To je to što me zanima!

Znate li koji je trenutno najveći industrijski projekt u RH, koji će nam svima olakšati život?

Radovi se odvijaju istodobno s radom riječke rafinerije, koja je počela preradu u ožujku i trenutno proizvodi derivate najvećim kapacitetom te osigurava dovoljne količine dizela i benzina za predstojeću sezonu
Vidi originalni članak

Dok je znatno otežana opskrba, izazvana blokadom uvoza ruske nafte u Europsku uniju, ali i dok se cijelo tržište naftnih derivata suočava s većom potražnjom od ponude, pa i mogućnošću nestašice goriva, u Rafineriji nafte Rijeka provodi se dogradnja, što je najveći i najvredniji industrijski projekt u Hrvatskoj.

Korist od toga imat će najviše građani RH, koji se neće suočavati s problemima nestašice. Radovi se odvijaju istodobno s radom riječke rafinerije, koja je počela preradu u ožujku i trenutno proizvodi derivate najvećim mogućim kapacitetom te osigurava dovoljne količine dizela i benzina za predstojeću sezonu. Rafinerija je u punom radnom kapacitetu, a isporuka derivata odvija se prema planu i bez zastoja.

Investicija kao jedan i pol Pelješki most 

- Novim postrojenjem za obradu teških ostataka, struktura proizvoda riječke rafinerije poboljšat će se na način da će se povećati udio profitabilnih ‘bijelih’ proizvoda, to jest motornih goriva (dizela i benzina). Proizvodnja će osigurati dovoljne količine za potrebe domaćeg tržišta, čime će se smanjiti ovisnost o uvozu, prvenstveno dizela, što pridonosi većoj sigurnosti opskrbe tržišta u Hrvatskoj te ostalih tržišta na kojima INA posluje - doznajemo u Ini, koja je projekt pokrenula 2020. godine. Investicija je financijski usporediva s troškom gradnje jednog i pol Pelješkog mosta.

Zahvaljujući ulaganju u projekt postrojenja za obradu teških ostataka (DCU), rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost, Rafinerija nafte Rijeka bit će jedna od modernijih europskih rafinerija. Dosad je obavljeno 50 posto posla, a u projektu sudjeluju i neke hrvatske tvrtke.

- Na gradilištu je trenutno prisutno oko 600 radnika. Na vrhuncu izgradnje očekuje se između 1300 i 1500 radnika. Oko 60 posto projekta dodijeljeno je domaćim tvrtkama, koje su najviše angažirane u dijelu gradnje novog silosa i luke za otpremu koksa, novog postrojenja za obradu sumpora, poboljšanje Hidrokreking postrojenja i na radovima povezivanja projekta s postojećim postrojenjima - rekao je Goran Pleše, operativni direktor Rafinerije i marketinga.

Transformacija rafinerijskog poslovanja

Na postrojenju za obradu teških ostataka, uz radove na armiranobetonskim konstrukcijama, u tijeku su intenzivni radovi montaže čeličnih struktura, a u završnoj su fazi radovi na gradnji strukture koksnih komora. U tijeku su radovi u potpunosti zatvorenog sustava luke za koks. Trenutno je u moru postavljeno 25 pilota, izvedeno je 10.000 m3 općeg nasipa, izvode se armiranobetonski radovi na silosu koksa i temeljima transportera koksa. Na postrojenju za proizvodnju sumpora montirana je sva statička oprema te su u tijeku cjevarski radovi, a na priključku od 110 kV ( dalekovod; 1,6 km podzemno, 4 km nadzemno, trafostanica 110/35 kV; 2x63 MVA instalirana snaga) radovi su u završnoj fazi i uskoro se očekuje probni rad. Istodobno uz radove na gradilištu odvijaju se radovi na proizvodnji čelične konstrukcije i predfabrikaciji cjevovoda u tvornicama u Turskoj, Poljskoj, Italiji i Rumunjskoj.

- Isporuka ključne opreme za novo postrojenje za obradu teških ostataka u riječku rafineriju važan je korak u implementaciji projekta. Ponosni smo na dosadašnje uspjehe, osobito kad uzmemo u obzir izazovne uvjete koji nas prate gotovo od početka radova. Osim velikih poremećaja u svjetskim lancima opskrbe, pandemija nam je otežala i aktivnosti na terenu. Neizvjesnost dodatno produbljuje geopolitička kriza koju je izazvao rusko-ukrajinski sukob, no mi ostajemo predani nastavku transformacije rafinerijskog poslovanja te podizanju konkurentnosti Rafinerije nafte Rijeka - kaže Pleše. 

Već sad se, napominje, naziru nove konture postrojenja, a vizura cijele rafinerije značajno će se promijeniti ovog ljeta nakon postavljanja čeličnih modula i koksnih komora na temelje.

- Implementacijom projekta osigurat će se održivost i profitabilnost Inina rafinerijskog poslovanja - ističe Pleše i dodaje kako Ina svojom proizvodnjom u Rafineriji nafte Rijeka pridonosi stabilnosti opskrbe jer osigurava dovoljno benzina za potrebe domaćeg tržišta.

Idi na 24sata

Komentari 22

  • 29.01.2023.

    Kad su sta dobro napravili i pouzdano u ovih 30 godina nek mi netko kaze

  • NenadZG 08.07.2022.

    Mislite Mađari ulažu da bi imali jeftino gorivo?

  • 07.07.2022.

    Divljenje i samo divljenje. Od 2003. i odabira strateškog partnera  tek sada se ulaže u jednu rafineriju, onu koja je na periferiji, dok je ona na izvoru domaće nafte, uz velegrad, na Savi  uz ugašenu bosansku rafineriju nepovratno uništena.Cijela priča o našoj naftnoj industriji je tragedija.

Komentiraj...
Vidi sve komentare