To je to što me zanima!

Grubost na poslu ne donosi rezultate, već ubija atmosferu

Onaj koji je grub naizgled brže i lakše dolazi do cilja, no to je predrasuda koju ne treba slijediti. U uredu je najbitnija pozitivna atmosfera zbog koje će se radnici bolje osjećati i biti produktivniji...
Vidi originalni članak

Svatko se brine da ne pokupi prehladu u uredu, ali ako imate zločestog suradnika, prijeti vam opasnost da pokupite njegovu grubost, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Florida u kojem su pratili 90 ljudi kako vježbaju tehnike pregovaranja s kolegama.

Posebno je opasno ako su šefovi grubi prema svojim podređenima jer tad se kod zaposlenika stvara dojam da je grubost najučinkovitiji i najbrži način za doći do cilja. No to je točno samo na kratke staze - tvrdi istraživanje. 

Efekt bumeranga

Dugoročno se grubost uvijek svima obija o glavu i stvara kontraefekt, odnosno atmosferu straha i nesigurnosti koja nužno smanjuje produktivnost zaposlenika i tvrtke. Utvrđeno je kako su oni koji su svojeg kolegu ocijenili kao primitivnog češće osuđeni kao primitivni od strane drugog kolege te nisu imali kontrolu nad širenjem grubosti. 

- Zarazno djelovanje grubosti temelji se na automatskom kognitivnom mehanizmu. To znači da će se dogoditi negdje u vašoj podsvijesti, ali vi nećete znati što se događa i nećete moći učiniti mnogo da je zaustavite - kaže autor studije Trevor Foulk. Dodaje da sve, od jednostavnih uvreda pa do ignoriranja suradnika, može stvoriti otrovno okruženje.

To se događa jer iskustvo s nepristojnošću ostavlja mnogo veći dojam na nas nego što možda mislite. Kad je netko grub prema vama, to iskustvo stvara predrasude prema budućima.

Na primjer, ako je kolega dao besmisleni komentar o tome koliko jedete za ručak, pri svakom idućem ulasku u kuhinju vrlo je vjerojatno da ćete vi postati grubi prema nekome drugome. 

- Ljudi ne mogu utjecati na ovu nesvjesnu reakciju, ali svatko može pokušati ne biti grub prema drugome. Također, grubost ćete izbjeći budete li komunicirali što jasnije - kaže Foulk.

Bez ismijavanja

Dodaje kako jasne poruke neće izazvati nesvjesne reakcije. Objašnjava to na primjeru kad vam netko kaže: “Imaš lijepe cipele”. To se može protumačiti kao kompliment, ali i kao uvreda jer možete misliti da vas ismijava.

No ako kaže: “Cipele su stvarno lijepe i pristaju ti uz haljinu”, postaje jasnije da mu se sviđaju. Samo svjedočenje grubom ponašanju koje je usmjereno prema kolegi može imati negativan učinak na vas.

A grubost na poslu povezana je s više stresa kod kuće. Pokušajima razbijanja lanca ružnog ponašanja možete sačuvati svoje blagostanje, ali i vaših suradnika, kaže Foulk.

Atmosfera je najvažnija 

Oko 50 posto zaposlenika se barem jedanput na tjedan nađe u situaciji u kojoj se netko nepristojno ponaša prema njima, pokazuju istraživanja. 

Čak 98 posto ljudi susrelo se s grubošću na poslu, bez obzira na to je li ona bila usmjerena prema njima ili prema kolegi, stoji u studiji. Grubost se uvijek negativno odražava na psihu pojedinca i radnu atmosferu. 

Idi na 24sata

Komentari 31

  • koko82 28.07.2017.

    a ona iz 50 nijansi sive?... nju ste izostavili iz ove jednađbe...... klasika liberali... svi u isti kalup

  • NaCl na Ranu 26.07.2017.

    I moja šefica je ponekad malo gruba, no oprostim joj...nije ona jadna kriva haha

  • TeamLH#44 26.07.2017.

    Mene zanima ime i prezime ove žene s telefonom u ruci. :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare