To je to što me zanima!

Facebook ratnici: Kandidati se biračima obraćaju 'na mreži'

IZA KOLINDE 752.000 LAJKAŠA Facebook je postao političko bojište na kojem predsjednički kandidati odmjeravaju snage
Vidi originalni članak

Predsjednički kandidati znaju kako se najbrže i najjeftinije obratiti potencijalnim biračima pa svoje misli, fotografije i želje dijele s njima putem Facebooka. 
Na Veliku Gospu naslušali smo se u propovijedima o štetnosti visoke tehnologije, a upravo kandidatkinja koja naviše teži potpori Crkve najviše ima i koristi od društvenih mreža.

Kolinda Grabar Kitarović ima više pratitelja nego svi ostali kandidati zajedno. Točnije, oni nemaju ni upola njenih “lajkaša”, kojih je više od 752.000. Jedini s još šesteroznamenkastim brojem pratitelja je bivši sudac i iznenađenje europarlamentarnih izbora, Mislav Kolakušić. Otkad je ušao u EU parlament, zatvorio je gotovo sve komunikacijske kanale te plasira misli samo kad procijeni da mu to odgovara. Iza sebe ima masu od 157.500 Facebook sljedbenika. Objave mu obično počinju s “Mislav Kolakušić”, iz čega se ostavlja dojam da se obraća u trećem licu.


- Po takvom načinu komunikacije bio je poznat Merčep, koji je rekao ‘Tomislav Merčep nikada o sebi ne govori u trećem licu’. To je inače znak jedne vrste poremećaja osobe koja sebe doživljava kao objekt i subjekt, a kod nas se percipira kao obrazac ponašanja. Ovdje političari time žele pokazati da nisu osobe nego nositelji autoriteta bez ljudskih slabosti - pojasnio je politički analitičar Žarko Puhovski.

Osim Kolakušića, gotovo samo Facebookom s javnosti komunicira i Miroslav Škoro. Njega prati 74.000 ljudi. Spreman je na izjave medijima kad ga uhvate na svečanostima na kojima se mahom okupljaju političari.

Ipak najaktivniji na toj društvenoj mreži je Zoran Milanović, koji ondje komentira sve aktualne događaje. Čini se da u pretkampanji više obilazi zemlju nego dok je bio premijer.

Kolinda Grabar Kitarović 

U zadnje vrijeme uglavnom objavljuje gdje se sve pomolila. Ima najveću podršku ako se gleda broj ljudi koji prate što objavljuje. Kod nje su u prvom planu fotografije s njenim likom te se trudi da ih bude što više.

Miroslav Škoro

Mnogi ga prozivaju da je Facebook gotovo jedini način komunikacije s javnošću. Ondje uglavnom svoje 74.000 pratitelja obavještava gdje svira i stavlja snimke s koncerata. Tu i tamo stavlja svoje mišljenje o aktualnim događajima.

Zoran Milanović 

Ne propušta niti jednu aktualnost a da o tome ne iskaže svoje mišljenje na Facebooku. Puno brže reagira nego što je na ijedan problem u zemlji dok je bio premijer. Prati ga gotovo 55.000 ljudi. Na Facebooku vodi polemike s Plenkovićem.

Tomislav Panenić 

Toliko se rijetko pojavljuje u javnosti da se skoro zaboravilo da će se kandidirati. Na Facebooku ima samo 2300 pratitelja, a najznačajnija objava mu je bila krajem lipnja, kad je objavio da izlazi iz Mosta jer ga ne žele podržati u kandidaturi za predsjednika države.

Mislav Kolakušić 

Što Kolakušić misli, gotovo se može doznati samo preko ove mreže, na kojoj ga slijedi 157.000 ljudi. Obraća im se u trećem licu. Donirao je novac od izborne promidžbe za Spinrazu kad su se roditejli putem medija izborili da je HZZO plaća svim oboljelima u zemlji.

Dalija Orešković 

I za nju je Facebook gotovo jedini komunikacijski kanal s javnosti jer u nekoliko mjeseci političkog angažmana nije mogla stvoriti pravu političku platformu. Prati je 8400 ljudi, a poput Milanovića komentira i kritizira sve što se događa u zemlji.

Idi na 24sata

Komentari 57

  • 19.08.2019.

    Oni su ustvari moderni influenseri a ne kandidati za mjesto predsjenika/ce države. Kada lajkovi postanu kriterij vrijednosti onda je to siguran znak da su nestali društveni, moralni i ljudski kriteriji vrednovanja.

  • dektiva3 19.08.2019.

    "Škverani" nagovorite Tompsona za predsjednika,imaćete svog kandidata:" šta lipo piva"...

  • Fajlpz 18.08.2019.

    Jad i tuga

Komentiraj...
Vidi sve komentare