U posljednjih nekoliko mjeseci cijena barela nafte se prepolovila, a na benzinskim postajama u Hrvatskoj cijena goriva pada već sedmi tjedan zaredom. Cijena jedne litre eurodizela je tako, po prvi puta nakon tri godine, pala ispod 9 kuna. Usporedbe radi, u odnosu na cijene u srpnju, ušteda na prosječnom spremniku goriva iznosi oko 100 kuna.
No, ono što je zanimljivo jest činjenica da unatoč tom drastičnom padu cijena goriva ništa drugo nije pojeftinilo, niti proizvodi ni usluge, iako bi tako trebalo biti. Naime, sjetimo se samo kad je bila obrnuta situacija i cijena goriva je dramatično rasla. Tadu su svi digli svoje cijene, pravdajući se povećanim troškovima.
No sada nema lančanog pojeftinjenja, već cijene ostaju iste, a kako donosi HRT, tako će i ostati.
Cijene u trgovinama neće padati, jer trgovački lanci imaju svoju računicu, a i cijena ribe ostat će ista. Nije važno što gorivo ne košta kao prije, ribari tvrde da i ovako 'dišu na škrge'.
I autobusni prijevoznici govore da već sada žive na rubu isplativosti, posebice u zimskom periodu. Kažu da ne misle mijenjati cijenu karte.
S druge strane, javlja HRT, građani se ne slažu s tom logikom. Kažu da kad raste cijena goriva, sve poskupljuje, a kada pada, svi okreću glavu i nema pojeftinjenja. Ipak, oni koji se voze autom utjehu nalaze u činjenici da će im barem trošak za gorivo biti manji.
Država, pak, na svoj način gleda na pad cijena goriva. Iako premijer Zoran Milanović tvrdi da je to dobro za Hrvatsku jer smatra da će građani onda taj 'višak' novca potrošiti negdje drugdje, drugi i nisu baš oduševljeni. Pogotovo nije šef financija Boris Lalovac. Naime, on je računao da će u proračun 'kapnuti' sigurnih 5,5 milijardi kuna od PDV-a na naftne derivate, a ovako, čini se, dobit će barem pola milijarde manje.
Cijeli prilog pogledajte OVDJE.