To je to što me zanima!

Koje su obveze obveznika fiskalizacije?

Obveznik ste fiskalizacije i otprilike znate koje su vam dužnosti. No, kako zbog nekih manjih propusta ne biste zaradili veliku kaznu, trebate biti detaljno upućeni u svoje obveze.
Vidi originalni članak

Kako zbog banalnog propusta ne biste platili kaznu koja može varirati između 5.000 i 300.000 kuna, trebate biti dobro upoznati s obvezama koje ste dužni ispoštovati.

Dokumenti koje morate imati

Prvo, kao obveznik fiskalizacije morate imati interni akt o fiskalizaciji koji sadrži pravila sljednosti numeričkih brojeva računa, popis poslovnih prostora, oznake poslovnih procesa i način numeriranja računa. Akt sastavljate sami i čuvate ga u poslovnom prostoru te ga na zahtjev porezne inspekcije dajete na uvid, a u slučaju da imate više poslovnih prostora, u svakom je dobro imati kopiju akta.

S obzirom na to da se akt, između ostalog, odnosi i na broj računa, treba znati da je taj broj strogo određen. Naime, sastoji se od tri djela:

  • Numeričkog broja računa - svake godine mora krenuti od broja 1 (nikako ne 01 – stavite li ispred nulu, niste na pravilan način odredili broj računa)
  • Oznake poslovnog prostora – može uključivati brojeve i slova
  • Oznake naplatnog uređaja

Iako mnogi iz praktičnih razloga kod broja računa stavljaju i broj godine, to zapravo nije dopušteno, jer se on mora sastojati isključivo od spomenuta tri elementa, primjerice 1-1-1. Želite li na računu navesti godinu, morate to navesti negdje drugdje na računu.

Osim akta o fiskalizaciji, dužni ste imati i odluku o blagajničkom maksimumu i minimumu. Blagajnički maksimum je najviša svota novca koja se smije imati u blagajni na kraju dana, dok je blagajnički minimum ona svota novca koja se nalazi u blagajni za početak poslovanja. Blagajnički maksimum određujete sami, a sve iznad tog iznosa na kraju dana morate taj dan ili najkasnije sljedeći radni dan položiti na transakcijski račun u banci. Iako iznos blagajničkog minimuma nije zakonski definiran, ako nemate odluku o njegovom iznosu, a taj se novac nalazi u blagajni, u slučaju neke kontrole može ga se proglasiti viškom za što slijedi propisana kazna.

Osim navedenog u poslovnom prostoru mora se nalaziti i naljepnica odnosno obavijest da ste dužni izdavati račune te da je kupac dužan preuzeti i zadržati izdani račun. Naljepnica se mora nalaziti na svakom elektroničkom naplatnom uređaju ili nekom drugom vidljivom mjestu u poslovnom prostoru.

Dostava podataka Poreznoj upravi

Još jedna od vaših obaveza jest dostava podataka Poreznoj upravi o proizvođaču ili održavatelju vašeg programskog rješenja kao i podataka o poslovnim prostorima ako račune naplaćujete gotovinom. Obveznici fiskalizacije koji su ujedno i obveznici PDV-a, podatke o poslovnim prostorima Poreznoj dostavljaju putem sustava ePorezna, a ako nisu obveznici PDV-a, dostavljaju ih putem propisanog obrasca koji sadrži podatke o:

Obvezniku fiskalizacije

  • OIB
  • Ime i prezime
  • Adresa
  • Oznaka poslovnog prostora
  • Adresa poslovnog prostora
  • Tip poslovnog prostora
  • Vrsta djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru
  • Radno vrijeme i radni dani
  • Datum otvaranja poslovnog prostora
  • Status poslovnog prostora

Proizvođaču programskog rješenja

  • OIB
  • Ime i prezime/naziv
  • Adresa

Održavatelju programskog rješenja

  • OIB
  • Ime i prezime/naziv
  • Adresa

Naravno, prije toga treba nabaviti digitalni certifikat za potrebe fiskalizacije (postupak registracije, odnosno izdavanja certifikata provodi se u Registracijskim uredima Fine), elektronički naplatni uređaj i programsko rješenje koje će omogućiti izdavanje računa pomoću naplatnog uređaja.

Tek kad zadovoljite sve navedene uvjete možete krenuti s poslovanjem bez brige oko toga jeste li što propustili ili ne.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare