To je to što me zanima!

Glas naroda: Previše gradiva, djecu treba naučiti kako živjeti

Pišite nam na: facebook.com/bolje.obrazovanje, obrazovanje@24sata.hr ili 24sata, Oreškovićeva 3d, 10 000 Zagreb s naznakom “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska”
Vidi originalni članak

Otkad je Bolonje, sve je još gore

Istina je da naš obrazovni sustav ne valja ni najmanje i da su fakulteti katastrofa. Otkad je uvedena Bolonja, stanje je postalo i gore. Po jedan rok na godinu, bahati profesori, asistenti koji ponekad ni sami ne razumiju gradivo... Prisjelo mi je studiranje. Svi koji imaju priliku neka prvom prilikom otiđu nekud van. Što se tiče srednjih škola, pogotovo gimnazije, to je stvarno bubanje previše nevažnih stvari - sama teorija, a nimalo prakse.Žalosno je što je tako i na većini fakulteta. 

Majoneza

I ravnatelj može školu učiniti boljom

Donedavno je u jednoj tehničkoj školi ravnateljica bila profesorica hrvatskog jezika. Škola je bila rasulo. Igrom slučaja se određeni broj ljudi aktivirao pa su je smijenili i na to mjesto je došao drugi ravnatelj koji je tehnička osoba, tehnički smjer obrazovanja. Ta škola, nakon ne znam koliko godina, pod palicom tog novog ravnatelja već četiri godine “rastura”. Kvaliteta rada se povećala u tehničkom smislu. Nepojmljivo mi je da se u tehničkim školama forsira vjeronauk, hrvatski, politika i ostali nebitni predmeti za tehniku. Poanta je da u određenim školama ne može biti svatko ravnatelj. Svi su oni podobni na mjestima ravnatelja. Netko nekoga zna i to je to. Treba sve kazniti koji se tako zapošljavaju na mjesto ravnatelja.

El-force

Previše je predmeta i gradiva, djecu treba naučiti kako živjeti

Nije uopće stvar u nastavnicima, nego u opsegu i sadržaju nastavnog plana i programa. Ima previše predmeta, a u okviru svakog predmeta ima previše gradiva koje je i preteško. Više od pola informacija i usvojenih znanja nikad se neće koristiti. Djecu treba naučiti kako živjeti. 

Raymonde

U seoskim školama radi se sve i svašta

Što sve ima po seoskim školama. Ravnatelji iznajmljuju školsku dvoranu, zaposleni svi iz obitelji, ravnatelj čuva unuka u školi, čistačice dolaze i odlaze na posao kad koja hoće. Trebalo bi pročešljati sve, ali doslovce sve škole. Prije svega one po selima, jer tamo je ravnatelj Bog, a učitelji misle da su polubogovi. Negdje su đaci učiteljicama išli kući pomagati oko unošenja drva, čišćenja kuće i okućnice. Joj, imala bih štošta reći na temu školstva. 

Knza

Žao mi je što se samo priča o pravima djece

Sustav školstva u Hrvatskoj iz godine u godinu nazaduje. Žao mi je što moja i naša djeca ne znaju učiti, što nastavnici i profesori ne mogu biti profesionalci svojega zanata te što se ističu prava djece i obveze prosvjetnih radnika. Uz svu ljubav svijeta koju živim za svoju djecu smatram da im prvenstveno treba usaditi pojam obveze, poštovanja i dužnosti, a zatim im objasniti prava, što je u “normalnom” društvu i sustavu razumljivo.

Anita Sesvečan

Nisam za društvo koje guši nadarene

Kako bi jedan tehničar postigao vrhunske rezultate u informatici i isprofilirao svoje tehničko znanje, treba mu obavezno i hrvatski. Zašto bi se pomirili s time da tako mora biti? Pa upravo takav stav ukalupljivanja, kao i bubanja učenika širinom znanja i predmeta i jest najveći krimen ovog školskog sustava. Protivim se tome da se djecu u školama štanca po istim obrascima i ukalupljuje u ograničenja jednobraznosti, kad oni to definitivno nisu. Dok god ne izađemo iz fame da svi moramo biti isti i da svi moramo zadovoljavati jednake kriterije, dotle ćemo propuštati genijalce, a provlačiti će nam se štreberčići koji nemaju ni trunke osobne inovativnosti da išta osmisle sami, nego će biti paraziti sustava i čekati da im netko servira što da rade. Definitivno nisam za takvo društvo koje ne zna ili ne želi pomoći nadarenom učeniku da unaprijedi svoj dar, bez obzira na neke druge eventualne interesne manjkavosti. 

