Obavijesti

Tech

Komentari 6

Više vjerujemo ljudima koje nismo vidjeli nego susjedima

Više vjerujemo ljudima koje nismo vidjeli nego susjedima
6

Najveći svjetski servis za dijeljenje prijevoza objavio je istraživanje koje pokazuje kako digitalno doba mijenja i način na koji ukazujemo povjerenje strancima i to su nazvali Doba povjerenja

VIDEO

Ljudima koje smo upoznali samo preko interneta danas smo skloni vjerovati gotovo kao i prijateljima, poručuje istraživanje koje su proveli NYU Stern i BlaBlaCar, najveći svjetski servis za dijeljenje prijevoza. Tehnološki napredak donio je golemu promjenu u načinu na koji gradimo povjerenje preko interneta, a dijeljenje prijevoza nije jedini vid toga. Ljudi ustupaju svoje domove, znanje i vještine, a istraživanjem na 18.000 ljudi u BlaBlaCaru su htjeli otkriti kako nastaje to povjerenje i koliko je ono snažno. Ta analiza pokazala je da sada po prvi put u povijesti imamo visoku razinu povjerenja u ljude koje nismo nikad prije vidjeli. 

Osnivač kompanije Frederic Mazzella rekao je na Pioneers festivalu u Beču kako se nalazimo na pragu vrlo uzbudljivog doba - odnosno da ulazimo u "Doba povjerenja". 

Kako bi pojasnili o čemu se radi, rekli su da je digitalno povjerenje za međuljudsko povjerenje isto kao što je i izum telefona bio za komunikaciju. Odjednom nam je omogućio trenutnu komunikaciju s bilo kim. Digitalno povjerenje na sličan način nam omogućuje da odmah otkrijemo kakav je nečiji 'kapital povjerenja'.  

Tako je nekad osoba gradila povjerenje kroz višestruke interakcije, dok danas možemo u jednom potezu s nečijeg popunjenog profila vidjeti koliki je 'kapital povjerenja' neke osobe koji je akumulirala kroz višestruke interakcije s raznim ljudima. Istraživanje je pokazalo da 88 posto ispitanika ima visoko povjerenje u druge korisnike BlaBlaCara s popunjenim profilom, dok njih 92 posto jednaku razinu povjerenja ima u prijatelje. S druge strane, kolegama jednako vjeruje tek 58 posto ljudi, a susjedima njih 42 posto. Naravno, ovdje treba uzeti u obzir i situaciju u kojoj netko živi. Je li to kuća, zgrada...

Jedan pogled na nečiji profil i ocjene drugih korisnika otvaraju nam danas ogromne mogućnosti za povezivanje, a skoro polovica ispitanika kaže da ih je BlaBlaCar otvorio prema drugim ljudima. Isto tako, oni koji su probali dijeljenje prijevoza tri puta češće koriste i druge platforme za dijeljenje raznih usluga. U najvećoj mjeri radilo se o dijeljenju vještina i domova, a u BlaBlaCaru kažu da podaci ukazuju kako je to dijeljenje povjerenja išlo u oba smjera. 

Mazzella je za 24sata rekao kako se nadaju da će i druge tvrtke u sličnom području dijeljenja usluga iskoristiti izvještaj o povjerenju. 
- Mi smo ovo napravili jer imamo zajednicu koju smo mogli istražiti, ali vjerujem da se može iskoristiti i u našem sektoru - rekao je

- U manje od 10 godina, organizacije koje su uspostavljene i funkcioniraju i više od 100 godina potpuno smo zaobišli. Povezani ljudi ne trebaju organizacije, vlasništvo mijenja dijeljenje, a čak i strah prema strancima se mijenja. Porastom međusobnog povjerenja kroz ekonomske i društvene interakcije raste opća razina povjerenja u društvu, navodi se u istraživanju i zaključuje da kad će si ljudi međusobno više vjerovati - mogućnosti će postati neograničene. 

Smanjili su i globalno zagađenje

Najveća svjetska zajednica za dijeljenje prijevoza trenutno je dostupna u 22 zemlje i ima oko 30 milijuna korisnika, s potencijalom za ogromni rast, jer su ušli i na tržište Rusije, Indije i Brazila. No, osim što ova zajednica spaja ljude koji traže ili nude prijevoz, BlaBlaCar je imao i pozitivan ekološki učinak. Naime, Mazzella je istaknuo kako je zbog njihovog servisa u protekle dvije godine u atmosferu izbačeno milijun tona manje CO2 nego što bi bilo inače.

Dijeljenje prijevoza u budućnosti

Direktor kompanije Frederic Mazzella rekao je u razgovoru za 24sata kako trenutno nemaju planova za širenje, već žele funkcionirati odlično na svim tržištima nankojima su stigli. Na pitanje kako će usluga izgledati sa recimo tri puta više korisnika, dodao je da će biti još bolji jer će biti još lakši i brži način prijevoza. 

Niz kompanija radi na razvoju autonomnih vozila, a među njima je i Uber, pa smo Mazzellu upitali i kako će se BlaBlaCar mijenjati u budućnosti u kojoj ćemo na cestama imati automobile bez vozača.

- Mi možemo spojiti vozače i putnike koji putuju na isto odredište, ali i putnike i putnike i to već radimo u našoj usluzi. Ako će autmobili biti autonomni, onda ćemo u njima moći spajati putnike. Pitanje je samo na koji ćemo način to raditi. Hoćemo li u sustav dodati nove automobile, iznajmljivati vozila i ubacivati ih u tražilicu - to ostaje otvoreno - rekao je Mazzella i naglasio kako će usluga spajanja putnika i putnika ostati u osnovi ista, ali bi se stvari mogle raditi na drugačiji način te da je pitanje i tko će biti vlasnik tih automobila.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila
CIJENE IDU DOLJE

Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila

Proizvođači će u ovoj godini na tržište plasirati 150 novih modela automobila, uključujući više od 110 modela vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), što će rezultirati žešćom konkurencijom