To je to što me zanima!

Australci reklamu za sunčane naočale snimali u Jasenovcu

Uz fotografije sa snimanja istaknuli su da se radi o koncentracijskom logoru iz II. svjetskog rata, no tu postoje dvije verzije: u jednoj tvrde da je tamo ubijeno na desetke tisuća ljudi, a u drugoj na stotine tisuća
Vidi originalni članak

Australska tvrtka Valley Eyewear odlučila je snimiti reklamu za sunčane naočale na Spomen-području Jasenovac. Očito ih nije impresionirao samo vizualni aspekt tamošnjih spomenika već i trend "partizanskih" spomenika iz bivše Jugoslavije u svijetu, kao i kontekst i atmosfera koji odgovaraju njihovom "gotičkom" stilu. 

Uz fotografije sa snimanja jasno su istaknuli da se radi o koncentracijskom logoru iz II. svjetskog rata, no tu postoje dvije verzije: u jednoj tvrde da je tamo ubijeno na desetke tisuća, dok u drugoj pišu da se radi o stotinama tisuća zarobljenika.

Konačni rezultat, crno-bijeli videospot, prikazuje muškarca s tamnim naočalama kako hoda stazom od pragova željezničke pruge kojom su dovođeni logoraši, prema spomeniku te naposljetku ulazi u njega, dok je na zidu "ispisan" naziv kolekcije - Black Zero (crna nula). 

Iako neke reklame i služe kako bi šokirale, stručnjaci se slažu kako je ovo prvi put da se koncentracijski logor iz II. svjetskog rata koristi kao kulisa za snimanje, piše Večernji list. 

Iz australske tvrtke pak kažu kako nisu htjeli nikoga uvrijediti, ali isto tako ne odgovaraju na pitanje bi li svoju kampanju, primjerice snimili u Auschwitzu. 

- Nije nam bila namjera pokazati nepoštovanje prema bilo kome, sada i u prošlosti. Mi smo ugledna kompanija, volimo arhitekturu i spomenike te poštujemo povijest te regije i uklonit ćemo kampanju - rekao je Michael Crawley, direktor i dizajner kompanije. 

Specifičan dizajn naočala zapeo je za oko brojnim zvijezdama kao što su Gwen Stefani, Katie Holmes, Kanye West i Gigi Hadid. 

Prvi ovakav slučaj 

Konzervator-povjesničar umjetnosti te dugogodišnji ravnatelj Hrvatskog restauratorskog zavoda Ferdinand Meder smatra kako je vrlo neuobičajeno da se takve kampanje snimaju na prostoru koje zahtjeva pijetet. 

- Naravno da je to neprimjereno. Nisam se dosad susretao s takvim načinom eksploatiranja memorijalnog spomenika sa svom tragedijom koju nosi sa sobom. Općenito je neprimjereno na takvom lokalitetu raditi reklamni spot koji donosi profit i koji nema nikakve veze sa samim lokalitetom. To su spomenici koji zbog svog karaktera zahtijevaju pažljivi odnos prema njima, koji zahtijevaju pijetet prema svemu onom što predstavljaju i što oni memorijaju - objasnio je Meder za Večernji list. 

Iz Spomen-područja Jasenovac kažu kako nisu ni znali za spot obzirom da ih Australci nisu kontaktirali niti tražili bilo kakvu dozvolu. Sve su saznali tek prošlog tjedna. 

- Tražili smo da maknu sadržaje s web-stranica i društvenih mreža jer smo smatrali da je neprimjereno da se spomenik na prostoru Spomen-područja Jasenovac koristi u komercijalne svrhe za prodaju nekih proizvoda. Javili su nam da nisu mislili ništa loše i da će je maknuti - rekao je ravnatelj Spomen-područja Ivo Pejaković te dodaje da se ovakvo nešto nikad prije nije dogodilo. 

Na svojim stranicama je Valley maknuo sporne fotografije i zamijenio ih onima snimljenih kraj drugog spomenika. 

 

Idi na 24sata

Komentari 45

  • nori 🖖 06.07.2018.

    Nekima bi i trebale naočale da vide istinu

  • Plehan 05.07.2018.

    Lagali su nam cijelo vrijeme za taj Jasenovac,treba ih biti sram,učili dijecu iskrivljenoj povijesti,zar njih nije sram za iskrene žrtve koje su ubijene u Jasenovcu.Sve samo da napakoste Hrvatima,srami te se,a oni svi znaju tko su i prepoznat će se u ovome.

  • jo2hn8ny 05.07.2018.

    E sada će Pupy i njegovi ortaci reči da su opet "ugroženi".

Komentiraj...
Vidi sve komentare