To je to što me zanima!

Ovo su neka od ljepših mjesta u Hrvatskoj za izlet biciklom

Prilike za putovanje biciklom svuda su oko nas - od ravne Slavonije, preko brdovitog Hrvatskog zagorja i gorske Hrvatske, pa do zemljane Istre i kilometarski duge dalmatinske obale. Evo gdje se možete istodobno voziti i uživati u krajoliku
Vidi originalni članak

Biciklizam je vrlo popularan oblik prijevoza i rekreacije diljem svijeta. Potvrđuje to i statistika, prema kojoj postoji više od milijardu bicikala globalno, što znači da u prosjeku svaki osmi čovjek na svijetu ima bicikl.

Sve popularniji turistički trend

Veličina globalnog tržišta bicikala procijenjena je na 60,6 milijardi eura u prošloj godini i očekuje se da će rasti po ukupnoj godišnjoj stopi rasta od 9,7% do kraja ovog desetljeća. Također, jeste li znali da se na dan u prosjeku proizvedu 364.000 bicikala? To je otprilike četiri bicikla u sekundi!

I nije samo stvar u proizvodnji i prodaji bicikala. Podaci koje je javnosti predstavio Europski parlament pokazuju kako se u Europskoj uniji godišnje ostvari više od 2,3 milijarde biciklističkih izleta

Uz to, očekuje se da će se broj europskih biciklista još više povećati u nadolazećim godinama, a razlog tome je što vlade u Europi sve više ulažu u biciklističke staze, gradska središta bez automobila, poboljšana mjesta za odlaganje bicikala i poboljšanu sigurnost. Europljani vole voziti bicikl na posao i u školu jer je to brže, lakše i zdravije te ekološki prihvatljivije od drugih oblika prijevoza. Zanimljivo je da se, posebno u pandemiji i nakon nje, velik broj stanovništva okrenuo biciklizmu.

Rute koje će vas očarati

U Europi postoji više od 450.000 kilometara biciklističkih ruta, od kojih pod EuroVelo, mrežu europskih biciklističkih staza odobrenih od strane Europske biciklističke federacije, spada 17 staza. Četiri prolaze kroz Hrvatsku (Mediteranska ruta, ruta Atlantik - Crno more, ruta Baltičko - Jadransko more i ruta Željezna zavjesa).

Međutim, ako niste profesionalac, svakako je pametnije početi s kraćim stazama. Hrvatska je, zahvaljujući jedinstvenom geografskom i klimatskom položaju, jedna od destinacija s najviše potencijala za razvoj cikloturizma tijekom cijele godine. I nasreću, ponuda za cikloturiste u Hrvatskoj postaje sve bogatija, što će zasigurno potaknuti mnoge da u sljedećim mjesecima i godinama posjete razne destinacije na biciklu. Donosimo vam prijedloge jednostavnijih, a predivnih ruta:

1. Steinerova ruta

Ova kružna trasa od 41,80 km prolazi kroz najistočniji dio Međimurja, odnosno počinje i završava u Donjem Kraljevcu, rodnome mjestu Rudolfa Steinera, austrijskog filozofa i utemeljitelja antropozofije - po kojem je ova ruta i dobila ime. Većina staze je asfaltirana, a gotovo polovica puta prolazi uz nasip Mure, uzvodno od Kotoribe prema Goričanu. Dva puta prelazi preko najstarije željezničke pruge u Hrvatskoj, koja spaja Kotoribu s Čakovcem. Druge međimurske rute možete potražiti ovdje.

2. Tri tisućljeća povijesti

Istarska kružna staza od 49 km polazi iz mjesta Bale te preko Vodnjana dolazi do najvećeg istarskoga grada, koji se može pohvaliti neiscrpnim povijesnim nasljeđem, Pule. Staza se nastavlja kroz Fažanu, odakle puca izvanredan pogled prema Nacionalnom parku Brijuni i njegovu arhipelagu sastavljenom od 14 otoka i otočića. Možete ga posjetiti brodom koji kreće iz Fažane. Prije povratka u Bale pedalirat ćete kroz još dva zanimljiva mjesta, Peroj i Barbarigu. Još neke istarske biciklističke rute možete pronaći ovdje.   

3. Voda život znači

Ova brežuljkasta kružna ruta od 33,9 km počinje na južnoj strani Modrog jezera, odakle se proteže prema Crvenom jezeru, najdubljem kraškom jezeru u Europi. Slijede akumulacijsko jezero Ričice, takozvano Zeleno jezero, pa zaselak Knezovići i jezero Galipovac, najsjevernija točka Imotskog polja, gdje na glavnoj cesti s vidikovca možete vidjeti jezero Galipovac, Imotsko polje te Prološko blato. Ruta se nastavlja kroz Dolića Dragu i Lokvičiće, odakle se vraćate do polazišne točke. Popis svih biciklističkih staza u Splitsko-dalmatinskoj županiji istražite ovdje.

Kako se pripremiti?

Da bi izlet na biciklu prošao u savršenom redu, treba uzeti u obzir nekoliko stvari. Prije svega, kakav bicikl posjedujete? Poželjno je da je bicikl pogodan i za beton i za makadam te da je potpuno ispravan za vožnju. Servis bicikla vrlo je važna stavka i, koliko god mislili da je to nepotrebno i skupo, samo se sjetite da je godišnja cijena održavanja bicikla 20 puta niža nego za automobil. A znate li da 15 bicikala može stati u isti prostor jednog automobila? To je još jedna ušteda - i financijska i psihička - nema plaćanja parkiranja i stresa zbog traženja praznog parkirnog mjesta.

Što se tiče modela, razmislite o biciklu Trek Marlin 5, koji ima snažan aluminijski okvir, a lako upravljanje i pouzdano kočenje čine ga savršenim za šumske i gradske vožnje. Brz i udoban, bicikl Trek Marlin 5 ima široke gume i izdržljivu geometriju te je idealan za sve prave avanturiste.

Više o ponudi trgovine za prodaju bicikala i biciklističke opreme Biker shop provjerite na Shopaj24.

Nemojte zaboraviti ponijeti sigurnosnu kacigu, rezervnu odjeću, pribor za prvu pomoć i višenamjenski alat za bicikl - jer nikad ne znate što vas može putem snaći. Također, ako planirate malo skrenuti s rute i organizirati kakav piknik, spakirajte hranu koja se ne može pokvariti (npr. konzerve), mini hladnjak s voćem, gotova jela u vrećicama, termosicu s hladnom vodom, kavu, pribor za jelo i slično.

A da biste pripremili kavu ili neko gotovo jelo iz vrećice, tu je Petromax kuhalo za vodu od nehrđajućeg čelika, koje može poslužiti i kao samostalan vanjski štednjak. Da biste zagrijali vodu, potrebno je zapaliti grane, grančice ili češere u podnožju kuhala. Velika prednost su silikonske ručke, koje olakšavaju micanje kuhala za vodu s izvora topline, a dodatan poklopac omogućuje nošenje vode bez curenja.

Više o ponudi SomMar Adria provjerite na Shopaj24.

SHOPAJ24 središnje je mjesto sa svime što vam treba i što će vam ikad trebati - od igle do lokomotive. Proizvodi s najboljim cijenama lako se pretražuju po kategorijama i lokacijama, a registracija nije potrebna. Ne gubite dragocjeno vrijeme, posjetite portal s najboljim ponudama!
Idi na 24sata

Komentari 3

  • Si2943uu 22.09.2023.

    Mislim da većinu biciklista treba prvo naučiti razliku između PJEŠAČKOG i biciklističkog prijelaza, za što im služe ruke i slično. Budući da biciklisti ne znaju pravila ponašanja u prometu, trebalo bi uvesti vozačke dozvole za bicikle i kažnjavati ih kada koriste pješačke prijelaze za prijelaz preko ceste, skretanje bez pokazivanja smjera, vožnja kroz jednosmjernu ulicu u krivom pravcu ili na krivoj strani, prebacivanje sa ceste na pješačku stazu, prolazak kroz crveno itd. Uglavnom, glupi ko topovi - bar većina njih. Raspalio bi ih po đepovima da se us*ru u gaće. A nadraži su mi što voze 1m od ruba ceste da nebi slučajno prešli preko odvoda za kišnicu, te obilazim na 14 mm uz trubu.. da, ja sam jedan od tih. Pozdrav svim glupanima na biciklima i nadam se da ćete shvatiti jednog dana da vašim pravima među vozilima od 2 tone možete obrisati gu*icu.

  • ©🆗 20.09.2023.

    Nije to bas za balkan, s obzirom da se niti vozaci automobila ne znaju ponasati kad vide biciklista na cesti, a isto tako i biciklista koji voze jedan pored drugog.. uvesti kazne i za jedne i za druge (ja sam biciklist ali svejedno ostro osudujem takve bicikliste) a pogotovo za vozace motornih vozila koje uz to treba i educirati kuda se smiju biciklisti kretati kada su na kolniku, jer neovisno sto smo to ucili u autoskoli vecina vozaca ne zna da je biciklistu mjesto na cesti, a jedino kada ne smiju voziti cestom je kada postoji biciklisticka staza, koje u hrvatskoj nisu bas nesto česte, pogotovo u primorju. Tako da, prije nego pocnete promovirati bicikle, naucite ljude ponasanju na cesti i da napokon neki shvate da se NE SMIJE voziti bicikl po plocniku, nego samo po kolniku ili biciklistickoj stazi. A da o razmaku prilikom prestizanja ni ne pricam

Komentiraj...
Vidi sve komentare