To je to što me zanima!

Baš svakom učeniku sedmog razreda treba mikorračunalo...

Djecu treba obrazovati za 21. stoljeće. Trebaju im vještine, a ne štrebanje. Znanja sve brže zastarijevaju i bitno je ovladati vještinama, kao što su vještina učenja, kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikacija, suradnja
Vidi originalni članak

Znanja sve brže zastarijevaju i bitno je ovladati vještinama, kao što su vještina učenja, kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikacija, suradnja... Još važnije je razvijati otvoren duh i siguran karakter.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Sve to kako bi današnji đaci bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća. No hrvatsko školstvo se i dalje oslanja na principe iz 19. stoljeća, a naglasak je na štrebanju.

Školstvo je i šire društveno važno. Vrijednosti koje promoviramo u školama danas postaju naše društvene vrijednosti sutra. Edukacija je neraskidivo vezana s budućnošću cijelog društva. U Europi je iznimno cijenjen finski školski sustav, pa pogledajmo što oni kažu o njemu: “Društveno bogatstvo finskog društva zasniva se na edukaciji, kulturi i znanju. Fleksibilni edukacijski sustav i osnovna edukacijska sigurnost donose jednakost prilika i konzistentnost u rezultatima”. Reforme školstva traju jako dugo. Primjerice, finska je bila diskutirana i dizajnirana 16 godina te uvođena daljnjih 16, a rezultate je dala za još desetak - to je višedesetljetni vremenski okvir. A naš školski sustav je težak za reformirati jer daljnje dodavanja resursa ne pomaže. Već imamo omjer đaka i nastavnika na razini nekih najbogatijih zemalja, ali, prema relevantnim globalnim mjerenjima, tavorimo na katastrofalno lošim razinama edukacije. Stoga kurikulna reforma treba krenuti od reforme sustava kao dijela javne uprave. No mi mislimo da svako dijete treba dobiti priliku odmah. STEM - kratica za područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike - u naprednim društvima je jezgra kurikuluma. Mi ga želimo probati nametnuti i u naše škole. Svojim projektima, već dvije i pol godine neformalno, a sad i institucionalizirano, mijenjamo sustav iznutra, oslanjajući se na mnoštvo entuzijastičnih nastavnika i ravnatelja u sustavu.

Naš glavni projekt je Croatian Makers liga. Podijelili smo 1800 robota u 360 škola, s uključenih 8000 djece, te organizirali edukaciju i redovitu ligu iz robotike. Imamo ugovore sa svim ustanovama, a i pokroviteljstvo predsjednice Republike Hrvatske. Vodimo i druge projekte, primjerice STEM auto, koji dovodi besplatne robotičke radionice u manja mjesta, nešto kao bibliobus modernog doba, te projekt ‘Internet stvari’ u okviru HT-ova programa ‘Zajedno smo jači’. Potpuno smo privatno financirani.

Sad smo pokrenuli projekt koji bi mogao biti prva faza nečeg značajno većeg. Želimo da svako dijete u 7. razredu osnovne škole dobije najsuvremeniju tehnologiju u ruke, koju će koristiti ne samo za STEM područje, nego i za dizajn, umjetnost i tako dalje. To je ‘BBC micro:bit’, projekt u kojem su partneri Microsoft, Amazon, Samsung itd., te upravo radimo crowdfunding kampanju da testiramo interes javnosti za takvu ideju.

Cijelo hrvatsko školstvo može već sad znatno bolje, na zadovoljstvo svih dionika: đaka i roditelja, nastavnika i cijele države.     

Idi na 24sata

Komentari 9

  • kuglica 30.01.2017.

    Ovo je samo bacanje pijeska u oči. I ovi kuću grade od krova, a već postojeći temelji samo što se ne uruše i ne raspadnu do kraja. U sustavu u kojem je inf izborni predmet, a teh.kult. je svedena na štrebetanje bespotrebnih i djeci, često, teških i nerazumljivih pojmova (samo se sjetite radionica na satovima teh.kult.u naše vrijeme), ništa od toga. Da, dobro ste detektirali stvar pa parafraziram: sve dok je entuzijazma nastavnika i učitelja, dobro je. No, pitam se, što kad taj entuzijazam splasne i kad više ne bude bilo naivnih entuzijasta preko čijih leđa će se prikupljati jeftini politički poeni i zamagljivati pogled na stvarno stanje u hrvatskome školstvu?! A stvarno je stanje alarmantno...po svim pitanjima i u svakom pogledu...

  • Lektor 222 24.01.2017.

    Ne vidim kako će dolazak "robotobusa" u mala mjesta promjeniti školstvo u hrvatskoj. Robotika je ok isto kao i bilo koja druga grana znanosti, no to je završni dio, kako će djeca sklapati robote ili programirati ako ne znaju engleski npr. a ne znaju. Svi koji imaju djecu mogu vidjeti u kolikoj je banani školstvo. Dok se uči gospodarstvo Kenije ili položaji država afrike na slijepoj karti ili dok se zbog ć i č može pasti godina nema nama školstva. Također, kakvo je to školstvo koje zbog odgojnih predmeta (tjelesni,glazbeni,likovni,tehnički) djecu preusmjeri na sporedni kolosjek...Da ne spominjemo silnu matematiku, koju uglavnom (95 %) nakon školovanja nitko ne zna do te mjere da prosječan građanin nije sposoban izračunati kubikažu sobe ili kamatu na dozvoljeni minus na računu. Uglavnom, u školama se uče gluposti i nikog to nije briga, zato dobivamo djecu koja završe školu a nemaju pojma ni o čemu, vještine nula...

  • 2 x general 24.01.2017.

    svaka čast gosp. Bakić!!!! imate živaca i puno pozitivne energije kada se možete boriti protiv zaostalog uhljeb ministarstva obrazovanja koje se vjerojatno svodi na prepisivanje a ne razmišljanje i rad. sve u ministarstvu staviti na minimalac pa da vidiš kako bi se svi razbježali - totalno nesposobni. sve je već odavna izmišljeno i napravljeno samo treba primjeniti i postaviti pravila ( za sve jednaka )

Komentiraj...
Vidi sve komentare