Obavijesti

Kvaka24

Komentari 22
Foto: INA
NESTAŠICA DERIVATA?

Znate li koji je trenutno najveći industrijski projekt u RH, koji će nam svima olakšati život?

Radovi se odvijaju istodobno s radom riječke rafinerije, koja je počela preradu u ožujku i trenutno proizvodi derivate najvećim kapacitetom te osigurava dovoljne količine dizela i benzina za predstojeću sezonu

Powered by: INA

Dok je znatno otežana opskrba, izazvana blokadom uvoza ruske nafte u Europsku uniju, ali i dok se cijelo tržište naftnih derivata suočava s većom potražnjom od ponude, pa i mogućnošću nestašice goriva, u Rafineriji nafte Rijeka provodi se dogradnja, što je najveći i najvredniji industrijski projekt u Hrvatskoj.

Korist od toga imat će najviše građani RH, koji se neće suočavati s problemima nestašice. Radovi se odvijaju istodobno s radom riječke rafinerije, koja je počela preradu u ožujku i trenutno proizvodi derivate najvećim mogućim kapacitetom te osigurava dovoljne količine dizela i benzina za predstojeću sezonu. Rafinerija je u punom radnom kapacitetu, a isporuka derivata odvija se prema planu i bez zastoja.

Investicija kao jedan i pol Pelješki most 

- Novim postrojenjem za obradu teških ostataka, struktura proizvoda riječke rafinerije poboljšat će se na način da će se povećati udio profitabilnih ‘bijelih’ proizvoda, to jest motornih goriva (dizela i benzina). Proizvodnja će osigurati dovoljne količine za potrebe domaćeg tržišta, čime će se smanjiti ovisnost o uvozu, prvenstveno dizela, što pridonosi većoj sigurnosti opskrbe tržišta u Hrvatskoj te ostalih tržišta na kojima INA posluje - doznajemo u Ini, koja je projekt pokrenula 2020. godine. Investicija je financijski usporediva s troškom gradnje jednog i pol Pelješkog mosta.

Zahvaljujući ulaganju u projekt postrojenja za obradu teških ostataka (DCU), rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost, Rafinerija nafte Rijeka bit će jedna od modernijih europskih rafinerija. Dosad je obavljeno 50 posto posla, a u projektu sudjeluju i neke hrvatske tvrtke.

- Na gradilištu je trenutno prisutno oko 600 radnika. Na vrhuncu izgradnje očekuje se između 1300 i 1500 radnika. Oko 60 posto projekta dodijeljeno je domaćim tvrtkama, koje su najviše angažirane u dijelu gradnje novog silosa i luke za otpremu koksa, novog postrojenja za obradu sumpora, poboljšanje Hidrokreking postrojenja i na radovima povezivanja projekta s postojećim postrojenjima - rekao je Goran Pleše, operativni direktor Rafinerije i marketinga.

Transformacija rafinerijskog poslovanja

Na postrojenju za obradu teških ostataka, uz radove na armiranobetonskim konstrukcijama, u tijeku su intenzivni radovi montaže čeličnih struktura, a u završnoj su fazi radovi na gradnji strukture koksnih komora. U tijeku su radovi u potpunosti zatvorenog sustava luke za koks. Trenutno je u moru postavljeno 25 pilota, izvedeno je 10.000 m3 općeg nasipa, izvode se armiranobetonski radovi na silosu koksa i temeljima transportera koksa. Na postrojenju za proizvodnju sumpora montirana je sva statička oprema te su u tijeku cjevarski radovi, a na priključku od 110 kV ( dalekovod; 1,6 km podzemno, 4 km nadzemno, trafostanica 110/35 kV; 2x63 MVA instalirana snaga) radovi su u završnoj fazi i uskoro se očekuje probni rad. Istodobno uz radove na gradilištu odvijaju se radovi na proizvodnji čelične konstrukcije i predfabrikaciji cjevovoda u tvornicama u Turskoj, Poljskoj, Italiji i Rumunjskoj.

- Isporuka ključne opreme za novo postrojenje za obradu teških ostataka u riječku rafineriju važan je korak u implementaciji projekta. Ponosni smo na dosadašnje uspjehe, osobito kad uzmemo u obzir izazovne uvjete koji nas prate gotovo od početka radova. Osim velikih poremećaja u svjetskim lancima opskrbe, pandemija nam je otežala i aktivnosti na terenu. Neizvjesnost dodatno produbljuje geopolitička kriza koju je izazvao rusko-ukrajinski sukob, no mi ostajemo predani nastavku transformacije rafinerijskog poslovanja te podizanju konkurentnosti Rafinerije nafte Rijeka - kaže Pleše. 

Već sad se, napominje, naziru nove konture postrojenja, a vizura cijele rafinerije značajno će se promijeniti ovog ljeta nakon postavljanja čeličnih modula i koksnih komora na temelje.

- Implementacijom projekta osigurat će se održivost i profitabilnost Inina rafinerijskog poslovanja - ističe Pleše i dodaje kako Ina svojom proizvodnjom u Rafineriji nafte Rijeka pridonosi stabilnosti opskrbe jer osigurava dovoljno benzina za potrebe domaćeg tržišta.

Powered by: INA

Komentari 22
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Bez nje nema života: Jeste li znali da možda pijete iste molekule vode kao Kleopatra?
PROMO

Bez nje nema života: Jeste li znali da možda pijete iste molekule vode kao Kleopatra?

Gotovo sva tekuća slatka voda na svijetu podzemna je voda. No zbog klimatskih promjena stanje podzemnih voda postaje sve kritičnije. Zato je važnije nego ikada da zajedno surađujemo na održivom upravljanju ovim dragocjenim resursom

5 najvećih izumiranja na Zemlji. Prijeti li nam i šesto?
DAN PLANETE ZEMLJE

5 najvećih izumiranja na Zemlji. Prijeti li nam i šesto?

Znanstvenici procjenjuju da Zemlji prijeti novo masovno izumiranje - nestanak velikog broja živih vrsta u relativno kratkom vremenu. Nakon pet izumiranja uzrokovanih prirodnim fenomenima, ovog puta odgovoran je čovjek
INA počela s mjerenjem potencijala vjetra na plinskim platformama u Jadranu
PROMO

INA počela s mjerenjem potencijala vjetra na plinskim platformama u Jadranu

INA je počela s mjerenjem brzine vjetra na dvije plinske platforme u Jadranu, Izabela Sjever i Ivana A, kako bi ispitala potencijale za izgradnju odobalnog vjetroparka.