To je to što me zanima!

Previše smrti na cesti: 'Kreće obračun s prebrzim vozačima'

Od 2007. godine na cestama u Hrvatskoj poginulo je 4.958 ljudi. To je grad veličine Krapine. Najviše ljudi u prometu pogine između 16 i 18 sati tijekom vedrog vremena
Vidi originalni članak

Željko Đurđević (63) u utorak je poginuo u virovitičkom naselju Golo Brdo. On je 228. žrtva prometne nesreće u ovoj godini. Iza sebe je ostavio suprugu, tri sina i četvero unučadi. Poginuo je na pružnom prijelazu. Dok je vozio traktor, udario ga je vlak.

- Sin i ja smo uspjeli doći do njega. Još je davao znakove života, no ubrzo je preminuo - rekla nam je supruga Josipa.

NESREĆA KOD VIROVITICE Željko je izdahnuo pred očima obitelji: 'A što da vam kažem...'

Unatoč svim nastojanjima da se spriječi najgore, Željko je podlegao teškim ozljedama i preminuo pred očima šokiranim članovima obitelji.

Prema MUP-ovoj statistici, do rujna prošle godine poginulo je 223 ljudi.

- Brzina je ubojica broj 1 u prometu u Hrvatskoj. Kriva je za 50 posto nesreća s poginulima. Na drugome mjestu je alkohol, potom nekorištenje pojasa te distrakcija, odnosno korištenje mobitela u vožnji - rekao je Miron Huljak iz Ravnateljstva policije na tribini o sigurnosti cestovnog prometa.

Više stradavaju motociklisti

Naglasio je kako tek nešto više od pet posto putnika na stražnjem sjedalu koristi sigurnosni pojas. U velikom broju slučajeva nevezani putnici izlijeću i auto ih gazi.

- Da su bili vezani, barem 25 ljudi bi bilo živo. Veliki uspjeh postigli smo u korištenju kaciga na motociklima. Više gotovo nikome ne pada napamet voziti motocikl bez kacige te je postotak korištenja viši od 95 posto - rekao je Huljak.

Zatekao ih je podatak da su u prvih sedam mjeseci ove godine 40 prometnih nesreća s poginulima prouzročili vozači stariji od 60 godina. U odnosu na prethodnu godinu, to je povećanje za 70 posto. Prema sadašnjem zakonu, liječnički pregled za vozače, ako nemaju ograničenje iz zdravstvenih razloga, vrijedi od 18. do 80. godine.

Već je bila jedna inicijativa da se to izmijeni i uvede obvezni liječnički pregled nakon 65. godine, no prijedlog je, nakon burnog protivljenja umirovljenika, povučen.

- Za više od 150 posto povećao se broj stradalih motociklista. I to iskusnih motociklista. Očito je da treba raditi i s tom skupinom vozača - smatra Huljak, koji se zalaže za sustavnu edukaciju djece i mladih kroz školske programe.

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović na tribini je najavio i nove mjere za povećanje sigurnosti cestovnog prometa. Naglasak je na kažnjavanju prebrzih vozača.

- U MUP-u je završena priprema za potpisivanje sporazuma javne nabave na rok od tri godine za nabavku fiksnih sustava, kao i stacionarnih sustava za mjerenje brzine i očitavanja registarskih pločica na minimalno dvije trake te ručnih uređaja za mjerenje brzine. Procijenjena vrijednost nabave je 39,4 milijuna kuna bez PDV-a. Sredstva su osigurana u Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa - rekao je Davor Božinović.

Zoran Barčot, liječnik Klinike za dječje bolesti u Klaićevoj, objasnio je da se statistika i registar ozljeda radi za djecu od 0 do 13. godine.

- U prošloj godini u prometu je stradalo 965 djece. Njih 11 posto su vozači motocikala i bicikala. Ostale skupine djece koje stradavaju u prometu su putnici u vozilima i pješaci. Za 15 posto smanjen je broj teških ozljeda, a povećao se broj poginulih - rekao je dr. Barčot. Najčešće je riječ o istegnućima, dok su najteže ozljede glave kralježnice. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) dala je preporuke za sprečavanje ozljeda, smanjivanje brzine, sigurnija vozila i bolju zaštitu sjedalice, korištenje kacige te bolju vidljivost putem folija i odjeće. Osobito je važna edukacija djece i ne smije se zaboraviti edukacija prve pomoći.

Traže rigoroznije kazne

U HAK-u smatraju da treba više raditi na podizanju prometne kulture svih sudionika u prometu. Zalažu se za još rigoroznije kazne, osobito za recidiviste, odnosno one koji stalno krše prometne propise. Predlažu i izradu edukacijskih programa za starije pješake.

Ivica Jujnović iz Ministarstva prometa usporedio je razvijenost hrvatske cestovne infrastrukture sa Švedskom.

- Švedska ima najmanje poginulih i tri puta su bolji od nas. Mi smo na začelju, a imamo istu infrastrukturu - kaže Jujnović, koji smatra da fali interdisciplinarni pristup.

Idi na 24sata

Komentari 171

  • yingyang 15.09.2018.

    nikad se nitko nece nauciti voziti po propisima i ogranicenju jer jednostavno to ne zele pa da su kazne jos 100 puta vece opet ce voziti po cestama ko luđaci jer to tako je i to ce tako biti

  • GIRIGARI 14.09.2018.

    Glavni ubojica ja korupcija, bahatost, besperspektivnost i beznađe. U takvim uvjetima možete samo imati policajca s pendrekom jedan na jedan. Problem je što su i policajci ljudi i žive isti život. Možete lagati, stvari simplicirati ali to je posljedica gubitka sustava vrijednosti. Mi liječimo pojavu, a ne uzrok, a takva borba, dugoročno, uvijek je izgubljena.

  • mican 14.09.2018.

    Kažu da je dovoljno pogledati stanje u prometu pa da znate u kakvom je stanju država. Kod nas je normalno da se ne poštuju propisi, a kazne se primjenjuju selektivno. To sve kod ljudi dolazi od nedostatka kućnog odgoja, odnosno od drastičnog gubitka općeljudskih vrijednosti, a koji je uzrokovan općim stanjem u društvu (politici). S druge strane, prometna policija trenira strogoću u benignim situacijama, a tamo gdje treba biti, nema je. Svako jutro na putu do posla prolazim pored jedne osnovne škole. Na tom putu stoje četiri policajca koji kontroliraju promet kako bi djeca bila sigurnija. Redovito dva od ta četiri tipkaju po mobitelu i totalno su isključeni iz prometa. Čak sam doživio da je vozač ispred mene prošao na crveno na pješačkom točno ispred škole, a policajac i dalje tipka, tipka . . . .

Komentiraj...
Vidi sve komentare