Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
54 komentara

Znanstvenici uočili najmoćniju supernovu: 'Spektakularna je!'

An artist's impression of supernova SN2016aps
Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
54 komentara

Najveća do sada zabilježena eksplozija zvijezde deset je puta snažnija od normalne supernove i 500 puta sjajnija, rekli su znanstvenici iz Britanije i SAD-a u istraživanju objavljenom u ponedjeljak.

Astronomi sa sveučilišta u Birmighamu i iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku u Sjedinjenim Državama svoje su otkriće, nazvano SN2016aps, opisali kao "ekstremno snažnu supernovu masivne zvijezde".

An artist's impression of supernova SN2016aps | Autor: OCA/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL Foto: OCA/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Osim po veličini i sjaju bila je "spektakularna" i po drugim svojstvima, rekao je koautor istraživanja Edo Berger.

Takva supernova emitira samo jedan posto svoje energije u vidljivom svjetlu, no SN2016aps emitira mnogo veći udio.

Procijenjeno je da  SN2016aps ima energiju jednaku rekordnih 200 kvadrilijuna gigatona TNT-a.

Zbog neuobičajeno velikih količina vodika u oblaku eksplozije, astronomi vjeruju da je ta supernova izvorno nastala spajanjem dviju zvijezda.

An artist's impression of supernova SN2016aps | Autor: Eso/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL Foto: Eso/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Znanstvenici se nadaju da će otkriće SN2016aps-a  voditi nalaženju drugih sličnih supernova i pomoći u razumijevanju uvjeta u ranom svemiru.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu