To je to što me zanima!

Dječja radost: Osječka škola ukida pisanje domaćih zadaća

Domaća zadaća nema nikakvo pedagoško opravdanje i treba ju izbaciti iz imenika, kaže ravnatelj Sokol koji je od Jovanovića zatražio izbacivanje zadaća iz svih škola
Vidi originalni članak

Stjepan Sokol, ravnatelj Osnovne škole Vijenac u Osijeku zatražio je od Ministarstva obrazovanja da im odobri "izbacivanje zadaća iz imenika kao sastavnica ocjenjivanja". U slučaju potvrdnog odgovora iz Ministarstva obrazovanja, domaća zadaća od sljedeće školske godine i službeno odlazi u povijest, i to za sve škole u Hrvatskoj!

- Domaća zadaća nema nikakvo pedagoško opravdanje i treba ju izbaciti iz imenika. Razgovarao sam s mnogim hrvatskim pedagozima i didaktičarima i svi se slažu sa mnom. Domaće zadaće su djeci samo opterećenje, a u konačnici dobijemo samo kontraefekt i ocjenu koja najčešće nije mjerilo znanja učenika, već njegovih roditelja, sestara, braće ili instruktora - kaže Stjepan Sokol.

Na ovome projektu Stjepan Sokol radi već osam godina u OŠ Vijenac, ali sve je bilo neslužbeno i slijedili su ga samo pojedini nastavnici. Prijedlogom Ministarstvu obrazovanja da se ukinu domaće zadaće Stjepan Sokol je odlučio, praktički, legalizirati pozitivna iskustva koja je stekao u svojoj školi. 

Proveo je istraživanje među učenicima i roditeljima, a uključio je i Agenciju za odgoj i obrazovanje te na Učiteljskom vijeću odlučio da projekt službeno pokrenu u Ministarstvu obrazovanja.

Domaća zadaća je često slika znanja roditelja učenika

- Dakle, mi ne zabranjujemo nastavnom osoblju da djeci zadaju domaće zadaće, ali ako to i čine, one moraju imati određenu svrhu - vježbanje, ponavljanje, utvrđivanje usvojenog sadržaja... Ta svrha nikako ne smije biti ocjena, jer je prioritet znanje, a mi iz domaće zadaće ne dobivamo realnu sliku znanja učenika, već je to često slika znanja njihovih roditelja ili drugih ukućana. Dakle, ako i bude zadaća, one se neće ocjenjivati. Cilj nastavnog procesa je da učenici potrebna znanja usvoje na nastavnom satu, a ukoliko to ne stigne, taj sadržaj može završiti kod kuće, a potom na sljedećem satu dobiti povratnu informaciju o uspješnosti učinjenoga - kaže Stjepan Sokol.

Svjetski problem

Njegove riječi je najbolje potvrdila i jedna učenica 1. razreda OŠ Vijenac, koja je na ravnateljevo pitanje zašto nema domaću zadaću, odgovorila: "Mi sve stignemo u školi."

- Ovo nije naša izmišljotina, jer domaće zadaće su svjetski problem i svatko ih u svom okruženju na različite načine rješava. Ima zemalja koje su primjerice zabranile zadaće u razrednoj nastavi, a mi smo se odlučili za ovaj pristup i vjerujemo da ćemo ostvariti ciljeve koje smo zacrtali - kaže Stjepan Sokol.

Idi na 24sata

Komentari 64

  • user_167723 02.06.2012.

    Zadaća nije za ocjenjivanje već služi klincima za ponavljanje gradiva. Normalno je da roditelji su tu da pripomognu u rješavanju nje ali samo da pripomognu, objasne što se traži ako dijete ne shvati. Tu je i pisanje lektire... Kako da dijete samo shvati što je pouka priče? Zato smo mi tu da ih navedemo na trag ali da ono samo dođe do konačnog rješenja.

  • gallovix 01.06.2012.

    ne treba ukidati zadace,nego zabraniti roditeljima da ih pisu umjesto djece.kada tako dobro paze na nastavi,onda im nije problem napisati zadacu.

  • kampod 31.05.2012.

    Idem u 7. razred i 15-16 od nas 21 prepisuju zadaće ... ako nam učitelji daju punoo zadaće prepisujemo i pod nastavom npr. ako imamo iz matematike puno zadaće (drugi sat) tada ponekad cijeli prvi sat prepisujemo.

Komentiraj...
Vidi sve komentare