To je to što me zanima!

Kako uspjeti: Saznajte koja je strategija uspjeha W. Disneya?

Kad odlučite što želite te postavite cilj i zapišete ga, potrebna vam je strategija kako ćete ga ostvariti. U literaturi postoji puno savjeta kako sastaviti dobar plan
Vidi originalni članak

Kad odlučite što želite te to postavite kao cilj i zapišete ga, potreban vam je plan i strategija kako ćete ga ostvariti. U literaturi postoji jako puno načina kako sastaviti dobar plan. Međutim u tim planovima meni je uvijek nešto nedostajalo tako da sam ja sama napravila svoju shemu za izradu planu uzimajući od svih načina ono što je dobro i kombinirala.

Ono što u niti jednom planu nisam našla, a veoma je važno jest dokaz ostvarenja. Kako ću ja znati da sam ostvarila svoj plan? Po kojim kriterijima ću to vrednovati? Isto tako sam u plan uvela i prepreke koje mi se mogu naći na putu ostvarenja. Postala sam najveći kritičar, ali ne sebe nego plana. S tom tehnikom sam se upoznala na NLP-u (neurolingvističko programiranje) koji proučava izvrsnost kod uspješnih ljudi te nam daje cjelovita znanja o tome kako ljudska bića mogu postati svjesna svojih iskustava i odnosa s drugim ljudima. Između ostalih uspješnih ljudi modelirali su i Walt Disneyja koji je zauzimao tri različite uloge kada su on i njegov tim razvijali neku ideju: uloge sanjara, realiste i kritičara. Robert Dilts, jedan od osnivača NLP-a modelirao je i razvio ovu strategiju kao NLP alat te je postala poznata kao Disneyjeva strategija uspjeha.

Ono što mi je bilo zanimljivo jest da svi mi u životu imamo jednu do dvije uloge prirodno razvijenije od treće. Primjerice; neki su rođeni sanjari, imaju jako puno ideja, sjajnih zamisli, mogli bi ovo, mogli bi ono, stalno maštaju, ali nekako te ideje nikako da ugledaju svijetlo dana. Neki su odlični u planiranju, realisti su, znaju napraviti sjajan plan, vrlo su pedantni i precizni, strogo se drže činjenica, međutim, nedostaje im mašte, ne mogu vidjeti u svom umu širu, veliku sliku. Dok su neki prirodno veliki kritičari. Što god im padne napamet, neka ideja ili zamisao odmah je u korijenu sasijeku kritizirajući sebe ili okolnosti. Primjerice, pa ne mogu sada pokrenuti vlastiti posao ipak je kriza, nemam dovoljno novca ili nemam dovoljno znanja, iskustva i sl. Disneyjeva strategija nas uči kako da osvijestimo koja je naša uloga prevladavajuća, u kojoj smo dobri i u kojoj nismo te kako da ih sve tri razvijemo podjednako i tako uspijemo svoje ideje realizirati i pretvoriti u stvarnost.

Ja sam bila izvrsna u sanjarenju, odlična u planiranju, ali uloga kritičara mi nije bila razvijena. Tek sam tada shvatila koliko je mojih ideja i poslovnih pothvata propalo jer nikad nisam uzimala u obzir prepreke koje bi mi se mogle naći na putu, a samim tim nisam imala niti rješenja kako bih te prepreke mogla svladati i nadići. Nije da o tome nisam razmišljala, međutim samo bih odmahnula rukom i pomislila kako ću se njima baviti kada se i ako se pojave, sad, naravno, imam pametnijih stvari za raditi. Kako pogrešno. To sada znam. I kad sam u svoje planove i strategije uključila i ulogu kritičara moja karijera i uspjeh krenuli su vrtoglavo prema gore.

Možda ste vi za razliku od mene izvrstan kritičar i realist, ali ste loši u ulozi sanjara. Razmislite o tome. Koja vam je uloga nekako prirodnija i lakša, a s kojom imate problem? Ovo je vrlo važno jer kad to otkrijete i naučite kako razviti vještine one uloge koja vam nije razvijena vaš osobni i poslovni uspjeh bit će strelovit.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare