To je to što me zanima!

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano: 'To neće utjecati na dovršetak projekta'

Riječ je o 18 kilometara stonske obilaznice za koju su dobili rok od 28 mjeseci od uvođenja u radove u prosincu prošle godine. Mnogi sumnjaju da će Grci uspjeti izgraditi dionicu u zadanom roku
Vidi originalni članak

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano s obzirom na nemogućnost zamjene i pojačanja kineske radne snage na koju je izvođač, kineska tvrtka CRBC, računala. Segmenti čelične rasponske konstrukcije mosta koji su dopremljeni iz Kine krajem veljače, iako su djelomično podignuti i oslonjeni, nisu spojeni zbog nemogućnosti dolaska zavarivača iz dva proizvodna pogona u Kini.

Pogledajte video:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Kako nam navode iz Hrvatskih cesta, izvođač radova razmatra mogućnost privremenog angažmana lokalnih zavarivača iz Brodosplita kako ne bi pretjerano izgubio na vremenu ako se restrikcije putovanja nastave.

- Rok završetka mosta bio je 31. srpnja 2021., no zbog korona virusa i nemogućnosti naših stručnjaka da odu u Kinu i vide kako se proizvode pojedini segmenti i elementi mosta, moglo bi doći za oko dva do tri mjeseca produljenja toga roka – poručio je i sam predsjednik Vlade Andrej Plenković iz Komarne tijekom prošlotjednog obilaska gradilišta.

ZBOG KORONE Problemi: Završetak Pelješkog mosta kasnit će oko tri mjeseca

Isto nam potvrđuju i u Hrvatskim cestama, no kašnjenje od tri mjeseca, objašnjavaju, neće utjecati na dovršetak projekta jer je kineski izvođač u startu dao šest mjeseci kraći rok od planiranog. Najviše zabrinutosti izaziva dionica za koju je zadužena tvrtka Avax iz Grčke.

Riječ je o 18 kilometara stonske obilaznice za koju su dobili rok od 28 mjeseci od uvođenja u radove u prosincu prošle godine. Mnogi sumnjaju da će Grci uspjeti izgraditi dionicu u zadanom roku.

- Kineski konzorcij izvođača na mostu i austrijski izvođač na pristupnim cestama lokalno su organizirali smještaj za radnike i mobilizirali su sve resurse za neprekinuto izvođenje radova. Grčki izvođač od uvođenja u posao nije mobilizirao sve potrebne resurse kako bi započeo radove, te kasni s početkom radova na kritičnom putu. Trenutno stanje angažmana ukazuje na to da će se početak radova na kritičnom putu još odgoditi. Stonska obilaznica je zbog konfiguracije terena i projektnog rješenja za svladavanje terena uz stonski kanal organizacijski i tehnološki vrlo složena za izvedbu radova – kažu nam u Hrvatskim cestama.

Grci su se do sada pravdali nemogućnošću dopremanja opreme zbog mjera izazvanih izazvanih pandemijom korona virusa i restrikcijama na granicama, no čini se da više nemaju izgovora. Što se tiče proizvodnje čeličnih dijelova konstrukcije samog mosta, iz Hrvatskih cesta kažu kako su proizvodni pogoni u Kini uslijed pandemije bili posve zatvoreni tijekom dva i pol mjeseca te da su sada ponovno otvoreni.

- Izvedbena projektna dokumentacija za nastavak proizvodnje je posve spremna i ovjerena od danskih revidenata. Druga pošiljka dijelova mosta predviđa u rujnu, a segmenti nisu proizvedeni, već se priprema materijal za okrupnjavanje segmenata. Nadzor nad pripremom segmenata u pogonima za hrvatski konzorcij nadzornih inženjera trenutno kao suradnik radi Bureau Veritas zbog nemogućnosti odlaska u Kinu jer nema letova. Nadzor razmatra sve opcije odlaska, kineska ambasada je angažirana za brzo izdavanje viza, a u međuvremenu nadzor dalje traži partnere u Kini za obavljanje dnevnog nadzora i provedbu kontrolnih ispitivanja – kažu u Hrvatskim cestama.

Dodaju i kako austrijski izvođač, tvrtka Strabag, iako u otežanim uvjetima zbog poremećenih dobavnih pravaca lanca dobavljača za armaturni čelik i eksploziv iz Italije, za sada radove izvode u okviru odobrenog dinamičkog plana. Austrijska tvrtka, podsjetimo, dobila je posao izgradnje priključnih cesta s već postojećim prometnicama s kopnene strane te na Pelješcu.

IZGRADNJA NEĆE KASNITI Plenković o Pelješkom mostu, 'saveznicima' Škori i SDP-u

U posao su krenuli u studenom prošle godine i imaju rok od 33 mjeseca za dovršetak. Inače, vrijednost samog Pelješkog mosta je 2,08 milijarde kuna bez uključenog PDV-a, dok je cijena izgradnje pristupnih cesta gotovo milijardu kuna, bez PDV-a.

Idi na 24sata

Komentari 40

  • perogovernalo 02.06.2020.

    Normalno da kasni kad Rimceva nema tu svoje prste da pogura projekt

  • Rahitis 02.06.2020.

    Nema od mosta niš!...Jos jedan Plenkovicev biser,on i kraljica u misiji skupljanja dragog kamenja temeljca.....Tko ce ljepse nanizati...EU traži da prije pocetka gradnje Pelješkog mosta riješimo granicu s BiH.. posrijedi rješavanje pravnog pitanja razgranicenja morske granice bez cijeg rješenja se ne može zapoceti gradnja mosta.... ili bolje receno, ne ce se moci poceti graditi nema kredita iz EU...... pet ( 5 ) vlada gradi taj most , Sanaderova, Kosorkina ,,Oreskoviceva, Karamarkova i sad Plenkoviceva izgradili do sada 2 stupa..................... jel oni to udaraju kamen temeljce samo u vrijeme izbora ???

  • MarinkoZelenis 02.06.2020.

    Meni je drago da rade domaće tvrtke i domaći radnici. Viaduktu je ovaj posao odlična referenca za ubuduće, domaći cement i armatura iz željezare je također mnogo kvalitetnija od raznih kineskih uvoza.

Komentiraj...
Vidi sve komentare