To je to što me zanima!

Prvi dojam otvara vrata poslovnog uspjeha

Ukoliko želite biti uspješni u poduzetništvu morat ćete voditi računa i o dojmu kojeg ostavljate na druge ljude. Vaš izgled i govor tijela su bitni!
Vidi originalni članak

Ukoliko želite biti uspješni u poduzetništvu morat ćete voditi računa i o dojmu kojeg ostavljate na druge ljude. Vaš izgled i govor tijela izravno će djelovati na vašu dopadljivost, uvjerljivost, simpatičnost i što je najvažnije na to kako će vas drugi doživjeti. Imate samo sedam sekundi da biste ostavili dobar dojam na one s kojima stupate u kontakt. Mnoga istraživanja pokazuju da će vas procijeniti i kao poslovnog partnera i kao privatnu osobu u prvih nekoliko sekundi prvog susreta. Prvi se dojam pamti i uzima se kao mjerilo za svaku buduću komunikaciju. 

Vanjski dojam utječe na razinu vašeg uspjeha. Razna sociološka istraživanja pokušala su odgovoriti na pitanje što je važnije – imidž ili vještina. Tako su napravili jedan pokus na kojem su poslali petnaest glumaca i petnaest stručnjaka da podnesu molbu za isti posao. Glumci su znali jako malo ili nimalo o vještinama potrebnim za taj posao, samo su glumili da znaju. Pobjedu u dobivanju posla odnijeli su glumci, a ne kvalificirani stručnjaci. Glumci su izvrsni u stvaranju dobrog dojma. Znaju sve o držanju, govoru tijela, prikladnom odijevanju, naglasku i tonalitetu u govoru te izrazu i mimici lica. Ako to mogu naučiti glumci, možete i svi. I zato ako vaš osobni izgled odbija, uopće neće biti važno posjedujete li dara, vještine ili sposobnosti. Način na koji se upakirate ima jednako mnogo ili čak i više veze s vašim uspjehom kao i svi vaši talenti i znanje.Zbog toga se često kaže da ne postoji druga šansa za popravak prvog dojma. U trenutku kada upoznamo neku osobu u našoj se podsvijesti mnogo toga događa. Zvuči li vam ovo poznato? 'Imam neki čudan osjećaj. Ne sviđa mi se ta osoba. Ne mogu točno reći što'. 'Intuicija mi govori da kod njega nešto ne štima'. ili 'Imam osjećaj da se poznamo cijeli život'. 

Prilikom prvog susreta s nekom osobom aktiviraju se milijuni neurona. Na koga me ona podsjeća? Što je na njoj posebno? Što mi je na njoj poznato? Jedan od načina na koji kategoriziramo druge ljude ovisi i o tome smatramo li osobu visoko ili nisko pozicioniranom u društvu, uspješnom ili neuspješnom, privlačnom ili neprivlačnom, brine li osoba o svom tjelesnom izgledu ili ne. Primjećujemo simbole i ukrase koje je osoba odabrala: broševi, značke, ogrlice, prstenje, sat, šminka, naočale, tetovaže, piercing i ostalo.

Sve to uočavamo, filtriramo i gotovo istog trenutka spremamo u određene mape. Na kraju nam naš unutarnji glas govori da li nekog prihvaćamo i da li nam se sviđa ono što vidimo ili ne. To je trenutačna procjena koja je gotovo uvijek trajna i rijetko se kada predomislimo. Činjenica je da većinu ljudi smještamo u 'da' i 'ne' mape. Neki možda nisu privlačni, ali imaju ukusa i stila ili 'ono' nešto što nam se sviđa. Sve ovo, a komunikacija zapravo još nije ni započela. Nitko nikoga još nije ni pozdravio. Nemamo pojma tko je ta osoba, a mi smo već sebi rekli da ili ne. Važno je da zapamtite da se ovaj proces događa kod svakoga.

Vaša odjeća, šminka, vaš nakit ili sat, vaše čarape i cipele, vaš kaput, vaše naočale i sve ostalo što pridonosi vašem izgledu može ostvariti ili raskinuti poslovnu suradnju, prije nego što uopće izustite i jednu jedinu riječ. Rijetki su savršeni ljudi (ukoliko uopće postoje), ali gotovo svatko može utjecati na svoj izgled, primjereno se odijevati u skladu s prigodom, savršeno hodati i izgledati najbolje za poslovnu večeru, poslovni sastanak ili poslovno druženje. Budite uvijek nasmijani i time svoje lice učinite privlačnijim. Poznata je kineska poslovica koja kaže: 'ukoliko se ne znate nasmijati ne otvarajte dućan'.

Zapamtite, ništa nije prodano bez kupca. Postavite se stoga, na trenutak, u položaj kupca i upitajte se bi li vas itko želio kupiti? Da, vas. Budući da se u svakom trenutku na neki način prodajete nekoj osobi ili skupini, želite se istaknuti. Da biste se uspješno prodali trebate od sebe učiniti najpoželjniji paket. Stoga, razmislite o sebi kao o paketu koji predočujte okolini i o njegovom sadržaju i omotu. Sadržaj i omot trebali bi ići ruku pod ruku.

Sadržaj je ono što ste iznutra. Osobnost koja sjaji iz vaših očiju, riječi koje izražavaju vaše misli i ideje, vaša spremnost da slušate, vaš entuzijazam, vaši stavovi i vaše vrijednosti. Omot je vaša vanjska pojavnost; vaša čistoća, vaša njegovanost, tjelesna težina, odjeća koju nosite i način na koji ju nosite, držanje koje zauzimate, cipele u kojima hodate. Omot je vaša samo-prodaja. Naš vanjski odraz mora potpuno održavati osobine koje želimo prodati drugima tj. omot mora biti u skladu sa sadržajem paketa.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare