To je to što me zanima!

Hibridna tehnologija kao "zeleni" odgovor na zagađenje

Ekološki način razmišljanja podrazumijeva i racionalizaciju korištenja fosilnih goriva. Jeste li razmišljali o korištenju prijevoznih sredstava na hibridni ili električni pogon?
Vidi originalni članak

Za početak definirajmo što podrazumijeva naziv hibridna tehnologija, barem kada govorimo o automobilima. Hibridni automobil je automobil koji za pokretanje koristi dva ili više izvora, umjesto jednog, poput tradicionalnih automobila. Najčešća je kombinacija benzinskog ili dizelskog motora s elektromotorom. U hibridnim vozilima koriste se vodikove gorive ćelije zato što se vodik koristi za stvaranje električne energije, koja se koristi za napajanje električnog motora.

Energetska učinkovitost podrazumijeva veću upotrebu obnovljivih izvora kako bi se smanjilo onečišćenje nastalo korištenjem  fosilnih goriva, a time i emisija štetnih plinova. To se odnosi naracionalno korištenje energije odnosno na što manju potrošnju, čime smanjujemo i svoje mjesečne račune. Jedan od načina za smanjenje upotrebe fosilnih goriva je i korištenje hibridnih automobila. S obzirom na to da svaki mjesec svjedočimo novim poskupljenjima cijene goriva, mnogi traže alternativu kako za svoj novčanik tako i za očuvanje okoliša u kojem živimo. 

Hibridna vozila u Hrvatskoj još uvijek nisu zaživjela kao u zapadnim zemljama. Hibridna tehnologija nije novitet nego se već dugo koristi u podmornicama te željezničkom prijevozu. Hibridna tehnologija u automobilima je postala raširena nakon 1990. godine. Prvo masovno proizvedano hibridno vozilo je Toyota Prius u Japanu koje je pušteno u prodaju 1997. godine. Inače, ovaj model hibrida je i naprodavaniji u svijetu.

Prednosti i mane hibridnih vozila

Kao dvije glavne prednosti navode se niska emisija štetnih plinova te ekonomska prednost, odnosno manji računi za gorivo. U ovim vremenima kada cijene goriva neprestano rastu, ekonomska prednost je ono što najviše privlači kupce. Hibridna vozila koriste električnu energiju kod pokretanja vozila, dakle kod malih brzina dok kod velikih brzina koristi unutarnje izgaranje. Njihova potrošnja goriva je i do dva puta manja nego kod klasičnih vozila te omogućavaju uštedu gotovo 50 posto goriva, odnosno potrošnja je negdje oko 4 litre na 100 kilometara. Mnogi se vjerojatnu pitaju koliki je vijek baterije. Većina hibridnih proizvođača automobila daje jamstvo od osam do deset godina, što je poprilično dugo razdoblje. Idealan je za gradsku vožnju, tj. na manjim relacijama, ali ako govorimo o većim udaljenostima onda tu još uvijek imaju prednost automobili s unutarnjim izgaranjem. 

Najveći nedostatak hibrida je visoka cijena, prvenstveno zbog dva motora, ali i visoke cijene same baterije. Ali, ako ćemo gledati na dugoročno onda se isplati uložiti više jer troši manje goriva tako da će se investicija ipak na kraju isplatiti. 

Električni automobili 

Kada se govori o hibridnim automobilima, ne mogu se ne spomenuti električni automobili. Zbog svojih određenih nedostataka još uvijek nisu popularni kao hibridni automobili. Njih pokreće elektromotor, koristeći električnu energiju pohranjenu u akumulatoru ili drugim uređajima za pohranu energije. Njegove prednosti su smanjene emisije stakleničkih plinova odnosno ne ispuštaju štetne tvari u okolinu jer ne koriste nikakve vrste goriva već samo električnu energiju. Elektromotori su učinkovitiji u pretvorbi pohranjene energije u energiju potrebnu za vožnju. Vozila na električnu energiju ne troše energiju dok miruju. Koliko god imao prednosti što se tiče energetske učinkovitosti, toliko ima i nedostataka kada govorimo o njegovoj cijeni koja je visoka zbog cijene akumulatora. Također, ovaj automobil je idealan za manje udaljenosti te još uvijek ne može postići brzinu kao klasični motori.

Vrijeme je da se zapitate koliko ste ekološki osviješteni i koliko brinete o okolišu u kojem živite? Hibridni automobili su svakako budućnost, kada govorimo o "zelenoj" budućnosti.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • General Lee 08.09.2013.

    Fora autići

  • gazimar 08.09.2013.

    Ja se vozim na LPG pa sam kažnjen sa 500 kn večom registracijom. Ako bi ovakva vozila masovno zaživjela u hrvatskoj najvjerojatnije bi i oni bili kažnjeni slično. A da ne velim koliko su zasad skuplja u startu i održavanju. Prema tome ne gajite nadu da će se baš brzo stvari promjeniti nabolje.

  • 30.07.2013.

    Jesmo li razmišljali o korištenju prijevoznih sredstava na hibridni ili električni pogon? Jesmo, i zaključili smo da nemamo novaca za to, pa više ne moramo o tome razmišljati.

Komentiraj...
Vidi sve komentare