To je to što me zanima!

Kupili ste novi laptop i ne radi? Moraju vam zamijeniti za novi

Inspektorica je jasna: Kupac ne smije biti mjesecima bez novog uređaja. Kupio ga je da ga koristi, a ne da ga stalno nosi u servis, poučili su trgovce u četvrtak u Čakovcu
Vidi originalni članak

O zaštiti prava potrošača u inspekcijskom nadzoru i iskustvima tržišne inspekcije govorila je inspektorica Mirna Brkić Pavišić. Istaknula je da se prekršajni postupak pokreće protiv trgovca kojem je već ranije oprošteno nešto što nije dobro napravio, a ponovio je prekršaj.

Najviše je prekršaja pri kupovini laptopa, mobitela i sličnih uređaja, ali i automobila.

- Ako laptop odmah nakon kupnje mora na popravak i tako više puta, potrošač ima pravo na novi uređaj. Nije ga kupio zato da bi tri ili šest mjeseci bio bez njega. Kupio je i platio novi proizvod te želi novi proizvod. Popravljeni laptop više nije novi proizvod - rekla je tržišna inspektorica Mirna Brkić Pavišić na edukaciji gospodarstvenika o propisima iz područja zaštite prava potrošača, kojom je u četvrtak u Čakovcu započeo tjedan zaštite prava potrošača.

Ako laptop odmah nakon kupnje mora na popravak i tako više puta, potrošač ima pravo na novi uređaj.

Govoreći o pritužbama na mobitele, rekla je da trgovac mora potrošaču dati novi uređaj ako ne dokaže da je kupac kriv za kvar. Naravno, ako potrošač želi novi uređaj. U svakom slučaju, trgovac ne smije tražiti od kupca da kupljeni mobitel više puta šalje na popravak.

- Neki trgovci govore kako se kupljeni proizvod može reklamirati u roku od 7 ili 15 dana. To je protupravno, jer nitko ne smije ograničiti pravo potrošača na povratak neispravnog proizvoda i zamjenu za drugi - decidirana je bila inspektorica te dodala kako nije u skladu sa zakonom ni kad trgovci daju rok od osam dana za zamjenu proizvoda, a pri tome još uvjetuju da ambalaža ne smije biti oštećena.

- Ako kupac otvara ambalažu proizvoda, mora je barem malo oštetiti pa je nemoguće vratiti kupljeni proizvod u stanju u kakvom je ‘izašao’ iz prodavaonice. Također, ako je neki uređaj radio u prodavaonici, a kupcu kod kuće više ne radi, on ima pravo na zamjenu - ispričala je.

Gotovo nevjerojatna je prijevara pri kupnji rabljenog automobila koji je inspektorica navela.

- Dogovorili su kupnju vozila starog nekoliko godina. Tijekom prvog servisa kupac je saznao da je auto bio karamboliran i da su ga nakon sudara sastavili od dijelova s tri različitih auta. Uočeni su još neki nedostaci. Tu je došlo do upravnog spora jer je potrošač kupio auto po cijeni njegove dogovorene vrijednosti misleći da je vozilo u redu te da je sve onako kako je i dogovoreno. Trgovac se branio da nije znao da je auto karamboliran i da je sastavljen od dijelova različitih automobila, no to ga ne opravdava - rekla je inspektorica Mirna Brkić Pavišić.

Rekla je i da se kupac smije predomisliti i vratiti proizvod.

Tržišni inspektori objašnjavaju i da je zabranjeno koristiti parole poput “Najbolje iz Hrvatske” ili “Najbolje iz Europe” jer je to nepoštena praksa.

Navode i kako u samoposlugama često jednu cijenu nekog proizvoda zateknemo na policama, a na blagajni naplate drugu, katkad i dvostruku. Savjetuju da u takvim slučajevima kupac koji je platio više nego što je pisalo na polici fotografira cijenu, sačuva račun i prijavi trgovca.

Informiranje potrošača u sedam gradova 

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta s drugim tijelima koja sudjeluju u zaštiti prava potrošača organiziralo je informiranje građana i edukaciju gospodarstvenika u sedam gradova. Tjedan prava potrošača počeo je u četvrtak u Čakovcu, u petak je isti program u Slavonskom Brodu, a u subotu u Vinkovcima. U ponedjeljak se nastavlja u Puli, u utorak u Zadru, srijedu u Dubrovniku, a u četvrtak završava u Zagrebu.     

Gospodarstvenici mogu učiti kako izbjeći problem i kako riješiti spor     

Obveze trgovaca prema Zakonu o zaštiti potrošača, elektroničko poslovanje, alternativno rješavanje sporova, informiranje o hrani, znakovi kvalitete hrvatskih proizvoda i uloga mjeriteljstva u zaštiti potrošača neke su od tema posvećenih edukaciji gospodarstvenika u tjednu zaštite prava potrošača. Podrobnije informacije su na www.mingo.hr/page/tjedan-prava-potrosaca.     

Prvi prekršaj inspektori oproste, no za ponavljače nemaju milosti     

Prekršajni postupak pokreće se protiv trgovca kojem je bilo oprošteno nešto što nije dobro napravio, a prekršaj je ponovio, rekla je tržišna inspektorica Mirna Brkić Pavišić u Čakovcu na edukaciji gospodarstvenika o propisima iz područja zaštite prava potrošača. Za ponavljače, dakle, inspektori nemaju milosti.     

Idi na 24sata

Komentari 24

  • truskawka 10.03.2018.

    Prema zakonu o zastiti potrosaca kupac moze vratiti robu u ducan 2 mj od kad je primjetio da nesto nije u redu s proizvodom. To nema veze s datumom kupnje. Svima koji imaju problema s povratom robe savjetujem da se obrate udruzi za zastitu potrosaca jer ce vas oni uputiti kako pravilno postupiti. Meni su pomogli i vratila sam 2 nadmadraca koja su bila otpakirana i koristena 2 mj. Takodjer sam vratila i jastuke i tavu i laptop i sve sto je bili krivo ili neispravno reklamirano.

  • ProkletBio 09.03.2018.

    trgovci su opaka banda..to vam je organizirani kriminal...a kupac nema nikakva prava, niti povrat novca niti novi proizvod. jedina opcija je slati uredaj na servis do besvjesti

  • marko11011 09.03.2018.

    Bas bi volio vidjeti kako stoji tvrtka h18 u toj vasoj statistici. To mi je do sad najgore iskustvo trgovine. Mobitel narucen internetom po preuzimanju ne valja. Nude popravak koji odbijam. Nekako se prijetnjama dočepam novog mobitela i tu počinju problemi. U 6 mjeseci mobitel sam koristio 25 dana. Ostalo je po gls kombijima i njihovom servisu. Slag na kraju odbijaju zamjeniti maticnu, odbijaju dati drugi uredaj jer su vidljivi tragovi koristenja na mobitelu😀😀. Nikad vise h18 niti njihove poluproizvode

Komentiraj...
Vidi sve komentare