To je to što me zanima!

Emotivne zamke pri kupnji na sezonskim sniženjima

Rasprodaja postaje prilika koju se ne smije propustiti jer je mozak doživljava kao bitku, a omjer cijene i kvalitete često isključuje razum
Vidi originalni članak

Mnogi nisu svjesni načina na koje raprodaje “pale” naše emocije, a baš tu izgore i one dobre strane kupnje na sniženju. Pada se u zamku, ne može se odoljeti, pa se kupuje čak i ono što ne treba, upozorava dr. Kit Yarrow, profesorica psihologije i marketinga.
Puniti kolica robom koja je jeftinija dobra je prilika samo dok je možete kontrolirati, no prodavači je otežavaju “igrajući” na duboko usađene psihološke mehanizme. Tako mozak doživljava rasprodaju kao bitku u kojoj ste pobijedili konkurenciju.
Zbog ograničenog broja artikala, kratkog trajanja rasprodaje itd., nakon što ste ispraznili novčanik, ne osjećate se kao da ste nešto kupili nego osvojili. Osjećaj pobjednika može zasjeniti realnu vrijednost, pa čak i to što upola jeftinija bežična bušilica i superpovoljni tankini možda ni ne trebaju.
Pridoda li se osjećaju slavodobitnika koliko se truda, vremena i energije utrošilo, percepcija vrijednosti raste baš kao i nesvjesna “obveza” da je moramo kupiti. Čovjek koji je uzeo stanku od posla ili potrošio popodne kako bi došao u prodavaonicu baš u pravo vrijeme, “mora” kupiti što više jer je inače potrošio vrijeme. Ako smo našli i boju i veličinu po manjoj cijeni, emocionalna vrijednost kupnje samo raste.Pridodaju li se trikovima na rasprodaji i klasične psihološke zamke, poput glasne glazbe koja podsvjesno tjera na trošenje ili uslužan trgovac koji nabija grižnju savjesti, sniženje postaje prilika koju se ne smije propustiti.

Muškarcima se teže oduprijeti manjoj ponudi
Čak i ljudi “alergični” na šopingiranje “padaju” i kupuju ako se smanji mogućnost izbora. Previše artikala u mozgu stvara “kratki spoj”, pa će kupci, osobito muškarci, otići iz trgovine, pokazalo je istraživanje.

Toliko dobro da korisnost više nije važna
Iskustvo poučava promatrati kupnju kroz omjer cijene i kvalitete te koliko je proizvod potreban. No sada nakon što su maramice za brisanje stakla barem dvostruko jeftinije, mozak isključuje sve što je do tada naučio.

Na rasprodaji se ne troši nego štedi novac
Nakon ushićenog dolaska kući punih vrećica i “ispeglane” kartice, teško je reći za koliko je kućni budžet olakšan. No zato ćete točno u lipu znati koliko ste “uštedjeli”. U svemu, pa tako i u kupnji, čovjek lakše uočava promjene.

Razmišljanje “sad ili nikad” puni košaricu
Strah da ćemo propustiti kupiti nešto jer “to će se sigurno prvo prodati, a i neće više biti mog broja” gura nas prema blagajni te moramo kupiti sad i odmah. Zato će se u košarici vjerojatno naći nešto što će možda zatrebati.

NASTAVAK: POPUST NA IZLOZIMA TEK JE MAMAC

Idi na 24sata

Komentari 1

  • karter 22.06.2010.

    Bio sam nedavno u Avenu malu, neki bezvezni dućan sa traperom, ima neko strano ime, uglavnom, nije ni Levis ni Wrangler, neko total nepoznato ime za koje nisam čuo, bezvezan kroj, klošarski, cijena 650 kuna a vani natpis -sniženje 50%! Prodavačice se groze na moje neznanje i počnu me uvjeravati kako je to marka koju nigdje ne mogu nabaviti jeftinije, a ja si mislim, pa ja to ne bi na sebe navukao niti da mi poklone! I kako bih kad mogu nabaviti u emezzeti hlače za 70 kuna, boljeg kroja, a istog materijala. Ukratko, nije bitno koliko je što sniženo, već koliko košta.

Komentiraj...
Vidi sve komentare