Obavijesti

News

Komentari 9

Baš svakom učeniku sedmog razreda treba mikorračunalo...

Baš svakom učeniku sedmog razreda treba mikorračunalo...
1

Djecu treba obrazovati za 21. stoljeće. Trebaju im vještine, a ne štrebanje. Znanja sve brže zastarijevaju i bitno je ovladati vještinama, kao što su vještina učenja, kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikacija, suradnja

Znanja sve brže zastarijevaju i bitno je ovladati vještinama, kao što su vještina učenja, kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikacija, suradnja... Još važnije je razvijati otvoren duh i siguran karakter.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:16

Sve to kako bi današnji đaci bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća. No hrvatsko školstvo se i dalje oslanja na principe iz 19. stoljeća, a naglasak je na štrebanju.

Školstvo je i šire društveno važno. Vrijednosti koje promoviramo u školama danas postaju naše društvene vrijednosti sutra. Edukacija je neraskidivo vezana s budućnošću cijelog društva. U Europi je iznimno cijenjen finski školski sustav, pa pogledajmo što oni kažu o njemu: “Društveno bogatstvo finskog društva zasniva se na edukaciji, kulturi i znanju. Fleksibilni edukacijski sustav i osnovna edukacijska sigurnost donose jednakost prilika i konzistentnost u rezultatima”. Reforme školstva traju jako dugo. Primjerice, finska je bila diskutirana i dizajnirana 16 godina te uvođena daljnjih 16, a rezultate je dala za još desetak - to je višedesetljetni vremenski okvir. A naš školski sustav je težak za reformirati jer daljnje dodavanja resursa ne pomaže. Već imamo omjer đaka i nastavnika na razini nekih najbogatijih zemalja, ali, prema relevantnim globalnim mjerenjima, tavorimo na katastrofalno lošim razinama edukacije. Stoga kurikulna reforma treba krenuti od reforme sustava kao dijela javne uprave. No mi mislimo da svako dijete treba dobiti priliku odmah. STEM - kratica za područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike - u naprednim društvima je jezgra kurikuluma. Mi ga želimo probati nametnuti i u naše škole. Svojim projektima, već dvije i pol godine neformalno, a sad i institucionalizirano, mijenjamo sustav iznutra, oslanjajući se na mnoštvo entuzijastičnih nastavnika i ravnatelja u sustavu.

Naš glavni projekt je Croatian Makers liga. Podijelili smo 1800 robota u 360 škola, s uključenih 8000 djece, te organizirali edukaciju i redovitu ligu iz robotike. Imamo ugovore sa svim ustanovama, a i pokroviteljstvo predsjednice Republike Hrvatske. Vodimo i druge projekte, primjerice STEM auto, koji dovodi besplatne robotičke radionice u manja mjesta, nešto kao bibliobus modernog doba, te projekt ‘Internet stvari’ u okviru HT-ova programa ‘Zajedno smo jači’. Potpuno smo privatno financirani.

Sad smo pokrenuli projekt koji bi mogao biti prva faza nečeg značajno većeg. Želimo da svako dijete u 7. razredu osnovne škole dobije najsuvremeniju tehnologiju u ruke, koju će koristiti ne samo za STEM područje, nego i za dizajn, umjetnost i tako dalje. To je ‘BBC micro:bit’, projekt u kojem su partneri Microsoft, Amazon, Samsung itd., te upravo radimo crowdfunding kampanju da testiramo interes javnosti za takvu ideju.

Cijelo hrvatsko školstvo može već sad znatno bolje, na zadovoljstvo svih dionika: đaka i roditelja, nastavnika i cijele države.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 9
FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €
U ISTARSKOM MOMJANU

FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €

Renovirana tradicionalna istarska kuća moderno je uređena, a cijena noćenja se kreće od 300 eura do 500 eura. Od iznajmljivanja Kekin zaradi nešto više od 13 tisuća eura godišnje
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju