Za početak, bitno je naglasiti dva osnovna razloga zbog kojih su LED žarulje daleko bolja opcija od halogenih. Prvi je taj što troše 85% manje energije, dok je drugi činjenica da traju i do 15 puta duže od halogenih. Također, s obzirom na to da troše puno manje električne energije i da ih ne morate mijenjati tako često kao halogene, dugoročno gledano s njima zapravo štedite. Uz to, ako uzmemo u obzir činjenicu da se LED tehnologija sve više razvija i da će u budućnosti biti sve više konkurentskih tvrtki koje proizvode LED žarulje, možemo očekivati i sve niže cijene.
Ako napravite usporedbu halogene i LED rasvjete, otkrit ćete da su LED svjetla uvijek bolja opcija te su najbolja alternativa ne samo halogenim već i ostalim žaruljama. Naime, ako se ostale žarulje koriste u prosjeku tri sata dnevno, mogu izdržati otprilike dvije godine, s druge strane LED žarulja bi trebala trajati između 10 do 30 godina.
Na što obratiti pažnju prilikom kupnje žarulja?
Kako ne biste pogriješili te kasnije bili nezadovoljni s jačinom ili bojom LED žarulje, donosimo vam tri osnovna pravila kojih se trebate držati prilikom odabira idealne LED rasvjete.
Jačina se mjeri u lumenima
Do sada ste jačinu žarulje birali prema vatima, no jačina LED žarulja mjeri se u lumenima, stoga za biranje ispravne žarulje, ponesite staru sa sobom i pitajte prodavača koja LED žarulja zamjenjuje običnu s obzirom na to da 600 lumena daje svjetlost kao žarulja od otprilike 48 vati.
Neke emitiraju svjetlost u jednom pravcu
Neke LED žarulje imaju svjetlosne diode koje svijetle u istom smjeru pa time većina svjetlosti završava u vrhu žarulje. Ako, primjerice, ovakvu žarulju stavite u stolnu lampu, malo ćete svjetlosti dobiti na stolu jer će većina završiti na stropu. Upravo zato je višesmjerna LED rasvjeta daleko bolji i popularniji izbor.
Pažljivo prilikom odabira boje
Topla bijela - bijela boja sa žućkastim odsjajem idealan je odabir za prostorije u kojima duže boravite. Ona je jednaka svjetlosti kao kod klasičnih žarulja te je time ugodnija za oči od hladne bijele i najbolja je za korištenje u dnevnom boravku i spavaćoj sobi.
Hladna bijela - neki ljudi se žale na bijelo svijetlo koje im najviše smeta kad su u pitanju LED žarulje. Riječ je o boji s plavičastim odsjajem zbog čega se prostorije u kojima su ovakve žarulje prisutne doimaju hladnijim i zato su prikladne za kupaonicu, hodnik, ured i vanjsku rasvjetu. Takva boja ima i otprilike 10% jaču svjetlinu te zbog svoje temperature ne privlači kukce.
I društveno odgovorne tvrtke ugrađuju LED rasvjetu
Osim u kućanstvima, LED rasvjetu u svoja postrojenja ugrađuje i sve više tvrtki, a jedna od njih je HEINEKEN Hrvatska. Nakon niza zelenih investicija, poput gradnje zelenog skladišta, postavljanja solarnih panela te unapređenja procesa punjenja piva – HEINEKEN Hrvatska zamijenit će halogenu rasvjetu u svojoj pivovari u Karlovcu učinkovitijom LED rasvjetom. Time će godišnja ušteda električne energije iznositi čak 80%, a s obzirom na to da je vijek trajanja ovakvih žarulji prilično dug (30 do 50 tisuća sati) u odnosu na halogene (2 do 8 tisuća sati), ovim potezom će smanjiti i troškove održavanja.
Osim same zamjene, rasvjeta u pivovari bit će proširena i poboljšana, a procjenjuje se da će se ova, 2,5 milijuna kuna vrijedna, investicija isplatiti u razdoblju od nekoliko godina. Do sada je zamjena halogene rasvjete LED rasvjetom obavljena u pogonima za punjene piva i skladištima pivovare, a u tijeku je njeno uvođenje i u proizvodne pogone.
Za brojne napore koje kompanija čini na području održivosti nedavno su dobili dva prestižna priznanja: veliku nagradu za društveno odgovorno poslovanje koju je dodijelila Hrvatska udruge poslodavaca (HUP) te Indeks DOP-a za društveno odgovorne politike i prakse upravljanja okolišem koju je kompanija HEINEKEN Hrvatska dobila drugu godinu zaredom od Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HRPSOR) i Hrvatske gospodarske komore (HGK).
- U HEINEKENU Hrvatska kontinuirano ulažemo u povećanje energetske učinkovitosti te smanjenje utjecaja na okoliš jer je jedna od ključnih strateških odrednica naše kompanije upravo 'zeleno' poslovanje. Ponosni smo na naše investicije te ćemo nastaviti u istom smjeru kako bismo ostali predvodnikom na području društvene odgovornosti i održivog poslovanja na domaćem tržištu - izjavila je Valentina Belavić, direktorica Sektora lanca opskrbe u kompaniji HEINEKEN Hrvatska.