajalo pet do šest dana, cepelinom se skratilo na samo dva i pol dana ugodne zračne vožnje. Ova luksuzna zračna krstarica koja je letjela iz Frankfurta imala je bar, posebnu kabinu za pušače, kabine za putnike, a kako bi brod lakše poletio namještaj je bio dizajniran da bude što lakši. Kreveti su bili aluminijski, a čak je i klavir bio od aluminija.

Srušio ga statički elektricitet

Nijemci su morali kod Hindenburga koristiti lako zapaljivi vodik jer su SAD blokirale izvoz helija, a vodik u spoju sa zrakom postaje eksplozivna smjesa za koju je potrebna električna iskra. A prije tri godine stručnjaci su objavili kako je ta iskra došla od statičkog elektriciteta jer je zračni brod ranije uletio u grmljavinsko nevrijeme. Cepelin je nabijen zbog oluje, a zbog slomljene žice vodik je dospio u ventilacijski odvod. Kad su ljudi na tlu preuzeli konope Hindenburga, uzrokovali su iskrenje te je na repu buknuo požar. No, teoretičari zavjere imali su i svoje teorije kako je brod zapaljen kao čin sabotaže protiv nacističke Njemačke. 

Označio je kraj ere

Prije Hindenburga cepelini su prevezli tisuće putnika, a u više od 2000 letova tijekom 30-ak godina nije bilo niti jedne ozljede, navodi se na airships.net. Do kraja 1936. godine, Hindenburg je već 34 puta i prevezao je 3500 ljudi, ali i tone tereta i pošte te se činilo kako je prva uspješna godina pokazala da je stigla revolucija u prekooceanskim letovima. 

No, tragedija najluksuznije nebeske krstarice je donijela gubitak povjerenja ljudi i označila kraj njihove ere. 

via GIPHY

Vrijedi spomenuti i da je Njemačka pod Hitlerovim vodstvom tada već marširala prema ratu. Tako je i Hindenburg korišten kao simbol njemačke moći te je nosio ogromne svastike. Tijekom otvorenja Olimpijskih igara u Berlinu je letio iznad stadiona, a brod je bio i na nekoliko propagadanih letova po Njemačkoj. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 14
VIDEO

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila
CIJENE IDU DOLJE

Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila

Proizvođači će u ovoj godini na tržište plasirati 150 novih modela automobila, uključujući više od 110 modela vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), što će rezultirati žešćom konkurencijom