Znanstvenici vjeruju kako su otkrili najstarijeg dinosaura?

Fosilni ostaci koji su otkriveni prije 80-ak godina sada su identificirani te se radi o dinosauru koji je živio prije 245 milijuna godina te je vjerojatno najstariji dinosaur....

Znanstvenici su među fosilnim ostacima u londonskom muzeju otkrili dinosaura koji bi mogao biti najstariji dosad otkriven. Fosili koji su u muzeju bili desetljećima sada su identificirani te su stari oko 245 milijuna godina. To je 10 do 15 milijuna godina starije od dosad otkrivenih primjeraka.

Dinosaur je bio velik poput labradora s metar i pol dugim repom te su ga nazvali njasasaur (nyasasaurus parringtoni) po jezeru Njasa (poznato i kao jezero Malavi) te profesoru s Cambridgea Rexu Parringtonu koji je otkrio ostatke kod jezera tijekom 1930-ih.

Paul Barrett iz Prirodoslovnog muzeja u Londonu kaže da je ovime zatvorena nova rupa u fosilnoj građi te pomaknuto vrijeme u kojem su postojali dinosauri. Dodaje da su ovi ostaci proučavani ii prije 60 godina, no bez ikakvog zaključka.

Istraživači kažu kako prema obilježjima ovog i još jednog sličnog fosila mogu zaključiti da se radi o dinosauru. Kost s tragovima naglog rasta i drugi tragovi na fosilima tipični su za dinosaure.

- Anatomija njegovih ruku i kukova ima obilježja jedinstvena za dinosaure, tako da smo sigurni da je ovo životinja jako bliska dinosaurima - dodaje Barret. Vjeruju kako je dinosaur stajao uspravno, a dužina od glave do repa bila je između 2 i 3 metra te je bio težak od 20 do 60 kilograma, piše Reuters.

U njegovo vrijeme svi kontinenti bili su spojeni u Pangeu, a ovaj dinosaur živio je na južnom dijelu, koji je uključivao Afriku, Južnu Ameriku, Antarktiku i Australiju.

Sterling Nesbitt sa sveučilišta Washington kaže da sada imaju dokaze da su dinosauri postojali i u srednjem trijasu.

- Ako ovo nije najstariji dinosaur koji je postojao, onda mu je sigurno najbliži rođak - kaže Nesbitt.

Znanstvenici planiraju nove studije u Tanzaniji kako bi pronašli još fosilnih tragova.

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada