To je to što me zanima!

Znanost kupovanja: Izbjegnite marketinške "klopke"!

Kupovanje većina ljudi obavlja svakodnevno. Bilo da se radi o kupovini u lokalnom dućanu, ili jednom od velikih trgovačkih centara, neka pravila su univerzalna
Vidi originalni članak

Pitate se:

  • Kako izbjeći marketinške klopke i uštedjeti novac?
  • U kojim situacijama lakše posežemo za novčanikom? 
  • Zbog čega se osjećamo ugodno u nekim trgovinama?
  • Zbog čega muškarci provode kraće vremena u trgovinama? 
  • Zbog čega muškarci u društvu supruge u supermarketu uglavnom uvijek plaćaju račun? 

Odgovore na ova, i druga slična pitanja, u malom prstu imaju marketinški stručnjaci i to na temelju detaljnog proučavanja naših navika i ponašanja pri kupnji.

Autor Paco Underhill u knjizi "Znanost kupovanja" dao je odgovor na neka od ovih pitanja koje dajemo u nastavku:

  • rasvjeta, uređenost interijera trgovine, ljubaznost prodavača dodatno utječu na našu sklonost kupnji
  • što nam je u trgovini ugodnije to se dulje zadržavamo, a time i više trošimo. Naime, prosječni kupac na odjelu za kozmetiku provede 2 minute, a onaj koji stvarno nešto kupi 30-tak sekunda dulje. U trgovini s kućnim potrepštinama žene se najduže zadržavaju s prijateljicama (prosječno 8 min. i 15 sekunda), a u društvu s muškarcem najkraće (prosječno 4 min. i 41 sekunda)
  • što je bolji kontakt kupca s prodavačem to je kupnja veća
  • pošto kupcu treba neko vrijeme da se prilagodi kad uđe u trgovinu (prilagodba iz vanjskog prostora), kako bi trgovac čim prije usmjerio vašu pažnju na ponuđene proizvode, može postaviti na ulazu mali prag, zvonce ili pult s robom
  • obzirom da se ljudi prirodno kreću desnom stranom, na desnoj strani se obično nalaze proizvodi čija se prodaja želi potaknuti, a po sredini oni koji su najpopularniji
  • radi muškaraca koji obično čekaju svoju partnericu ispred garderobe postave se udobne fotelje, a na suprotnoj strani reklame kako bi ih se potaklo da i oni nešto kupe
  • jednom  kad uđemo u garderobu raspoloženim smo za kupovinu, stoga nam iskusan trgovac nudi dodatne proizvode - 65% muškaraca koji nešto probaju to doista i kupe, za razliku od 25% žena koje ne kupe
  • 85% žena provjerava cijenu pri kupnji, a to čini svega 72% muškaraca jer je to pitanje njihove muškosti
  • samoposluživanja su mjesta snažne impulzivne kupnje za muškarce i za žene (cca 70% kupnje tamo nije planirano). Muškarci su skloni opuštenoj i ponekad neobuzdanoj kupnji, a kolica u njihovim rukama, kažu stručnjaci, pojačavaju njihov osjećaj muškosti, a time i doživljaj kupnje. U društvu partnerice, na blagajni uglavnom plaćaju muškarci jer žele ostaviti dojam da se oni skrbe za obitelj i da je sve pod kontrolom.

Suprotno našim nastojanjima i uvjerenjima o vlastitoj samokontroli, autor nam u svojoj knjizi kaže da "kada bismo odlazili u prodavaonicu samo onda kada bismo nešto trebali i kada bismo jednom se našavši u prodavaonici samo to kupili, gospodarstvo bi propalo." Uskladite svoje potrebe i mogućnosti i dokažite suprotno! 

Siječanj je vrijeme kada nakon pauze od božićnih blagdana ponovno punimo trgovine, ovaj put u potrazi za "pravom prilikom". To je dobro razdoblje za kupnju jer nam sniženja daju mogućnost za značajne uštede, u odnosu na cijene u sezoni. 

S druge strane, ako kupujemo i ono što nam ne treba samo zato što je povoljno, ukupan račun može premašiti naše mogućnosti, ali i potrebe. Stoga prije nego krenete u siječanjski shopping akciju bilo bi dobro razmisliti što vam je nužno potrebno i što si možete priuštiti, kako vas ne bi obuzela impulzivna kupnja i nagomilali dugove.

O autoricama 

Ana i Danijela su ekonomske stručnjakinje koje su iskustvo stekle radom u bankarstvu, autorice su knjige "Tajne uspješnog poslovanja – vodič za srednja i mala poduzeća" (download/preuzimanje) i bloga "Novac i djeca" u sklopu Blogosfere Večernjeg lista. Također, u sklopu njihovog novopokrenutog projekta "Hrvatski institut za financijsku edukaciju", možete se informirati o financijskoj pismenosti. Svojim savjetima će vam pomoći da što bolje upravljate svojim financijama.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare