Obavijesti

Kolumne

Komentari 0

Znanost kupovanja: Izbjegnite marketinške "klopke"!

Znanost kupovanja: Izbjegnite marketinške "klopke"!
1

Kupovanje većina ljudi obavlja svakodnevno. Bilo da se radi o kupovini u lokalnom dućanu, ili jednom od velikih trgovačkih centara, neka pravila su univerzalna

VIDEO

Pitate se:

  • Kako izbjeći marketinške klopke i uštedjeti novac?
  • U kojim situacijama lakše posežemo za novčanikom? 
  • Zbog čega se osjećamo ugodno u nekim trgovinama?
  • Zbog čega muškarci provode kraće vremena u trgovinama? 
  • Zbog čega muškarci u društvu supruge u supermarketu uglavnom uvijek plaćaju račun? 

Odgovore na ova, i druga slična pitanja, u malom prstu imaju marketinški stručnjaci i to na temelju detaljnog proučavanja naših navika i ponašanja pri kupnji.

Autor Paco Underhill u knjizi "Znanost kupovanja" dao je odgovor na neka od ovih pitanja koje dajemo u nastavku:

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
  • rasvjeta, uređenost interijera trgovine, ljubaznost prodavača dodatno utječu na našu sklonost kupnji
  • što nam je u trgovini ugodnije to se dulje zadržavamo, a time i više trošimo. Naime, prosječni kupac na odjelu za kozmetiku provede 2 minute, a onaj koji stvarno nešto kupi 30-tak sekunda dulje. U trgovini s kućnim potrepštinama žene se najduže zadržavaju s prijateljicama (prosječno 8 min. i 15 sekunda), a u društvu s muškarcem najkraće (prosječno 4 min. i 41 sekunda)
  • što je bolji kontakt kupca s prodavačem to je kupnja veća
  • pošto kupcu treba neko vrijeme da se prilagodi kad uđe u trgovinu (prilagodba iz vanjskog prostora), kako bi trgovac čim prije usmjerio vašu pažnju na ponuđene proizvode, može postaviti na ulazu mali prag, zvonce ili pult s robom
  • obzirom da se ljudi prirodno kreću desnom stranom, na desnoj strani se obično nalaze proizvodi čija se prodaja želi potaknuti, a po sredini oni koji su najpopularniji
  • radi muškaraca koji obično čekaju svoju partnericu ispred garderobe postave se udobne fotelje, a na suprotnoj strani reklame kako bi ih se potaklo da i oni nešto kupe
  • jednom  kad uđemo u garderobu raspoloženim smo za kupovinu, stoga nam iskusan trgovac nudi dodatne proizvode - 65% muškaraca koji nešto probaju to doista i kupe, za razliku od 25% žena koje ne kupe
  • 85% žena provjerava cijenu pri kupnji, a to čini svega 72% muškaraca jer je to pitanje njihove muškosti
  • samoposluživanja su mjesta snažne impulzivne kupnje za muškarce i za žene (cca 70% kupnje tamo nije planirano). Muškarci su skloni opuštenoj i ponekad neobuzdanoj kupnji, a kolica u njihovim rukama, kažu stručnjaci, pojačavaju njihov osjećaj muškosti, a time i doživljaj kupnje. U društvu partnerice, na blagajni uglavnom plaćaju muškarci jer žele ostaviti dojam da se oni skrbe za obitelj i da je sve pod kontrolom.

Suprotno našim nastojanjima i uvjerenjima o vlastitoj samokontroli, autor nam u svojoj knjizi kaže da "kada bismo odlazili u prodavaonicu samo onda kada bismo nešto trebali i kada bismo jednom se našavši u prodavaonici samo to kupili, gospodarstvo bi propalo." Uskladite svoje potrebe i mogućnosti i dokažite suprotno! 

Siječanj je vrijeme kada nakon pauze od božićnih blagdana ponovno punimo trgovine, ovaj put u potrazi za "pravom prilikom". To je dobro razdoblje za kupnju jer nam sniženja daju mogućnost za značajne uštede, u odnosu na cijene u sezoni. 

S druge strane, ako kupujemo i ono što nam ne treba samo zato što je povoljno, ukupan račun može premašiti naše mogućnosti, ali i potrebe. Stoga prije nego krenete u siječanjski shopping akciju bilo bi dobro razmisliti što vam je nužno potrebno i što si možete priuštiti, kako vas ne bi obuzela impulzivna kupnja i nagomilali dugove.

O autoricama 

Ana i Danijela su ekonomske stručnjakinje koje su iskustvo stekle radom u bankarstvu, autorice su knjige "Tajne uspješnog poslovanja – vodič za srednja i mala poduzeća" (download/preuzimanje) i bloga "Novac i djeca" u sklopu Blogosfere Večernjeg lista. Također, u sklopu njihovog novopokrenutog projekta "Hrvatski institut za financijsku edukaciju", možete se informirati o financijskoj pismenosti. Svojim savjetima će vam pomoći da što bolje upravljate svojim financijama.

Vidi sve članke ovog autora
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle

Da nije stranih sudaca, imali bismo pakao, a želim zaigrati za Rijeku, ali mi Sopić neće dati!
DAMIR MIŠKOVIĆ ZA 24SATA

Da nije stranih sudaca, imali bismo pakao, a želim zaigrati za Rijeku, ali mi Sopić neće dati!

Plus+ Naslov iz 2017. nas je financijski unazadio dvije godine, a vjerojatno će i ovaj. Ali ovaj put imamo puno ponuda za sve naše igrače, ali najviše za jednog. Uvjeren sam da će Rijeka biti prvak, kaže Damir Mišković
Filipu je žao zbog svega što je rekao na vjenčanju s Tamarom: 'Uvijek sam za iskrenost, ali...'
'BRAK NA PRVU'

Filipu je žao zbog svega što je rekao na vjenčanju s Tamarom: 'Uvijek sam za iskrenost, ali...'

Filip i Tamara prvo su gledali kako on govori da se ne bi okrenuo za djevojkom kao što je Tamara jer nije njegov rang