To je to što me zanima!

Kornat: Helikopter je rigao vatru tjedan prije tragedije

Helikopter koji je prevozio vatrogasce imao je stalnih problema s desnim motorom jer je gorivo prodiralo u sustav ulja za podmazivanje turbine
Vidi originalni članak

Dokumenti koji cure sa Županijskog suda u Šibeniku dodatno potkrijepljuju tvrdnje šibenskog vatrogasca Joška Klarića o tome da je za kornatsku tragediju kriv kvar na helikopteru koji je 30. kolovoza prevozio vatrogasce na požarište. Otac poginulog zapovjednika stradale 13-člane skupine Dina Klarića i sam je sudjelovao u akciji, te zajedno s još nekim roditeljima stradalih vatrogasaca od samog početka tvrdi kako je njihove najmilije spržio kerozin koji je po njima iscurio iz oštećenog helikoptera. Lokalni šibenski Novi tjednik došao je do preslika knjižice helikoptera tipa MI8 MTV1, evidencijskog broja H-202 koji je prevezao vatrogasce. Letjelica je od svibnja do kraja kolovoza bila pregledana i servisirana 25 puta, od kojih čak 13 puta proglašena neispravnom, dok su u još dva navrata, utvrđeni nedostaci u radu motora. Prema servisnoj evidenciji, helikopter je imao kontinuiranih problema s desnim motorom, u koji je stalno dolazilo do prodora goriva u sustav ulja za podmazivanje turbine, pa se bilježila povećana razina ulja u rezervoaru. Uzrok problema nije nikada detektiran, niti je kvar otklonjen. Problem se rješavao tako što su mehaničari samo odlijevali nekoliko decilitara ulja iz rezervoara, te bi dolijevali svježe, do razine od 10 litara, kolike je zapremnine rezervoar. Kvarovi na desnome motoru, prema zapisima iz knjižice letjelice, prvi su se put pojavili 11. lipnja i otad se pojavljuju u kontinuitetu, svakih nekoliko dana. Tako je i 22. kolovoza, sedam dana prije tragedije na otoku Kornatu, navodi se u knjižici, helikopter prizemljen jer je uočen vatreni jezičac dugačak pola metra koji je šikljao iz desnog motora. Posljednji zapis iz servisne knjižice odnosi se na 27. kolovoza kad je helikopter ocijenjen ispravnim. MORH je zasad priznao tek da se u kobnoj akciji probušila guma.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • Hacker-ri 10.12.2007.

    Kako je moguce da helihopter servisiran 25 puta uopce ide negdje. Koji su to serviseri koji to nemogu popravit? za sta ih se placa? Ako je vec helihopter nepopravljiv kupuje se novi !!! Ne da bi trebali premijer i ministar dat ostavku nego cijeli drzavni vrh koji je imao i 2 sekunde posla u tome !

  • miro333 10.12.2007.

    a se mulja na sve strane, a ko zna mozda i ova prica nekom drugom ministru cuva ledja

  • udrugabu 10.12.2007.

    ..eto šta su ti ljudi (biračko tijelo)...pogledajte broj komentara na temu nekakvog Hrvoja iz \"Big Bruthera\" i broj komentara na temu tragedije na Kornatima...dobro je pok.Franjo rekao da je to stoka sitnog zuba...

Komentiraj...
Vidi sve komentare