To je to što me zanima!

Kapetan broda spriječio veliku nesreću: Izbjegao most i jahte

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture su poručili da je, dok je brod bio u punom pogonu, otkazao upravljački sustav. Brod je krenuo prema pješačkom mostu, a kapetan je uspio izbjeći veliku nesreću
Vidi originalni članak

Mirno jutro u zadarskoj gradskoj luci potrajalo je sve do malo iza 7.30 sati kad je Jadrolinijin katamaran Novalja udario u gat. Da nešto nije u redu vidjelo se s kraja – brod se bez kontrole kretao prema gradskom mostu koji vodi preko uvale Jazine. U to doba dana most je pun pješaka koji idu na Poluotok i s Poluotoka.

Katamaranu je u jednom trenutku otkazao brodski upravljački sustav, a budući da su brodski pogonski strojevi u tom trenutku bili u punom pogonu, trebalo je brzo djelovati da se ne zabije u pješački most. Kapetan Ervin Gobin (57) u tom se trenutku odlučio na drastičan potez te je uspio manevrom okrenuti brod za 180 stupnjeva i nasukati ga na gat.

POGLEDAJTE VIDEO: 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Pramčani dio broda oštetio se u nasukavanju na kameni dio gata. Na brodu koji vozi na redovnoj liniji Ist – Molat – Zadar u trenutku udara bilo je 18 putnika od kojih je dvoje ozlijeđeno. Teške tjelesne ozljede zadobio je jedan od osam članova posade koji je, neslužbeno doznajemo, slomio ruku. Katamaranom je upravljala splitska posada Jadrolinije. Troje ozlijeđenih je Hitna pomoć prevezla u Opću bolnicu Zadar. 

VIDEO: OTKAZALE MU KOMANDE? Katamaran se zabio u zadarsku luku: 'Skoro je udario u jahte!'

- Dobro je prošlo, kako je moglo biti. Kapetan je nakon otkazivanja dijela komandi okrenuo brod i intencija mu je bila da ga izvede iz luke na more. Međutm, uskoro je nastupio još jedan kvar i nažalost nije uspio u svom naumu, ali nije udario u brodove kojima je cijelo vrijeme bio okružen, uključujući i jahte privezane na gat - kaže Alen Rukavina, lučki kapetan.

Djelatnici Lučke kapetanije na terenu ispituju kako je došlo do nesreće, a ronioci rade na saniranju trupa broda kako bi ga se uopće moglo od tamo odvesti.

POGLEDAJTE VIDEO: 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Kad vidim sve ovo, čudi me kako nije bila veća katastrofa. Svaka čast čovjeku, plovio sam godinama pa znam, reagirao je najbolje što je mogao. Par metara ga je dijelilo da uspije izaći iz luke, nažalost nije uspio - kazao nam je jedan od očevidaca.

Iako na poziciji nasukavanja nije uočeno nikakvo onečišćenje, službenici Lučke kapetanije Zadar angažirali su pripadnike Javne vatrogasne postrojbe Zadar, koji su poduzeli preventivne aktivnosti u cilju sprječavanja onečišćenja mora i morskog okoliša, u slučaju eventualnog istjecanja ikakvih brodskih tekućina.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • Prva Proleterska 09.01.2019.

    Ko se brinuo o UTJECANJU slanih tekućina u brod ? Izgleda po vašem nitko a brodu rupa od m2 !

  • 09.01.2019.

    otkazao sustav tu se ništa nije moglo

  • POTPEC 09.01.2019.

    Otkazao upravljački sustav. Okey, prihvaćam. ALI kod tih brodova samim komandama broda na pogonskom motoru je moga izbjeći puno više. Sa mojim iskustvom brod sa dva motora može u luku pristati samo sa pogonskim motorima. BEZ nekih većih problema. Inače to je katamaran sa propulziom, drugim riječima kad otkaže propulzija otkaže puno toga više. Propulzija nije obićno kormilo. Ni sami motori ne pomažu toliko. Ovdje se radi o puno večem problemu, samo neki to ne žele priznati.

Komentiraj...
Vidi sve komentare