Slavni psihoanalitičar Sigmund Freud omiljeni ženski modni dodatak usporedio je s genitalijama. U svojoj studiji "Dora: Analiza slučaja histerije" zaključio je da pacijentica koja se tijekom terapija poigrava torbicom zapravo želi masturbirati, a torba je simbol vagine.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Prvu luksuznu kožnu torbicu izradila je 1841. godine u Londonu tvrtka H. J. Cave & Sons. Na zahtjev poznatog industrijalca Samuela Parkinsona napravili su set putnih torbi među kojima i jednu manju za njegovu suprugu. Ovaj pionirski poduhvat inspirirao je torbe modne kuće Louis Vuitton i Gucci, a čuva se u muzeju u Amsterdamu.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Louis Vuitton svoje je modno carstvo započeo krajem 19. stoljeća, a ženski svijet osvojio je torbom s monogramom LV. Ta je torba postala simbol luksuza u svijetu, a već se godinama priča se da sve torbice koje ne prodaju tvrtka na kraju godine spali samo kako im ne bi pala cijena. Cijene su uglavnom kreću od 3500 do 17.000 kuna.
|
Foto: Pixsell
Miuccia Prada oduvijek je pomicala granice mode stoga ne čudi da je upravo ona dizajnirala prvu uniseks torbu. Torba je na tržište izašla 1985. godine, a izrađena je od izdržljivog najlona.
|
Foto: REUTERS/PIXSELL
Nazvana je "1001 noć dijamantna torba", izrađena je od 18-karatnog zlata i optočena je s 4500 dijamanta. Izradila ju je draguljarska kuća Mouwad sa sjedištem u Ženevi. Njezina se vrijednost procjenjuje na 195 miljuna kuna.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Torbe u početku nisu bile namijenjene ženama već muškarcima što se vidi i u dalekoj povijesti. Tako egipatski hijeroglifi otkrivaju da su ih pripadnici jačeg spola nosili oko struka. Drevni afrički svećenici išli su korak dalje i nosili su torbe ukrašene raznobojnim perlama.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Pojam "torba" pojavio se tek s masovnom proizvodnjom ručne prtljage. Žene su postale mobilnije što je kožne majstore natjeralo da im izrade torbe koje će moći nositi u ruci. Clutch torbice pojavile su se nešto kasnije, na početku 20. stoljeća i nazivali su ih novčanicima.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Torbice su se pojavile prije nego džepovi na hlačama i suknjama. Malene torbice za sitan novac mogle su se prikopčati uz pojas ili remen, a najčešće su se nosile na struku.
|
Foto: Reuters/Pixsell
<font face="tahoma, arial, helvetica, sans-serif"><span style="font-size: 12px;">Modna kuća Gucci osmislila je eko-etičku liniju popularnih torbica Jackie, Hobo i Toto koje dolaze s knjižicom o podrijetlu kože. U tzv. putovnicama kupac može pronaći sve podatke o izradi torbe, od uzgoja krava do završnog proizvoda.</span></font>
|
Foto: Reuters/Pixsell
Kultna "birkinica", torba modne kuće Hermes, nastala je sasvim slučajno. Nakon što je u zrakoplovu kraj engleske pjevačice Jane Birkin sjeo predsjednik Hermesa Jean-Louis Dumas, a Jane ispale stvari iz Hermesove torbe Kelly, na njezinu je adresu stigla nova i poboljšana verzija.
|
Foto: Pixsell
Torbe više nemaju tradicionalni oblik, a za to se pobrinula dizajnerica Olympia Le Tan. Ona je kreirala torbice inspirirane omiljenim knjigama, a izrađene su platine i mjedi. Ove torbice obožavaju Michelle Williams, Tilda Swinton i Natalie Portman, a cijena im je oko 10.000 kuna.
|
Foto: Pixsell
Prosječna težina torbe iznosi oko 1,3 kilograma, a žene ih u prosjeku posjeduju najmanje šest. One su na svoj omiljeni dodatak spremne potrošiti i do 800 kuna, a svaka peta najviše novaca troši upravo na torbe.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Prvu torbu s patentnim zatvaračem predstavila je modna kuća Hermes 1923. godine, dok je Gucci zaslužan za drugačije ručke. Ta je modna kuća 40-ih godina na torbe stavilia ručke od trske zbog nestašice kože tijekom Drugog svjetskog rata.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Klasična Chanelova torbica nastala je iz čiste praktičnosti. Coco Chanel umorila se stalno noseći torbu u ruci pa je odlučila dodati lanac. Bilo je to početkom 20-ih godina, a svojim je "izumom" uvela pomutnju jer se lanac na torbama nije nosio.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Osim Freuda i moderni psiholozi torbe povezuju s psihom. Oni tvrde da ovaj omiljeni modni dodatak otkriva osobnost, pa tako kreativke nose velike torbe, a male egocentrične. Srednju veličinu biraju žene koje su uvijek spremne i ništa ih ne može iznenaditi.
|
Foto: Reuters/Pixsell
Nestašica kože za vrijeme Drugog svjetskog rata rezultirala je inovacijama u industriji torbica. Osim ručki od trske, ponovno rođenje doživjela je i clutch torbica. Iako se mala torbica koristila u srednjem vijeku i sve do 19. stoljeća, početkom 20. stoljeća gotovo je iščeznula. Od tada do danas clutch torbica se neprestano mijenja, ali i dalje je karakterizira veličina i kompaktnost.
|
Foto: Firstview/Profimedia
Prvi ručke od trske uvela je modna kuća Gucci, a patetni zatvarač Hermes, dok je nestašica kože za vrijeme Drugog svjetskog rata dovela je do moderne clutch torbice