Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
1 komentara

Uz tablet je zabavnije učiti sve riječi, ali i množenje i sviranje

Učiteljica Mirna Hržek iz Samobora koja predaje u Osnovnoj školi Mihaela Šiloboda u Svetom Martinu pod Okićem od prošle godine s učenicima gradivo svladava i uz pomoć tableta i kaže da su rezultati izvrsni

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Oni su drugi razred, a njihov prvi dan nastave bio je i moj prvi dan rada. Imali smo zajednički početak, oni su učili, a i ja s njima, kaže nasmijana Mirna Hržek.

Ona je učiteljica iz Samobora koja predaje u Osnovnoj školi Mihaela Šiloboda u Svetom Martinu pod Okićem.

Iako je tek završila fakultet, a i u školskome kolektivu je najmlađa, Mirna je brzo i roditeljima i kolegama pokazala da je vrlo ozbiljno prihvatila svoj posao.Ona je svoju nastavu od početka počela voditi na način koji se ne bi opisao kao klasičan. Osim kroz predavanja, udžbenike i bilježnice, na njenoj se nastavi uči kroz različite edukativne igre, pomoću kojih učenici uče gradivo propisano kurikulumom, ali ga uče na zanimljiviji način.

- Ideje za neke igre su moje, ali najviše toga ipak pronađem na internetu. Na društvenim mrežama ima grupa na kojima se okupljaju učitelji i razmjenjuju iskustva, pa tako, ako ja osmislim nešto zanimljivo mogu to podijeliti sa svojim kolegama. Razmjena iskustva putem društvenih mreža odličan je način da jedni od drugih preuzmemo dobre ideje - kaže Mirna.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Svoje igre uglavnom smišlja kada kod učenika vidi neki poseban interes, nešto što im se dopada ili im treba. Najvažnije na satu joj je odnos poštovanja koji je razvila s učenicima, da ona njima dopusti da kažu ono što žele, ali i da oni nju poslušaju kad im nešto govori.

- Moj pristup njima i oni cijene i primjećuju kao dobar, jer znaju da naš način rada nije uobičajen. Također, iako učimo puno kroz igru, što im je lakše i zabavnije, oni će pažljivo slušati i kada koristimo udžbenik ili radnu bilježnicu - kaže Mirna.

Ona je na ideju za uvođenje tableta u nastavu došla nakon predavanja učiteljice Marlene Bogdanović iz Tučepa u Samoboru.

- Najprije sam se o tome informirala, a na njenom sam predavanju shvatila da je to definitivno nešto što bih željela uvesti u svoj razred - objašnjava Mirna.

Na početku drugog razreda sazvala je roditeljski sastanak i roditeljima prezentirala ideju, no nisu svi bili odmah za ideju.

- Neki su rekli da djeca previše vremena provode na kompjuterima i tabletima, i da bi uvođenjem tableta u nastavu samo još više bili pred ekranima. Tada sam im objasnila da su kod kuće oni uglavnom okrenuti zabavnim sadržajima, a da se tablet može koristiti i u edukativne svrhe. Na kraju nitko više nije bio protiv - priča Mirna.

U ostvarenju plana imala je, kaže, beskrajnu podršku i pomoć roditelja, ali i kolektiva te ravnatelja. Tableti će, nakon što ova generacija završi četvrti razred, ostati kao donacija školi.

- Moj je cilj da tableti do kraja četvrtog razreda povećaju motivaciju mojih učenika za nastavni sadržaj, da djeca nauče što više o sigurnosti na internetu i pouzdanim izvorima informacija - kaže Mirna.

Tableti se koriste 10 minuta dnevno, ovisno o aktivnosti, najčešće za hrvatski, matematiku i prirodu, no i za glazbeni i likovni, jer je velik izbor aplikacija.

- Postoje i različiti alati pomoću kojih im ja izrađujem igre na internetu, poput BookWidgetsa, pa se tako može svirati i učiti ritam iz glazbenog, miješanje boja se uči iz likovnog. Mogućnosti su velike, sve ovisi o kreativnosti i želji - ističe Mirna.

Tu su memory, vješala i različiti kvizovi.

- Kahoot se može igrati pojedinačno ili u grupama. Pitanja su na ploči, odgovori su ponuđeni na tabletu, a kasnije je meni dostupna cijela analiza njihovih odgovora, tko je točno odgovorio na koje pitanje, u kojem vremenskom roku. To je sjajan način i za ocjenjivanje - objašnjava Mirna. U njezinoj školi tablete kao pomoćno sredstvo u nastavi koriste još dvije učiteljice. Motivacija učenika je veća, ističe Mirna kada se uči kroz šarolik pristup, a smatra i da lakše i kvalitetnije usvoje nastavni sadržaj na ovaj način.

- Prije je sama pojava učitelja označavala autoritet, dok se danas učitelj svakodnevno mora truditi motivirati učenike i zainteresirati ih za nastavni sadržaj. Za to je pak potrebno imati njihovu naklonost, ali i nju treba zaslužiti. Prošlo je vrijeme kada se podrazumijevalo da učitelj zna više od svojih učenika. Djeca znaju puno, i treba ih znati motivirati - govori Mirna.

Njeni su učenici oduševljeni svime što rade u školi i ne bi to mijenjali ni za što.

- Danas smo igrali Math Duel, to je igrica za učenje matematike. Postoje četiri razine igre i mi odaberemo onu koju nam učiteljica kaže. Onda odaberemo množenje, dijeljenje, zbrajanje ili oduzimanje i tko prvi skupi deset točnih rezultata je pobijedio - kaže učenica Tara Šobot, dodajući kako nekada na tabletu igraju kvizove, primjerice iz hrvatskog.

- Jednom smo igrali rastavljanje riječi na slogove, nije to bilo nešto teško. Te igrice nam pomažu da budemo pametniji i da nam bolje ide u školi. Neke igrice su s instrumentima, fora je. Bolje nam je raditi na tabletu nego da sjedimo i pišemo u bilježnicu ili čitamo iz knjige - pojašnjava Ana Ložnjak, a Tara dodaje kako su dobre i knjige, ali internet je moderniji.

- Nekada stanemo na kraj razreda, onda nam učiteljica dodaje loptu i govori nam zadatke. Mi u pet sekundi trebamo odgovoriti, i ako ne odgovorimo moramo sjesti u krug. Drugi razredi ne rade baš tako. Mi ne sjedimo stalno u klupi, stalno nešto radimo i igramo se. Ovako puno više naučimo, jako volimo igrati sve igrice - zaključuje učenik Viktor Vučković.

Učiteljica Marlena Bogdanović podijelila je svoja iskustva s nastavnicima u Samoboru

Učiteljica Marlena Bogdanović, koja je tablete uvela prije nekoliko godina u nastavu u svojoj školi u Makarskoj, prošli je tjedan u Samoboru održala radionice korištenja tableta za nastavnike u organizaciji samoborske udruge roditelja SURLA.

Foto: SURLA

- Htjela sam im pomoći da izbjegnu slijepe ulice na koje sam nailazila dok sam sama učila pomoću metode pokušaja i pogrešaka. Učila sam ih i pripremala za nastavu u razredu u kojem imaš uključeno 20 tableta, razredno računalo i isto toliko razigranih najmlađih učenika. U četiri dana edukacije prošli smo gradivo koje sam smatrala najučinkovitijim i najkorisnijim - objašnjava Marlena.

Foto: SURLA

Tema: Bolje obrazovanje 2018.

Možda vas zanima i ovo:
Message