To je to što me zanima!

Europska potražnja za automobilima pada i dalje

Potražnja za automobilima na razini Europe ponovo je snažno pala u veljači pod utjecajem mjera suzbijanja pandemije koronavirusa dok je u Hrvatskoj pad bio znatno blaži nego u siječnju, pokazalo je izvješće udruženja proizvođača automobila ACEA.
Vidi originalni članak

Ukupno je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) u veljači registrirano 771.486 novih automobila, najmanje u tom mjesecu od 2013. godine, izvijestsila je ACEA u srijedu.

Podatak pokazuje pad europske potražnje za automobilima gotovo za petinu na godišnjoj razini. U siječnju potonula je 24 posto.

Mjere ograničenja i neizvjesnost zbog Covida-19 zakočile su potražnju i u drugom mjesecu 2021. godine, konstatira udruženje, ukazujući na pad potražnje na sva četiri vodeća europska tržišta.

Najsnažnije je pala potražnja u Španjolskoj, za 38,4 posto. Slijede Francuska, Njemačka i Italija gdje se smanjila otprilike za petinu. Najblaži pad bilježila je Italija koja je registrirala 12 posto manje novih automobila nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.

U Hrvatskoj je u veljači prema ACEA-inim podacima registriran 3.421 novi automobil, što je za 4,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U siječnju njihov je broj bio manji 21,9 posto nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.

U prva dva ovogodišnja mjeseca u 26 zemalja EU-a registrirano je ukupno 1,4 milijuna novih automobila, za 21,7 posto manje nego u istom razdoblju 2020., neposredno prije izbijanja pandemije koronavirusa.

Među četiri vodeća europska tržišta najviše je u siječnju i veljači potonula potražnja za novim automobilima u Španjolskoj, gdje je gotovo prepolovljena.

Slijedi Njemačka gdje je smanjena za četvrtinu. Francuska i Italija bilježile su osjetno blaži pad, za 14,2 odnosno 13,1 posto.

U Hrvatskoj je u prva dva ovogodišnja mjeseca prema ACEA-inim podacima registrirano ukupno 6.319 novih automobila, što predstavlja pad od 13,3 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • NenadZG 17.03.2021.

    Skinite cjene 20%. Sada ste izmislili kao dignuti cjene. Nekada su dizelaši ili skuplji 10-15% od benzinaca. Onda ste uveli pojam elektičara i digli cjene 150%, pa ste dodali rjieč hybrid i digli cjene 10% iznad dizelaša, potom ste digli cjenu benca i nakalemili 15% veću cjenu za rijeć hybrid, pa vratili dizele i pojam hybrid i cjene otišle u nebo. Evo i primjera. Dva vozila Hyundai Kona Take it 1.0 benzin 120 KS ....  124.990,00 kn. Ista oprema s dizelom 136 KS i hybrid  48 V je 154.578,00 kn. Dakle 30.000,00 kuna zazlike u čemu točno? Kad sam kupovao i30 2010. benzinac s 109 KS s osnovnom opremom je bio 99.000,00 kuna u osnovnoj opemi. Ja sam kupio opremu  iLike 1.6 CDRI s 116 KS i doplatio automatku klimu i metalik za 112.000 kuna (doplata klime 300 eura i metalik 350 eura), dakle 107.000,00 kuna dizelaš bez dolata u iLike opremi jedna više od osnovne opreme spomenute za benzinca. Ovo nema veze s WLTP cikusima nego enormnim profitima salona i samihproizvođača vozila, te samim time ljudi dulje voze svoja vozila ili kupuju rabljena. Moj ima 11 godina, 75.000 km i zbilja da izbrojim 180.000 kuna za vozilo koje želim je apsurd. S time da je Kona dizel i 48 V, a Škoda Kamiq 1.5 TSi u opremi Monte Carlo. 

Komentiraj...
Vidi sve komentare