To je to što me zanima!

Zanio ga vjetar: Katamaran je udario u pristaništu na Lastovu

Zbog snažnog udara vjetra katamaran "Jelena" se zanio prema obali i udario u obalu pristaništa. Nije bilo ozlijeđenih među 14 putnika, kao niti među članovima posade
Vidi originalni članak

Do nesreće je došlo u utorak popodne u luci Ubli, na otoku Lastovu.

Jadrolinijin putnički katamaran imena "Jelena" se tijekom pristajanja zbog iznenadnog i jakog udara sjeverozapadnog vjetra u bočnu stranu broda, zanio prema obali i udario u obalu pristaništa. Nije bilo ozlijeđenih među 14 putnika, kao niti među članovima posade.

Brod je oštećen na lijevom pramčanom dijelu, ali more nije prodrlo u potpalublje. 

- Nakon obavljenog očevida, Lučka ispostava Lastovo izdala je zabranu isplovljenja brodu, dok predstavnici Hrvatskog registra brodova ne obave pregled stanja broda i utvrde mogućnost samostalne plovidbe ili teglja do sigurnog veza, a što bi trebalo biti odlučeno tijekom današnjeg dana - objavilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. 

Idi na 24sata

Komentari 5

  • lipa_3 17.01.2019.

    Najlakše je komentirati tuđe nezgode.Kad se nađe u takvoj situaciji onaj tko je odgovoran sigurno zna procjeniti situaciju,a vjerujem da mu nije lako.Zato ne treba osudivati.

  • Gnjus_1 17.01.2019.

    Ma kakovi NW vjetar. Taj vjetar u toku pristajanja katamarana u Ubli puše po krmi katamarana a ne bočno. Iz priloženih fotografija jasno se vidi da je udarac bio sa livom stranom pramca katamarana pod kutom oko 25 stupnjeva u odnosu na molo. Ovo upućuje na to da je molu prilazio nešto većom brzinom. Tako, kad je zavezao desni motor krmom, a možda i oba krmom bio je već preblizu obali ( kasno je počeo zavoziti krmom) nije bilo dovoljno prostora za zaustavljanje katamarana. Desno sidro nije bilo spremno za obaranje ( in emergancy) za što je kriv isključivo zapovjednik. Razmatrajući udes katamarana u Zadru pa sada u Ubliju nameće se pitanje kvalitete obuke zapovjednika, od strane kompanije, za manevriranje brodom pri složenijim hidro-meteorološkim uslovima.

  • POTPEC 16.01.2019.

    Nažalost odavno pišem kako naši kapetani, bez obzira u kojoj kompaniji rade, ne znaju naše more. Svaki kapetan prije dolaska na brod mora itekako upoznati njegove karakteristike. ali isto tako i plovni put kojim plove, a naročito luke u koje uplovljavaju i njihove probleme. Zato nam se i dešava da danas kad imamo dobre brodove, mnogi od njih i ne plove pri večem vitru i ostalim problemima na moru.

Komentiraj...
Vidi sve komentare