Julian Assange

Vrijeme je da se mijenja ono što ne valja

Činjenica je da nam je sustav školovanja katastrofalan, ali sudeći po svemu ne vidim skoro rješavanje tog očitog problema. Nepotrebnog, nezanimljivog i nerazumljivoga gradiva ima iz godine u godinu sve više, djeca su sve nespremnija za život koji ih čeka nakon završetka školovanja. O frustracijama djece da ne govorim. Kad će se nešto poduzeti i na koji način, tko zna hoće li se mijenjati ono što bi trebalo. Iz škola nam izlaze isfrustrirana djeca kojima 80 posto gradiva koje su učili ili su pokušali učiti u životu nikad neće trebati. “Skidam kapu” onima koji se smatraju kompetentnima za ovo što se radi. 

Nina Kraus Grgić

Sve bubaju, a ne znaju što su učili

Nažalost, imam dojam da su autori knjiga za osnovnu školu (od 5. do 8. razreda) imali želju ostaviti dobar dojam i da su možda malo manje razmišljali o korištenom rječniku.

Tako se, naprimjer, u knjigama za biologiju učenik ili učenica prvi put susreću s pojmovima sinteza, ugljični dioksid i drugima koje im ranije nitko nije objasnio. Mogle bi učiteljice, ali je program tako širok da vjerojatno ne stignu. I tako moji klinci bubaju neke pojmove, a da pojma nemaju o čemu je riječ. A vidim da ih to frustrira.

Tatex3

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 20

  • Maja Split 19.11.2014.

    Meni ovo nase skolstvo uopce vise nije jasno a o predmetima u osnovnim skolama i tezini gradiva nema smisla niti govoriti da ucu pespotrebno napamet nesto sto u zivotu nece biti od nikakve koristi i jos za to dobivaju ocjene...O nastavnicima i svaka cast izmimkama ali imam osjecaj da su dosli toliko iskompleksirani i mislu da su bogovi,nisu realni niti malo. Imam osjecaj da sto se vise roditelj uvuce da je uceniku bolje a to je sramota...zar nije bit skolstva dijete naucit a ne bombadirat s necim tipa glazbenog,likovnog pa zar sva djeca trebaju znat crtat i imat glas za pjevat i onda im kvare prosjek jer nije otpjevao kako treba a to sto je naucio teks pjesme nema veze...Uopce nisu poticajni.A o skolama da ne govorim pa zar drzava nemoze omogucit papire i ostale potrepstine zar nije dovoljno da kupujemo knjige koje nisu bas jeftine.A o razlikama skole do skole da i ne govorim isto gradivo drugi kriteriji i ocjenjivanja i znanja pa zasto unistavate nasu djecu tako zar ovo nije ista drzava???

  • Klinkica 17.11.2014.

    Problem je u kolicini gradiva koje je opsirno, nerazumljivo (u 4.r.osnovne skole se ucinpovijest Hrvatske, strankama, Osmanlijama i slicno, a djeca mentalno to ne mogu shvatiti) i uglavnom se trazi bubanje napamet bez logickog povezivanja cinjenica (povijest je primjerice postala dosadan predmet jer trazi bubanje godina i osoba bez ukazivanja na uzroka i posljedica), ali problem je i u previse predmeta, premalo prakse i prakticnog rada, nadzornicima koji kada dodju u skolu gledaju gdje smo s gradivom, a ne znaju li djeca. Premalo sari nam je ostavljeno za uvjezbavanje gradiva. U mom predmetu moram trcati kroz gradivo umjesto da razvijam govorne sposobnosti djece i onda oni ne znaju sklopiti recenicu na kraju skolovanja. Zasto ih ne ucimo kako se pripremiti za zivot, za voji struku, da jednom kada odu negdje vani znaju sklopiti recenicu na engleskom? Finske skole vec u drugom razredu daju ucenicima problemske zadatke: ostali ste sami kod kuce i nestalo je struje. Koju vrstu alternativne energije cete primijeniti (a prije toga su 2 mj. istrazivali razlicite vrste takve energije)? Uz to moraju napisati igrokaz. Probajte to dati nasim drugasima. Uvijek napominjem kako je zalosno sto sam naucila raditi (i jos uvijek ucim!) tek kada sam se zaposlila umjesto da me fakultet za to osposobio.

  • DejanVlahović 16.11.2014.

    U zapadnim uspješnim zemljama već u osnovnoj školi prate djecu te ih usmjeravaju, i ako tržište ima previše ekonomista oni te godine ne školuju ekonomiste, to je znanstvena fantastika za naše intelektualce koji slažu kurikulum za školstvo, može ih biti sram jer oni u biti upropaštavaju ovu državu i mlade ljude

Komentiraj...
Vidi sve komentare