To je to što me zanima!

Barba - sve što treba jednom pravom modernom gospodinu

Iza brenda modnih dodataka stoji stručnjak za odnose s javnošću Dalibor Jakus. Okosnica su priče brade kao muški dodatak licu, a u pripremi je i linija odjeće
Vidi originalni članak

Barba, Dalibor Jakus ili važno je imati bradu. Ne, nije riječ o starom ribaru nego o zanimljivom projektu 39-godišnjeg Splićanina s adresom u Zagrebu. Dalibor je zapravo stručnjak za odnose s javnošću, a studirao je zaštitu bilja na Agronomskom fakultetu. Ovu priču u nastavcima, kako naziva svoj projekt, pokrenuo je iz jednostavnog razloga - voli modu i modne dodatke. 

- Budući da na našem tržištu ima jako malo brendova koji su isključivo namijenjeni muškarcima, činilo mi se je pravo vrijeme da krenem s Barbom. Kad sam počeo s pričom Barba, razmišljao sam globalno jer jedino tako vidim tu priču. Zato sam i odabrao ime koje jest latinska riječ, ali isto značenje ima i u španjolskom, talijanskom i našem jeziku. Okosnica su priče brade kao muški dodatak licu, a Barba je modna ekstenzija te priče o muškim dodacima - ispričao je ovaj zaljubljenik u sve staromodno. 

Kad sam počeo s pričom Barba, razmišljao sam globalno. Zato sam i odabrao ime koje je latinska riječ, ali isto značenje ima i u španjolskom, talijanskom i našem jeziku


Čini se da je Dalibor stvarno izabrao pravi trenutak za pokretanje vlastite modne linije, jer na muškim licima sve češće viđamo brade, a “ulickane” metroseksualce zamijenili su drvosječe u kariranim košuljama. Ipak, notesi, tabakere, bedževi, ruksaci, olovke i sapuni za brijanje u glinenim posudama, zvuče kao idealni darovi za sofisticirana muškarca. Jedna razina priče tiče se malih kolekcija od po nekoliko proizvoda koje Barbu stavljaju u kontekst “bon vivanta”, pisca ili putnika, ispričao je dizajner. 

Stuart McCoombe

- Radim na tome da obogatim kolekciju dodacima koje odgovaraju toj slici. Druga je razina modna priča, odnosno odjeća za muškarce koja će zaokružiti pripovijedanje o Barbi. Odjeća je planirana za ovu godinu - ispričao je Dalibor, koji njome želi pokazati kako bi izgledao današnji muškarac - samosvjestan, načitan, obrazovan, solidaran, društveno aktivan, i naravno - bradat!

Iako takvi projekti nisu uobičajeni za naše prostore Dalibor je naišao na vrlo pozitivan feedback, možda baš zbog toga jer je Barba ono što nedostaje modnoj sceni. 

Privatni album

- Iako je to muški brand, na Barbu reagiraju i žene što me iznimno veseli. Kako je Barba prepoznatljiv imenom, posebno u mediteranskom ozračju, razmišljao sam odmah u startu proširiti priču među talijanskim, španjolskim i portugalskim muškarcima odnosno predstaviti Barbu Rimu, Madridu ili Lisabonu. No i prije nego sam započeo aktivnije baviti se time, prisutnost na društvenim mrežama uvelike je pomogla da je Barba i u tako kratkom vremenu predstavljen u europskim medijima kao i u Meksiku, Argentini i Brazilu pa čak i na Novom Zelandu.  

U izradi surađuje s grafičkim dizajnerom Nikolom Paićem koji mu pomaže da sve poprimi što vjerniju sliku vintage stila.  - Kod izbora materijala i boja vodim brigu o tome da su to prirodni materijali i boje tamnijeg sjaja, pomalo isprane, kako bi ukupni dojam imao više likovni, a manje računalni prikaz. Važno mi je da dobijem tu sliku prošlih vremena - objasnio je. Upravo Barbu kreira po sebi i po vlastitoj estetici. Naravno, bradu nosi još od studentskih dana i popularna ili ne, njemu je i dalje najdraži muški dodatak. Žene će se složiti. Kaže, nekako uvijek kreće od sebe, od onoga što mu se sviđa. 

Privatna arhiva

- Volim brade, modu, neki osobni pečat u izražavanju, pa je Barba i nastao kao moje viđenje, odnosno kao potreba da kreiram kolekciju proizvoda koja će upotpuniti izgled jednog današnjeg gospodina. S Barbom evociram i neka starija vremena u kojima su osobni predmeti poprimali vrlo emocionalnu notu, a istodobno je bilo važno kroz njih ostaviti dojam da cijenite kreativno. Osim modne kolekcije iz Barbine tvornice uskoro će izaći i novčanici, “hozentregeri” i marame, a u pregovorima su i za distribuciju Barba dodataka u nekim stranim zemljama. Kada pogledate Barba proizvode ne možete ih ne zamislit u nekoj staroj brijačnici, a to je Daliboru i bila inspiracija za snimanje kampanje u Brightonu. Kolekcija je savršen produžetak njegova izgleda, a čini se i životne filozofije, pa se samo možemo veseliti novim “bradatim“ proizvodima koji bi svjetlo dana trebali ugledati polovicom ove godine.

Privatni album

Slika nekih prošlih vremena

Pri izboru materijala i boja vodim brigu da su to prirodni materijali i boje tamnijeg sjaja, pomalo isprane, kako bi ukupni dojam imao više likovni, a manje računalni prikaz - kaže Dalibor. Fotografija iz kampanje Barba, koja je snimljena u engleskoj brijačnici Cutter & Grinder. Fotografije potpisuje Stuart McCoombe.

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata! 

Idi na 24sata

Komentari 11

  • Goliat 15.01.2015.

    Novčanik ? Pa tko to još nosi ??? Više peglam karticu nego moja Barek robu :)

  • SA-SU 15.01.2015.

    Prvo sam pročitao da će iz njegove radnje izlaziti novčanice, a li poslije vidim da piše novčanici! :))

Komentiraj...
Vidi sve komentare